Kis kékség
Szöveges ítélet
Életem első saját autója... egyértelmű az elfogultságom :)
Eleve kicsi, olcsón szervízelhető autót kerestem. Noha évek óta rendelkezem jogosítvánnyal, nem vezettem rendszeresen... egy biztos, már a vételkor tudtam, nem szabad vele karambolozni...
A lényeg - elsőre imádtam a színét, formáját, "gyorsulását", szervízelhetőségét, úttartását...
KÉNYELEM :
3 ajtós, az első ülésekre a beszállás csodás, de hátra bemászni - rémálom. Aki hátul ül, egyszerűen és könnyen ráléphet az előtte ülő biztonsági övére. A fejtér nem túl tágas, a magyar utakon csak alacsony embert ültessünk hátra.
Hosszabb távon ( Bp-Gyöngyös ~ 90 km, Bp-Orfű ~ 200 km ) nem egy leányálom, de jó társaság és jó zene mellett buli is lehet :) 3-an utaztunk + a csomagok ( lábjegyzet - csajpartyra mentünk, így a csomagok mennyisége is beazonosítható ) - kényelmesen elfértünk, még egy hipermarketben is bevásároltunk a 7végére.
Kapcsológombok jól kezelhetőek és elérhetőek, az ülés beállíthatósága is jó, a váltó precizitását imádtam. Véletlenül sem lehet 3-as helyett 5-ösbe rakni :) Viszont a vészvillogó bekapcsolása rémálom...
Műanyagok zörgősek, de ennyi pénzért egy 10 éves autótól ne várjunk csodát. Az első home-made szervíz után a zörgősség csökkent, hát még a centírozás mennyit dobott az utazási körülményeken...
Kipróbáltam elöl és hátul is az utazást, maradtam a vezetőülésnél :)
MEGBÍZHATÓSÁG :
Csupa jót tudok csak írni!!!
Az első átvilágításnál az alapok cseréje : olaj, fékolaj, váltóolaj, ékszíj, gyertyák, légszűrő, olajszűrő. Ráfért... ( 2007 május )
Következő szerelés : féltengely gömbcsuklók, bal hátsó lengéscsillapító ( 2008 január )
Utolsó szerelés : gyertyák és gyertyakábel cseréje ( 2008 április )
Ehhez fűződik a legemlékezetesebb utunk barátnőmmel - Bp-Gyöngyös... a hatvanadik km-nél leállt az egyik henger... mert az egyik gyertya megadta magát... ezt a szerelőtől tudom... vészvillogóval az autópályán, felimádkozva - könyörögve az autót a dombokon ( mert ugye Mátra-alja... ) ÉS LEÉRTÜNK A VIZSGÁRA!!!
TELJESÍTMÉNY :
993 ccm - nem vártam sokat, de meglepődtem :)
1-esben és 2-esben pörgősen gyorsul, kereszteződéseken történő áthaladáskor nem kell félni
Autópályán kellemes 110 km/h sebességgel haladhatunk, a fogyasztás is maximum 7 literre ugrik fel ( ekkor már 3-an utazunk az autóban )
Meglepő : egyszer sikerült 150 km/h-t kihozni belőle - igaz dombon lefelé, hátszéllel
Nem meglepő : 130-140 km/h-nál 10 literes fogyasztás
ÖSSZESSÉGÉBEN :
Némi tapasztalattal már rendelkező, de még friss jogsis vezetőknek ajánlanám, olcsó, alkatrészek beszerzése könnyű-gyors, a sebességkorlátozás határain belül pörgős, de száguldozni nem lehet vele.
Inkább az egyedülállóak számára kihasználható és kényelmes.
Én szerettem.
Hibalista
- jobb és bal első féltengely-gömbcsukló = ~27000 ft
- bal hátsó lengéscsillapító = ~ 7500 ft
- gyertya - gyertyakábel = ~5000 ft
-
Ide hordtam szervizbe
házilag szereltük - én vittem az alapanyagot, párom összerakta...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 114000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Suzuki Swift 1.3 GS ( 2008 ) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
