Hűséges társ a mindennapokra
Szöveges ítélet
Az autót tavaly augusztus végén vásároltam egy idős bácsitól, akit hat évig szolgált hűségesen. Ő volt a második tulajdonosa, és mivel elég jól ismertem az urat így meg sem fordult a fejemben, hogy átfordult-e már az öt számjegyű km óra. Szerelő barátom csak megerősített, hogy "megtaláltam az igazit" - Barátom, ebben az autóban kizárt, hogy több km lenne, mint amit az óra mutat - (pontosítsunk: az akkori km óra állás 91752)
Számomra természetes egy autó vásárlásánál a vezérlés, az olajok és a fékek ellenőrzése, szükség esetén cseréje. Gondoltam suzukiból van, kedvezményem is van alkatrészre, akkor ebben a sorrendben cseréljünk ki mindent, a vezérlés úgy is aktuális így közel 92000km után.
Az alkatrészek megrendelése és cseréje után ért a sokk, amikor mindezeket ki kellett fizetnem: komlett vezérlés, összes szűrő, olaj, (BOSCH!!!) első fékbetétek. Amikor a végösszeget meghallottam nem tudtam eldönteni, hogy sírjak vagy nevessek. Munkadíjjal együtt, mindösszesen 27000forint!!!
Ezzel az autó belopta magát a szívembe. Az eredetvizsgánál ismételten, csak jó hírekkel tudtak szolgálni. Az autó sérülésmentes. Idei év májusában egy komolyabb beruházást ejtettem meg, négyes darab gyertya cseréjét láttam esedékesnek, ezek mivel nem voltak raktáron a bárdi autó 3. kerületi üzletében így egy szintén 3. kerületi suzuki új és bontott alkatrészekkel foglalkozó céget látogattam meg, 2700forinttal rövidített meg a négy darab gyertya. Ezek cseréjekor emelőre rakattam az autót, mivel furcsa hangokat hallottam a kipufogórendszer környékéről, a hiba és a költségek itt is az egekbe szálltak, szimplán egy bilincs volt meglazulva :)
Az autó fogyasztásra egy percig nem panaszkodhatok autópályán 140-150 közötti sebességnél 6,2L/100km, városban a lábamnak köszönhetően ez az érték 7literig is fel-fel szökik, de sikerült már 5,5l-es fogyasztást is mérjek.
Az ember mindig többre és jobbra vágyik, ezért aktuálissá vált a búcsúzás. Utódja egy Golf 4 személyében bizonyíthat. Nem tudom, hogy képes lesz-e ezt a számomra igen magas mércét megütnie, de én szeretnék hinni benne. Valószínűleg nagyon sokszor fogok visszaemlékezni erre az autóra, a fogyasztásra, a szervizköltségekre és mindenre amit csak adott nekem.
Bárkinek és bármikor, csak ajánlani tudom.
Kicsi, de pörgős motorja és mindent egybevéve én nemes egyszerűséggel, csak élményautónak nevezném.
Hibalista
- - Bal első elektromos ablak sínje kikopott, olykor a sínen kívülre záródik az ablak. Számomra ez nem egy olyan hiba, amiért azonnal szerelőhöz kéne vinni az autót vagy amiért tömegtüntetést kéne szervezni Esztergomba, de tapasztalataim alapján valószínűleg filléres tétel lehet az orvoslása. - !!!Nem, nem fog kiesni az üveg a szerkezetből!!! - Kipufogó nagy valószínűséggel SAJÁT HIBÁMBÓL egy rögzítővel kevesebbel rendelkezik, új középdob utángyártottan is nevetséges tétel, de egy jó hegesztő csodákra képes. -
Ide hordtam szervizbe
Barát, ismerős, olyan személy aki nem tegnap látott először autót.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 91752 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Golf IV |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
