A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.3 GC 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Kár hogy nem japánban gyártották.(rommátört)

Szöveges ítélet

Érdekes lett volna a világ régi Swift nélkül. Mi lett volna, ha csak pár száz darab futkározna belőle a magyar utakon? Talán nem akarná mindenki letolni, megelőzni, bevágni elé, eltiporni, megsemmisíteni.

Rájöttem, hogy nem is magával az autóval van a baj, hanem azzal amit képvisel. A Swift az olcsóság legelemibb megjelenési formája. Nem divat manapság olcsónak lenni, még ezekben a nehéz időkben sem. Presztízs, csillogás, imázs... ez kell a népnek.

Nekem meg autó kellett, sürgősen, olcsón. Legyen megbízható, kis étvágyú, olcsón fenntartható.
Körülbelül egy hét intenzív népítélet és használt autó böngészést követően valahogy mindig ugyanoda jut az ember: Swift. Japánosan precíz, magyarosan egyszerű.
Szóval megvettem.

1997 es, ötajtós, 1.3 as extráktól mentes, fehér alap Swift. Beleolvad a szürke lakótelepi utcaképbe, gyakorlatilag észrevehetetlen. Tesco parkolóban garantáltan nem fogod megtalálni a saját autód.

Ha például egy Mitsubishi Carisma után ülsz bele, az első dolog ami bevillan a képbe, hogy ez a 21. század Trabantja. Horror. Bődületes irtózatos reszelős gördülési zaj! Aztán ha elengeded az ajtókilincset, fazék módjára kong. Iszonyatos fémes bádogos kongás. Ettől fogva bódénak hívtam.

Pár hónap alatt aztán összeszokunk, rájössz, hogy lehet vele gyorsan menni, lehet ütni, vágni, száznál tenni harmadikba és szép lassan észbe kapsz hogy ez egy közlekedési eszköz, a szó legszorosabb értelmében.

Lényegében nincs a "vezetési élménnyel" nagy probléma. Minden a helyén van, és úgy működik, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Kuplung, váltó teljesen rendben, a fék kissé harmatos. De hozzá kell tenni, az f astránál sokkal kellemesebb érzés vezetni. Kormányszervo nincs, nem is kell. Besokallt kanyarban alulkormányzott, könnyen elúszik az eleje. Hátulja egyébként nem pattog el olyan könnyen a huplikon, szépen tartja az ívet nagyobb sebességnél is.

Ezerhármas, nyolcszelepes, négyhengeres. Gyorsan veszi a fordulatot, könnyen is ejti. Kevés ilyen strapabíró motor van, gyakorlatilag elpusztíthatatlan. Ésszerű keretek között nem lehet megölni.

Hidegen nem szerencsés 3500 fölé pörgetni, meg aztán 10-15 ezrenként nem árt olajat cserélni.

Százhatvanezer kilométer után sem eszik többet 7.5 liternél, télen sem. Ha beállsz a tötymörgik mögé, országúton 5.3 literrel is eljárhatsz. Vegyes átlagfogyasztásom 6.8 liter, taposós módban.

Az ezres sem rossz, pár decivel kevesebbet eszik, lóerőből 68 helyett csak 53 van, hengerből 4 helyett 3. Tehát nem árt mérlegelni hogy megéri e az a pár deci mínusz. (szerintem nem)

Ha valakinek volt fehér f astrája, az pontosan tudja milyen mocskos módon rohad. A fehér swift és az astra között ilyen szempontból nincs különbség. Küszöbök, alváz, sárvédőívek, ajtók hónapok alatt képesek kis pöttyökben rozsdásodni. Aztán ha nem foglalkozol vele, lassan elfogy az egész autó.

Hátul ottvan a többlengőkaros független futómű, nem ám a fapad merev tengely! De minek? Kis önsúly, gyenge torziós merevségű kasztni, keményre hangolt csillapítás, bónusz magyar utak.

Ki fogod köpni a veséd, ha ezzel közlekedsz! Ez már az a kategória, amikor átmész egy 20 forintoson, és megmondod hogy fej, vagy írás. Azt sem értem, miért kellett ennyire mélyre süllyeszteni az üléspozíciót, amit állítani sem lehet, és miért van ilyen távol a váltókar?

A műanyagok minden ütésnél koncertet játszanak, a kárpitok nyikorognak, az ajtók lógnak, az ülés támlája kicsi (még a 175 centimnek is), alacsony fordulaton döglött.

Kvázi kétszemélyes, hátulra magam mögé csak 160 centis lányokat lehet bepréselni, abból is körülbelül kettőt. Három megtermett ember úgy fér el ott, mint öt afgán menekült a csempész Lada üzemanyagtartályában.

Viszont van egy autód, ami soha nem fog az út szélén hagyni, elvisz A ból B be, kimehetsz vele a világból, fillérekből fenntarthatod, és a buszmegállóban sem kell fagyoskodnod.

És nem muszály egy swiftben feltétlenül meghalni. Az euro NCAP nem törte, de az államokban Geo Metro néven tesztelték, teljesen átlagos teszteredményt kapott.
Ettől függetlenül, nem bíznám rá az életem..

Vásárláskor nagyon mellényúlni nem igazán lehet, szemtelenül nagy a választék, körülbelül 165 ezer és 900 ezer forint közt válogathatunk évjárattól, felszereltségtől, és állapottól függően.

Érdemes alaposan megnézni a kasznit, féltengelyeket, váltót (ritkán elmegy a szinkron a harmadikból) no meg nem árt tudni, hogy százezernél fordul az órája.Ebből következik, hogy nem fogsz sok 200 000 felett futott hirdetést találni a hasznaltauto.hu -n. Egy százötvenezret futott Suzukin nincsenek lekopva a pedálok, kiszakadva az ülés, lekopva a váltógomb. Tehát nem árt észnél lenni.

Csalódni nem fogsz, hacsak nincs szürreális elvárásod erről a szemtelenül olcsó huszonéves konstrukcióról. Gondolj bele, ha nem lenne, valószínűleg boldog boldogtalan f astrát hajtana, és akkor mindenki őket akarná letolni, megelőzni, elpusztítani...

És különben is, melyik autóhoz kapsz 2400 forintért komplett első fékbetét szettet?

2010 07.26: Egy idős bácsi frontálisan belémjött(városban). Az autó eleje fél méterrel lett kisebb. Valószínűleg Ez volt az utolsó útja..
Szerencsém volt, mert pont nagyszervíz és műszaki vizsga előtt történt a baleset, ha a biztosító jól fizet talán nem bukok rajta.

Hibalista

- -kormányösszekötő gömbfejek - -csomagtérajtó teleszkópok - -olajgombánál csöpög belőle az olaj - -katalizátor szétesett, kiszedtük - -kipufogó szétrohadt, leömlőknél a csavar beletört a motorblokkba.. - -váltóban szórakozik velem a 3. sebesség szinkronja - -nagyon ritkán rejtélyes módon elmegy az alapjárat, leáll a motor - -slusszkulcs beletört az indítóba - -szélvédőnél beázik - -műszerfal világítás kiégett -

Ide hordtam szervizbe

sanyi. időnként hülyeségeket csinál, de összességében olcsó és tűrhetően dolgozik.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1997
Kényelem (2) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 159000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Sunny 1.6 Következő autója? wagon r
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)