Isuzuki, az ezüst nyíl!
Szöveges ítélet
A kis "drágát" idén januárban vásároltuk kedves feleségemnek, használtan kereskedésből - mindezt kemény 590e magyar pénzért. Az igazat megvallva szintén 1.0 Suzukit váltottunk le vele - klasszikus fapados felszereltségűt aminek extrái: piros szín, kormány, váltó, központi zár(!), kb. ennyi. Az is használtan került hozzánk, állítólag alig 200e km-rel. Mint később kiderült abban már valószínűleg negyedszer fordult körbe az óra mert egy ismerősünk férje hordott vele festőket dolgozni...no comment. Mindenesetre lukas hűtővel és zéró ráköltéssel is elment.
Miután elváltak útjaink, csakis Suzuki jöhetet megint szóba: női használat, minimális fenntartási költség volt a két fő szempont. Rövid nézelődést és alkudozást követően sikerült kiválsztanunk: ezüst metál szín, minden színre fújva,3 ajtós változat, 2 légzsák, központi zár, ködfényszórók elöl-hátul,sport ülések, elektromos ablakok és tükör(ami fűthető), hátsó ablakfűtés és ablaktörlő, MP3-as JVC fejegység dupla hangszóróval a kalaptartóban, 106e km-rel (nem hülyegyerek stílusban!). Műszaki még 3, zöldkártya 2 hónapig volt rajta a vételkor. A kereskedő srác azt mondta, hogy friss műszakival adja a kocsit, de mivel most elviszem, hívjam 3 hónap múlva és kifizeti. Ja, jó vicc - gondoltam. De hívtam 3 hónap múlva. És tényleg kifizette!!! A mai világban kevés az ilyen kereskedő.
Mesét mellőzve, az autó tulajdonságairól - kicsit nehéz objektíven nyilatkoznom a céges 132lovas dízel VW Bora-m után, de megpróbálom:
kényelem: 2 normál méretű embernek ok, hátul max. kisgyerekeknek. Nálunk 99%-ban feleségem és 1 éves fiam jár vele, tehát nekik ez kifogástalan.
megbízhatóság: erről csak annyit, hogy 8 év után a műszaki felkészítés során egy hibát tapasztaltak - ki kellett cserélni az első ablaktörlő gumikat(minden kopó alkatrész még az eredeti benne, leszámítva a vezérlést aminek cseréje (szíj, görgők, stb.) kb. 30e km-rel ezelőtt történt meg). Többet (600,-HUF) ne kelljen rá költeni az életben ;)
menetteljesítmény: városban király, főleg lámpáknál az első 35 méterig; a országúton háram kényelmesen elutazgatunk 110km/h-val. Pályán én még csak egyszer "teszteltem": hát nem egy gyorsulási bajnok, és 140km után én már nem mertem jobban nyomni neki. Biztosan menne még, de ezeket az autókat nem erre tervezték.
Biztonság: eddig még szerencsére nem kellett tapasztalnunk, mit is bír valójában.
Mióta nálunk van, kapott új téli gumit, és egy nyári garnitúrát is alufelnivel - csak, hogy eg kicsit sportosabb legyen;) Ezt mind költöttük rá!
Mindent egybevetve, aki megbízható, olcsón megvásárolható, alacsony fenntartású kis városi autót szeretne, VEGYEN NYUGODTAN SUZUKIT! Aki meg fikázza ezeket a kocsikat, annak vagy egy szakadt, 1000éves sz*rja van, vagy annyi pénze, hogy választhat mást-akkor meg minek a kritika.
Mi szeretjük, és biztos, hogyha egyszer lecserélésre adnánk a fejünket, megint ilyet választanánk!
Hibalista
- Ablaktörlő gumi 8 év után
Ide hordtam szervizbe
Toyota Göbölös
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 106000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift 1.0 1994 | Következő autója? | Suzuki Swift 2006 utáni |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
