Kicsi, piros, 1.0 aut. szörny
Szöveges ítélet
Szóval mint tudjuk a Suzuki nem igazán a kényelemről, biztonságról szól. Városi autónak első osztályú!
Sajna nem én voltam az előző tulaj, szóval nem tudom, hogy a km-állás valódi vagy sem.
Ez egy 1.0-es automataváltós szörny. Első hallásra nevetségesnek tűnik... na jó másodikra is, de nagyon kellemes vele autókázni. Motor hengerürtartalmátol + aut-váltótól nem várna sokat az ember. De meglepő dolgokra képes. Persze piros, szóval az autós társak elég óvatosak, ha előzni kezdek.
3 sebességes, valószínű click-down rendszerű, mert nagyobb gázadásnál megtartja az adott sebességfokozatot, tehát nem vált feljebb, ki "húzatja" a motort, ami elég rémisztő hanghatásokkal párosul.
Felszereltsége elég puritán. Nincs benne hátsó ablaktörlő, az ajtok "kárpitja" egy bőr hatású műanyag, hátul nincs automata öv. Üléseknek kevés az oldartartása. A hátsot pedig elég egyszerűen lócának nevezni. Ennek ellenére kényelmes, bár ez relatív.
Kocsi méretéhez mérten nagy belső tér jut a lábaknak. 185cm-emhez beállított első ülés mőgé beülve, még van kb 10-15cm hely a térdem és az első ülés között.
Igazat megvalva, nem egy csendes autó belölről. Egy kicsit zörög a műszerfal, és az összes benne fellelhető berendezés, műanyag.
Szervízben csak akkor volt, amikor a műszakit csináltattam, akkor derült ki, hogy a szonda elromlott. Bár elég feltünő volt a 9,8l-es fogyasztása.
Utastérfűtése első osztályú!!! 500-800m megtétele után 40-50km/h-ás sebesség mellett kellemes meleget juttat az utastérbe.
Az utastér kárpitozása mint fentebb említettem elég puritán, oly annyira, hogy a küszöböknél a műanyag takaróléc alol kijött a kárpit. Ezt egy kicsit kispórolták. De mint azt látam nem ez az egyetlen ilyen Suzuki. Valószínű márka betegség.
Tárolóhely... na az nincs!!! A kesztyűtartón kívül. De kompenzálták pohártartóval, ami a rádió alól húzható ki. Nem minden autóban van ilyesmi, főleg ebben a kategóriában.
Csomagtere kicsi, nagyobb csomagok bajosan férnek bele. Egy átlagos vásárlásra épp megfelel.
10 éves korához képest jól néz ki, nem korrodált sehol, bár felmerült bennem a gyanu, hogy törött volt az eleje. A szélvédőt tömítő gumik kiszáradtak, és egy kicsit elváltak a kasztnitól.
Világítás első osztályú!! Mint elől, úgy hátul is. Bár még ez a régi lámpás verzió, szóval elöl külön van, hátul pedig a féklámpa egyben a helyzetjelzővel.
Ezt a méretű autót csak városi szaladgálásra találták ki. Végsebességet nem tudok mondani, mert elég kanyargós a Szentedrei út (11-es) De 140-et kibírja. Lehet, hogy még többet is, de az már kész kamikáze akció!!
Menetstabilitása hagy némi kívánnivalót maga után, hirtelen kormány mozdulatokra erősen imbolyog. Bár nagyobb, szélesebb kerekekkel lehet más lenne.
Fék: nagyon hatásos, csak egy gond van vele. A kocsi tömege túl kevés hozzá, és könnyen megcsúszik, főleg télen.
De méltán nevezik tömeg,-népautónak. Olcsó vételár, alacsony fentartási költségek (ha nem fogyasztana 8l-ert még inkább) És könnyű kezelhetőség.
Hibalista
- Lamdba-szonda, gyertya csere, bár 10 évesnél már elkel!
Ide hordtam szervizbe
Nem márka szerviz, bár az előző tulaj valószínű oda vitte.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 46000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)