Igazi japán, szerény és puritán
Szöveges ítélet
Mivel szeretett Swiftemet hathónapos korában becseréltem egy Wagonra, amit kés?bb egy Ignisre, majd azt még egy Ignisre, amit azóta is használok, így a Swiftr?l nem sok mindent tudok írni, feltehet?leg új gazdáit is ugyanolyan h?ségesen szolgálja, mint a többi Suzi. Megszerettem ezt a márkát, mert jó kocsikat gyárt.
Sokan gyalázták régebben, pedig nem elfelejteni , 92-ben a Suzuki hozta el tömegével az elérhet? olcsó motorizációt Magyarországra. Átülni egy Trabantból, vagy más hasonlóból egy akkori Swiftbe soxorosan nagyobb ugrás volt mint most egy Suziból egy BMW-be.
Gyerekkoromban az autózás -persze a szervízek meg más miatt is-, egyet jelentett azzal, hogy pl. Skoda100-asunkhoz Jóapám kisebb alkatrészraktárt vitt az utakra. Még emlékszem a csehszlovák szerszámosládára is, ami mindig a hátsó ülés mögötti tárolóban figyelt, kék lemezb?l volt, harmonikaszer?en nyíltak a rekeszei, és kb.6 kilót nyomott.A lerobbanást borítékolni lehetett. Út szélén verdát bütyköl?, lagzihoz öltözött , olajos apuka elvtársak el?fordulása gyakori volt. A Swift megkezdte azt az id?számítást, amikor úgy lehetett elindulni külföldre, Balatonra, hogy fel sem merül az, hogy a kocsi lerobban.Se szerszám, se pótalkatrész. Mint a repül?gépek, hogy legritkábban m?szaki probléma következik be. Igaz, hogy sok dolog puritán, s?t primitív volt rajta, de kérdezem, hogy volt jobb nyáron a Balcsira utazni, vagy hetente a f?városba járni dolgozni, tanulni, koszlott MÁV vagonba zsúfolódva, vagy Suzukival? Volt részem mindkett?ben, tudom a különbséget. Valamikor pár éve egy jónev? Suzuki keresked? azt nyilatkozta egy újságnak, hogy a rendszerváltás után az emberek azért vettek Suzukit, mert olcsó volt, azt követ?en pedig néhány évvel, mikor a nyilatkozat történt- már azért, mert rájöttek hogy jó.
A gyalázók közül is sokan átértékelték nézeteiket, amikor közelebbi ismeretségbe kerültek a típussal.Szerintem most - f?leg az új Swifttel- nagyon jó kis és közép verdákat gyárt a Suzuki kiváló motorokkal. Tudom, hogy szentségtörés, de kár hogy itt is gyártják.A japán modellek, (Liana, Sport Ignis) min?ségibbek, és szinte nem is drágábbak, pedig vám is sújtja ?ket.Az új SUV nem itt fog készülni, talán tanultak a japán vezet?k?
Hibalista
- motorháztet? a szalonban megsérült, ezt gariban cserélték, fékezésnél enyhe remegés valszeg a tárcsa hibája.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Diósgy?r
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 120 | Következő autója? | csak japán japán/ Suzuki vagy más / |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)