Kinek mire is kell egy autó?
Szöveges ítélet
Az autót, egy utólag utánaszámolva rettenetes lízingkonstrukcióval hoztuk el a Top -tól 2002 nyarán. Piros, 5ajtós STIFT 1.0 GA 1996 szeptemberéb?l, akkor 63000Km. Egyetlen extrája a hátsó ablak f?tése. A vásárláskor f? cél volt, hogy olcsón lehessen üzemeltetni, a havi lízingdíj mellett jusson az autóra is. Els?nek egy olajcserével kezdtem, mert a szervízkönyv vezetése 30000 Km nél véget ért. Nagyon nyöszög? hangja miatt visszavittem, hogy nézzék át, a vezérm?szíjjat és annak feszít?görg?jét cserélték ki anyagárért. Ez volt az utolsó, hogy ilyen munkáért fizettem.
5-5.5l körül fogyasztott az autó nyáron, télen 5.8-5,9l/100km. Mindegy, hogy országút vagy város, mert városban ha nem üvegeli az ember is dinamikusan lehet menni vele, viszont városon kívül 100-120 körül már nagyon kell dolgoztatni a falatnyi háromhengerest. Talán városon kívül egy picit karcsúbb a fogyasztás, de elenyész? a diferencia.
Semmi extra, semmi hibalahat?ség!
A kocsiba rakattam egy ultrahangos riasztót 17000Ft, kicseréltem a pereckormányt egy Swift GTI gyári sportkormányra 6000Ft, fordulatszámmér?s m?szerpanel 5000Ft, hátsó ajtót nyitó bowdenes szerkezet 1500Ft.
Az olajat, olajsz?r?t, gyertyát 10000Km lefutása után cserélem, 10w40 es Valvoline olajat szereti. Sajnos a hidrot?kék hidegen dízelt megszégyenít? kopogásba kezdenek a beindítás után. Egy-két perc múlva már nincs hangja. Ezt annak köszönhetem, hogy -szerintem- az el?z? tulaj 34000km húzott le 3 év alatt egyetlen olajcsere nélkül. Melegen semmi hangja nincs, ugyhogy a gyári áron 120000 Ft/6db t?ke az autóval lesz a múlté, mert én ki nem adok ennyi pénzt rá. Utángyártottat 60000Ft ért meg nem veszek. A vezérm?tengelyen nincs nyoma, igy ennyi.
Nagyon szeretem, mert SOHA nem robbant le, sehol nem hagyott cserben. Otthon szervízelem, tartom karban az autót, ami küls?re sok fiatalabb Swiftet megszégyenít. Sehol egy rozsdapötty SE! pedig az autó a tizedik esztendejébe lépett.
A futóm? bírja a botrányos min?ség? magyar utviszonyokat, hangja semmi.
A kipufogó középs? dobja kb egy hónapja zörög alapjáraton, nyilván így tíz évesen elengedte magát a belseje. Egyébként a rendszer gyári, csak az els? stabilizátorrúd beszerelése miatt kellett a katalizátor mögött egy dobást beleszerkeszteni. A HÁTSÓ!!! stabilizátorrúd nem gyári a típusnál, de sokat javít a technika menettulajdonságain. A két stabilrúd, azóta is a bontóbol elhozott gömbfejeivel együtt 8000 Ft-omba került. Komolyan megérte.
Az autó a picike motorral 17mp alatt gyorsul 100km/h ra, nyélen mentem vele 160km/h-t. Na ez nem a kis Stift világa. Öt személlyel, kevés csomaggal(csak kevés fér el) 110-120 Km/h simán megy. Még idáig mindenhova eljutottunk vele ahova akartunk.
Egy-két személlyel ügyesen vezetve nagyon haladósan lehet vele akár kanyargós úton is menni. Rángatni nem szabad, mert arra elég érzékeny, de ha szépen ráfekteti az ember a kanyar ívére, akkor a nekem 175/60R13 Yokohama A539 (csodálatos gumik) szépen megtarják az általam kiszemelt, akár sz?k útvonalat.
A csomagok tekintetében nem b?velkedik a kocsi, de amit akartam, még minden belefért, a biciklit?l a burkolók?ig. A hátsó ajtók csak résnyire nyílnak, így azok használati értéke elég csekély.
Bátran merem ajánlani mindazoknak, akik megbízható autót akarnak kevés pénzb?l.
Én dolgozni járok vele els? sorban, ezért kell egy megbízható, takarékos, olcsó pénzb?l fenntartható kocsi.
Hibalista
- 64000Km: Vezérm?szíjj+görgö csere. Ingyenes, a keresked?vel cseréltettem ki, mert a görg? sírt.
- 70000Km: JE féltengely kopogása miatt fel lett heggesztve, azóta hibátlan. 11000Ft
- 78000Km: els? fékbetétek csere. 2700Ft
- 80000Km: Kuplungtárcsa csere 20000Ft Gyöngyösi Attila autószerel? mester. Bp X. Dombhát u.
- 97000Km: Vízpumpa csere. 9900Ft. sk. Tulajdonképpen indokolatlan volt, mert nem lógott, nem szivárgott. Egy un. tipikus ezres swift enyhén rágó, valójában természetes nyöszög? hangját próbáltam ezzel a lépéssel orvosolni. Nem jött be.
- 102000Km: Két els? féktárcsa+betét csere, sk 25000 Ft anyagár
- 115000Km: JE kerékagycsapágy csere. sk 11000Ft anyagár
- 125000Km: Termosztátnál és a vízpumpánál szivárgott halványan a fagyálló. Egy tubus piros paszta kb 7-800 Ft.
Ide hordtam szervizbe
magam szervízelem
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 63000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 120L | Következő autója? | japánt szeretnék, mert autót JAPÁNBAN tudnak gyártani |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
