Kis kedvencem
Szöveges ítélet
Tipikus Trabantosnak mondanak, mert azon túl, hogy imádom a Trabantomat (még megvan az is), pont egy SUZUKI-ba ültem át. Sokkal jobban tetszik a 3 ajtós, mint az 5, mert a hátulja teljesen más vonalvezetésű. A sportülések nagyon kényelmesek, a szüleim 2004-es COROLLA-jában lóca van ehhez képest. A klíma nekem megfelel, volt, hogy megfázott benne, aki mellém ült. Az autót agglegényként vettem 2005-ben és azóta lett egy feleségem, 2 nevelt fiam, most érkezik a saját termés. Így a 3 ajtós SUZU kicsinek bizonyul. Ezért kell vennem egy kombiautót, a Mitsu Lancer 1.6-ra esett a választás (elvégre japán). Először úgy tűnt, hogy el kell adnom a Kisautót, de nem vagyok rá hajlandó. Inkább dolgozom többet, de ezt nem adom el, mert IMÁDOM.
Mivel kevés kilométerrel vettem, abszolút nem volt vele problémám. Egészen addig, amíg nem vettem meg rá a 15"-os kerekeket, esőgumival. A próbaúton (szakadó eső 2006 júni 29) a szembejövő SKODA FABIA vezetője elaludt (városon belül) és frontálisan csattantunk. Nem kormányzott, nem fékezett, 60-nal jött nekünk, mi addigra kb. 20-ra lassultunk. Lufik nyíltak, motor váltó kapott nem kicsit, de a 2 első sárvédő meg se karcolódott.
A Fabia pont a kettő közé esett be. Rendőrt hívtam, biztos ami biztos (de jól tettem...). Kiérve megkérdezték, ki halt meg a SUZUKI-ban. Mondtam, hogy nekünk kettőnknek kellett volna, de elmaradt. Kaptam kölcsönt a szülőktől, hogy meg tudjam csináltatni az autót. Ezúton szeretném kifejezni hálámat Kovács Titusznak és a Váci úti SUZUKI boltnak! Ők láttak el bontott és új alkatrészekkel. Maximálisan korrektek és nagyon jó fejek. A biztosító (ALLIANZ) fél évig nem fizetett, mert a srác nem ismerte el, hogy ő a hibás. Cserébe 1 hónap bérautót és még 900 ezret kaptam, így azért nem jöttem ki rosszul a dologból. Azóta is tökéletes, leszámítva, hogy meghalt a lambda-szonda a crash után 1 hónappal, és elkezdett csúszni a kuplung 2 hónapra rá (mindkettő a karambol miatt). Crash után nem kaptam sima kormányművet bontottan, szervósat "kellett" belerakni, de nagyon örülök neki, mert így álom vele parkolni még a 195/50 R15-el is. Így már csak az ABS hiányzik belőle, de az se sokáig, mert kerítek valahonnan. A bontott műszerfal karcos volt, ezért leflokkoltattam az egészet. Sokan leszólják, hogy csak egy SUZUKI, de én elégedett vagyok vele. Nem hagyott ott sehol, és nem is fog, ez biztos. Amíg bírom anyagilag, biztos, hogy nem fogok megválni tőle. Ez az autó a tökéletes társ.
Hibalista
- lambdaszonda (crash után 1 hónappal)
- kuplungoldali váltószimmering (crash után 3 hónappal)
- csak kopóalkatrészek
Ide hordtam szervizbe
barátom
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
szomszédom
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 14700 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 31300 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Trabant 1.1 U | Következő autója? | Mitsubishi Lancer Wagon 1.6 16V 1995 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
