A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 GLS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó vétel is lehetett volna

Szöveges ítélet

Vigyázat!

A következő írást néhányan felkavarónak találhatják, mivel olyan hiedelmeket fogok megcáfolni, mint:
1. A suzuki fenntartása olcsó
2. A suzukira sosem kell költeni
3. A suzuki alkatrészek olcsók (a legszarabb minőségű utángyártott alkatrészek valóban olcsókat, de kb addig is tartanak)

Úgy döntöttem, hogy leírom az autómmal kapcsolatos tapasztalataimat.
Sajnos én is nagyban felelős vagyok, hogy így alakultak a dolgok, a tudatlanság ebben az esetben nem áldás!
De akkor kezdjük is a legelején, 2012. év vége felé úgy döntöttem, hogy megveszem első saját autómat.
Mindenképp Suzuki Swiftet akartam, hogy minél olcsóbb legyen fenntartani, és tankolni. Ez részben be is jött, de csak részben!

1.3 16V-t akartam, mert egy havernak volt olyan, és iszonyú jól ment, csak akkoriban 400.000ft felett voltak ilyen autók, és nem fértek bele az én max 300.000-es keretembe. Sokan mondják, hogy a suzukik milyen olcsóak, de valójában csak a fapados, régi példányok azok.

Nézegettem az 1998 utáni hirdetéseket, mivel 14-15 év volt a határ, és akkor még én is úgy álltam hozzá, hogy az újabb jobb.

Sajnos amik jónak tűntek azokat már addigra elvitték mire egyáltalán felhívtam a hirdetőt.

Végül képek alapján 2 lehetőség maradt. Egy 1.3 boyracer autó 167.000km-el, és egy 1.0 swift sok extrával. A boyracer autóról mindenki lebeszélt, így végül maradt a másik. A többi 3K alatti kocsi már a képek alapján is romhalmaz volt, vagy nem ütötte meg a mércét extrák terén. Én ugyanis mindenképp akartam bele centrálzárat, villanyablakokat, ez a kettő volt, amiből nem voltam hajlandó engedni.

Faterral felkocsikáztunk megnézni a sok extrás, ránézésre szép swiftet Pestre, oda-vissza 200km.

A kocsi kívülről szépnek tűnt, egyáltalán nem látszott leharcoltnak. Volt benne minden, mi szem-szájnak ingere. Automata villanyablak, (ráadásul ha bezárom a kocsit, akkor az ablakok automatikusan felhúzódnak)
távirányítású központi, ülésfűtés, riasztó, fényszórómosó, légzsák, plusz egy halom kisebb extra, amik inkább csak a swifteknél extra, mint a fordulatszámmérő, immobilizer, hátsó ablaktörlő, színre fújt lökhárító, normális ajtón elhelyezett villanyablak kapcsoló stb.

Végignéztük a kocsit, mint 2 totál hozzá nem értő idióta. Annyira nem voltunk tisztában a használt autó vásárlás buktatóival, hogy még a pótkerék alatt lévő iszonyat mennyiségű rozsdát sem szúrtuk ki, pedig a pótkerék meglétét ellenőriztük. Tél volt, így még alá se néztünk, de hiába is néztünk volna, mert akkor se láttunk volna semmi gyanúsat, pedig volt.

Gyorsan összeszámoltuk a felfedezett hibák javítási összegét, ami kb a kipufogó javítását, a rádió beszerzését, meg egy szimeringet takart.

Végül 280.000-ért megvettem a kocsit.

Nem is volt vele gond, haza tudtam vele jönni, sőt még 1 hónapig hozzá sem nyúltam, de azért el akartam vinni egy átvizsgálásra és a felfedezett dolgok javítására.
Apám jó tanácsainak hála, aki az akkor már 10. évét taposó újonnan vett Opeljét mindig márkaszervizbe hordja, én is oda vittem a kis fostalicskámat.

Egy olajcsere, az eresztő szimering javítása, meg egy üzemanyagszűrő csere volt, és persze szóltam nekik, hogy ha van még valami hiba, arra legyenek szívesek felhívni a figyelmem. A javítás 30.000ft volt, és azt mondták minden rendben.

1 hónappal később megint gondoltam költök rá egy keveset, mert a vezérlés cseréjét már nem mertem tovább halogatni, de a márkaszerviz árai miatt inkább valami olcsóbb szerelő után néztem.

Na ott fogadott a hideg zuhany. A váltóból ömlött az olaj, a féltengelyek gumiharangjai mind kiszakadva, és persze az is kiderült, hogy eszi az olajat rendesen. Persze az Opeleseknek ebből semmi sem tűnt fel, de ahogy lementem a szerelővel az aknába, és mindent megmutogatott, így már én is tudtam, hogy mégiscsak alá kellett volna nézni :(

Minél olcsóbban akartam megúszni, így végül a váltó eresztő szimeringje lett cserélve, a féltengely gumiharangjai,(de a féltengelycsuklók nem-később az egyik ki is akadt tolatás közben)
valamint a szelepfedél tömítés hiányzott, így tömítőanyaggal körbeszigetelte az illesztést ahol folyt az olaj.
Továbbá a kuplung is tropa volt, a tárcsa 2 darabban jött ki, így még egy kuplungszettet is vehettem.

Aztán volt még némi kipufogó hegesztés, és addigra a magyar utak jót tettek a 13-as felniknek is, mert a szélük enyhén szólva egyenetlen volt.

A végösszeg ejtett igazán ámulatba, mert a vége 70.000 lett. Így már 30+70=100.000ft-nál tartottam, de legalább mostmár elméletben üzembiztos volt az autó. Természetesen a vezérléscsere is megtörtént.

Aztán közben ahogy gyűrtem lefelé a kmeket, jöttek a hibák. A két hátsó kerékcsapágy zúgni kezdett. Mind a 4 gumim szálszakadt lett. A kerékcsapágyak cseréjekor kiderült, hogy a hátsó fékdobok tövig ki vannak kopva, ráadásul az egyiket 2 részletben szedte le a szerelő. Örültem, mert darabja 8000ft.
Munkadíjjal ismét rászaladt a kocsira 30 rugó.
Közben egyik reggel tolattam ki itthonról, és kiakadt a bal féltengely, szóval az megint volt egy 10-es, mert csak a csukló lett cserélve.

Aztán időközben megjelentek a kerékívekben is a rozsdafoltok, amiket gyári technológiával javítottam. Lecsiszoltam, fehér Hammerite, majd a kocsi színével egyező kőfelverődés javító (a Tescoban vettem 900ft-ért:)

Aztán 2013. őszén észrevettem, hogy ismét folyik valahonnan az olaj. Szerencsére nem a motorból, ami azóta is eszi, csak nem annyira, már csak 5000km-ként kell rátöltenem 1L-t, ami azt jelenti hogy 2 olajcsere között ígyis megeszik bő 2L olajat.
Na de a lényeg, hogy a gumiharangok megint kiszakadtak, és a váltóból megint folyik az olaj. És az is kiderült közben, hogy valószínűleg csapágyas is a váltó, mert hidegen, ha üresben jár a motor és nincs kinyomva a kuplung, akkor kegyetlen hangokat ad ki magából, mint amikor a fém a fémmel találkozik. A jelenség kinyomott kuplungnál, vagy üzemmeleg váltónál megszűnik.
Most már csak a gumiharangokat cseréltettem, mert a váltó már gazdaságosan nem javítható, valószínűleg veszek bontottat, ha ez végleg meghal.

Aztán volt még egy hiba, mégpedig, hogy nagyobb gázadásnál becsörgött a motor. Az egyik szerelő azt mondta, hogy a szelepek vannak elkoszosodva, a másik meg, hogy főtengely, és cseréljek motort.
Na mondtam mindkettőnek, hogy a nagy ló***t.
Hozzá kell még tennem, hogy kipróbáltam az etanolt, amivel furcsa módon nem csörgött be a motor, és felesbe benzinnel simán használható volt.
Ezen infók alapján addig bújtam a netet míg kisilabizáltam, hogy lehet, hogy az előgyújtás a hiba oka. Végül az volt :) És megúsztam a motorcserét is, igaz 1 év volt míg ez kiderült.

Aztán persze ott vannak a folyamatosan jelen lévő hibák, mint hogy kotyog a jobb hátsó lengéscsillapító, vagy futómű. Az a kormány pár fokkal jobbra áll egy szép nagy kátyú óta stb.

Futóművet akartam ősszel állíttatni, de azt mondták, nem lehet, mert szét vannak kopva a gömbfejek, szilentek.
Bár, eddig még nem kopott féloldalasan a gumi, szóval békén hagyom.
Aztán valószínű, hogy a lengéscsillapító sincs a helyzet magaslatán, mivel göröngyös úton alig lehet az úton tartani a kocsit, barátnőm Daewoo Ticoját jóval könnyebb ugyanazokon a rossz utakon vezetni.

Idén tavasszal műszakira kell majd vinnem, de szerencsére sikerült csókost szerezni, így remélhetőleg egy 20-asból meglesz :D

Aztán a fényszórók. Erről érdemes tudni, hogy szerelő szerint gyárilag a motor indításával bekapcsol. A baj viszont, hogy gyenge. Egyszerűen alig látok vele.
Pár hete egy ismerősömmel szétszedtük, hogy majd lepolírozom fogkrémmel (neten olvastam valahol) illetve kimosom a lámpatestet, mert biztosan csupa por belülről. Nos kiderült, hogy félre is volt kötve, és az izzók össze voltak olvadva a foglalatukkal. Lett forrasztva, kapott új izzókat, és ki is mostam, azóta kicsivel jobb, de a foncsor ki van mattulva, szóval új lámpatest lenne az igazi, de már nem akarok költeni rá, mert 7000 körül van darabja.

Amit még el tudnék róla mondani, hogy valóban keveset eszik, ha spórolósan vezeti az ember, mert ha kicsit is odalépek neki, vagy sok elektromos fogyasztót használok (fényszóró, ülésfűtés stb) akkor megugrik a fogyasztás.
Vegyesben mértem, meg közúton.
Városon kívül 4,5 körül eszik, vegyesben meg 5-6 között.

Összegezve azt mondanám róla, hogy jó vétel is lehetett volna, ha egy kicsit jobb példányt fogok ki, mert még sosem hagyott cserben, és tekintve, hogy mennyire le volt lakva, más márka már lehet hogy többször lerobbant volna, ráadásul van benne egy rakat extra, ami azért nincs minden autóban.

Most már ott tartok, hogy nem adnám el, mert tudom, hogy mi minden meg lett rajta csináltatva, és ezt nem akarom egy másik autóval újra végigzongorázni. Ez legalább most már nagyrészt rendben van.

Update:
2014.09

Kb fél éve írtam az ítéletet, azt egészítem most ki.

A suzukik legnagyobb hibájára is fény derült azóta, ezzel kezdeném.
Írta már, hogy féltengelycsuklók lettek cserélve, új utángyártott csuklókat kapott a verda még 2013 tavaszán, amikor tolatáskor az egyik kiakadt.
Közben aztán elvittem műszakira, ahol kiderült hogy a hátsó fékek nem fognak, mivel berohadtak a fékmunkahengerek, illetve a kb 1 éves féltengelycsuklók gumiharangjai mind ki vannak szakadva. Nem régen lehettek kiszakadva, ugyanis még akkor nem kopogtak. A műszakisnál ki is cseréltettem a féltengely gumiharangjait, meg a fékmunkahengereket.
Ez volt 2014.03 hóban.

2014.08 olajcserére vittem az autót, illetve kértem, hogy nézzenek rá a féltengelyekre, mert elkezdett kattogni kanyarban, amikor alászedtem a kormányt.
Talán mondanom sem kell, de a gumiharangok megint ki voltak szakadva, és kb fél éve lettek cserélve. Ha jól számolom, akkor 2 év alatt már 2x cseréltettem gumiharangokat, 1x pedig komplett csuklókat. Sajna ismét ott tartok, hogy hamarosan cserélni kell majd a csuklókat. Egyszerűen a vacak utángyártott gumiharangok 0,5-1 évet bírnak ki, aztán kiszakadnak, ami rövid úton a csukló halálához vezet.
Ráadásul mind a 3 alkalommal (röpke 2 év alatt) más márkájú gumiharangok kerültek fel, szóval egyik se tartósabb. Oké, nem drágák, kb 1000-1500ft darabja, viszont a szerelő ilyenkor elkér vagy 10.000ft-ot, mert munkaigényes kicserélni, így már azért nem is olyan olcsó.
Csak a miheztartás végett:
évi 2x cserélni kell a gumiharangokat = 2x14.000ft=28.000ft ÉVENTE
És ezt minden évben el kell végezni, mert nincs normális gumiharang. Ez azért nekem nem olyan olcsó. :(

A másik hiba, hogy elkezdett ereszteni a főtengelyszimering, ami annyit tesz, hogy ismét cserélhetem a vezérlést, mert a szíj folyamatosan kapja az olajat, amitől kb egy időzített bomba, bármikor elszakadhat.

De, hogy valami pozitívat is irjak róla, eddig sosem hagyott cserben, és viszonylag strapabíró, mert elég sokat megyek vele. (évi 20.000km kb)
Ha nem kéne vele 3 havonta szerelőhöz járkálni, akkor teljesen elégedett lennék, mert amúgy jól fogyaszt, és bárhová elvisz.


Hibalista

- Nem tudom miért mondja mindenkit, hogy suzukit fenntartani olcsó, de nekem még ez is drága: - Eddig 2 év alatt a termés kb 200.000ft, alkatrésszel, munkadíjjal, sztem ez azért nem olyan kevés - váltó szimering - féltengely - kipufogó - lámpák - fék - kerékcsapágyak

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1999
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 80500
Megbízhatóság (8) Vezetett km 29000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)