Károly vagyok, 9 éves, ex-alkoholista
Szöveges ítélet
2010.05.14
Károly a kis Swift, számomra a tökéletes autó, bár lehet, hogy azért gondolom így mert kocka Ladából ültem át. Megvásárlásakor kicseréltem benne amit kellett (fékbetétek, féktárcsák, ékszíjak, olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertyák) ezeket mindenestől megúsztam 30000HUF alatt, igaz az ékszíjak és a fék kivételével magam csináltam a szervizelést. Kb 1 év után havonta egy-két alkalommal leállt a motor, akár menet közben is. Később ezek a leállások sűrűsödni kezdtek, míg egy napon már nem indult újra. Ekkor kötélen elhúztuk szervizbe ahol kiderült hogy az injektor szelep a bűnös, a behúzótekercse szakadt és emiatt cserélni kellet. Azóta csak megy és megy. Számomra kényelmes volt még akkor is amikor egyhuzamban mentünk 800km-t nyaraláskort. A csomagtartó kissé picike, de a kategóriában a többiekben sincs nagyobb, így ezt nem rónám fel hibának.
Pár hónapja szereltettem bele etanol átalakító elektronikát, így azóta tisztán E85-tel megy a kis szeszkazán, eddig hibátlanul, gazdaságosan és rendkívül környezetbarát módon!
Remélem még sok boldog évig fog vinni A-ból B pontba! Le nem cserélem míg el nem porlad a kaszni!
2011.06.06.
Eltelt némi idő, az autóval továbbra is elégedett vagyok. Az etanolos üzemmel viszont kevésbé... Összesen 8 hónapot jártam E85-tel, ennek első fele gond nélkül zajlott, viszont egy idő után nagyon nem akart hideg motornál menni, gázadásra megtorpant, néha le is állt (kétszer kereszteződés közepén). Az etanol átalakító fejlesztőivel sokat konzultáltunk, de többszöri paraméterezés után sem javult! Közben a fogyasztása is megnőtt, és a B95 E85 árkülönbsége is csökkent, ennek következtében már ráfizetésessé is vált az etanolozás. Idén februárban végképp elegem lett és kiszereltem az elektronikát, azóta benzinezek, mint bárki más...
Több ezer km-en át folyamatosan mértem a fogyasztást, már szinte mániákusan. E85-tel 10,7l/100km, ennek kb 60%-a városi. 95-ös benzinnel megelégszik 6,4l/100km, azonos körülmények között. Talán az E85 túlfogyasztás oka lehet, hogy a városi használat során jellemzően igen rövid utakra használtam.
További szerelés közben annyi történt, hogy ki kellett cserélni a lengéscsillapítókat, mert már nem biztos, hogy átment volna műszakin, de nem panaszkodhatom, még a 9éves gyáriak voltak benne!
Hibalista
- Központi injektor befecskendező szelep. Szállítással, szereléssel 64000HUF
Ide hordtam szervizbe
Szeged - Paramobil.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Szeged - Orcsik műhely Kft
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 87000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 2105 | Következő autója? | Kizashi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
