Ila, az őzvadász istennő
Szöveges ítélet
Tavaly februárban vettük első autónkat. Legfontosabb szempont a választásban a megbízhatóság, alacsony fenntartási költség és alacsony vételár volt. Lényeges volt, hogy 5 ajtós legyen. Ez 10 centivel hosszabb, mint a 3 - és így hátul is el lehet férni. Egy szóval jellemezhetném: imádjuk. Nyilván azért is mert felváltotta a VOLÁN/MÁV által okozott "kellemes" órákat, végre a magunk urai vagyunk. Télen-nyáron könnyen indul, a fogyasztás alacsony (4,7 - 6,5). Lehet, hogy csak véletlen egybeesés, de a brit multi által forgalmazott üzemanyagból átlagosan 7 decivel többet fogyaszt. (Ez volt a 6,5 is.) Ennyivel azért nem olcsóbb. Lehet, hogy csak a mi autónk (hehe) ilyen, apám a Daciával ezt nem tapasztalta.
Most havi 2000 km-t megyek vele (munkába járás + rokonlátogatás).
A szervizköltég alacsony - apósom javította egy alkalommal, miután kivégeztünk egy őzet úgy 70-80 km/h körül. Egy pillanat alatt előttünk volt, kevés fékezés, őz repül. Mi úton maradtunk, aztán - némi sápítozás után - hazamentünk a Suzukival, saját erőből. Na ekkor sokat nőtt a szememben. Motorháztető-csere, bal első lámpák cseréje, bal első sárvédő kalapálás, festés-fényezés. Durván 85 eFt-ból kijött, ebből 40 eFt a fényező (elemenként 20).
A teljesítményével maximálisan elégedett vagyok, a célnak megfelel az 53 LE. Autópályán a műszer szerint kb. 153 km/h-val mentünk már, ekkor a motor felől meglehetősen szemrehányó hangok "szivárogtak" be. Vagyonmegőrzés érdekében nem próbálkoztam ezzel többet. Gyakran megyünk autópályán, ott 6 litert fogyaszt 130-135-ös tempónál.
A következő (majd kb. 100 000 km múlva) vagy Dacia Logan lesz, vagy Suzuki Ignis. (Esetleg dízel?)
Update: Amióta megvettük, 5,113 l/100 km a fogyasztás (csak autópálya 130-nál 5,5, csökkent, nem tudom, miért, bár valószínű, hogy azért, mint a hangja is: mertem 156-tal menni, a hangja nyugodt volt (nyugodt ordítás)) MINDEN tankolást felírok, a fogyasztás pedig 56000 km átlaga, kb. 30% autópálya, 50% közút és 20% város felhasználás mellett. Egy gyártáshibás gyertya kiégett 120-nál. Két henger 30 km-en át, nem sérült fizikailag semmi. (Zöldkártya ok.) Most irány Svájc.
Hibalista
- Motorháztető 25 eFt
- Bal első lámpa (motoros) 13 eFt
- Bal első index 6 eFt
Ide hordtam szervizbe
apósom
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Penta Motor Kiskunfélegyháza
Le akarnak húzni, ha csak hibajelkitörlésre mész, akkor legalább 1 órát akarnak kifizettetni, mert állítólag a műszer amortizációja, vagy mi. Nem akarták azt sem engedni, hogy ott legyek a kocsi mellett. Végül 0,6 órát írtak, és ott voltam, de féltem, hogy agyon akar majd ütni a szerelő. Nem voltam negédes.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 12316 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Suzuki/Dacia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
