A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hordár és beszerzőkocsi

Szöveges ítélet

A vidéki munkahelyek sajátossága, hogy nem érni el őket egykönnyen tömegközlekedéssel mindig és mindenhol, ráadásul a feleségem több faluban tanít, így neki is kellett egy közlekedési eszköz. A szembeszomszéd hirtelen felindulásból vett egy Suzukit, de aztán rájött nincs rá szüksége. Miután előtte párszor elkértem már tőle kisebb utakra, tudtam, hogy a járgány motorja jó, a kasztni elfogadható, kőkemény 250 ezerért megvettem tőle, ő volt a 3. tulajdonosa. Amit ő nem tudott, de az avatott szem észrevette, a kocsival egyszer már dőltek, a tetején és az oldalán gitt pótlások voltak, illetve a hátsó híd nem lett egészen sikeres, a hátsó kerékcsapágyat 10-15 ezer km után mindig megette, főleg ha fém porvédős (ZZ) csapágy volt, valahogy a műanyag védőgyűrűs (RS) tovább bírta.

A kötelező olajcseréken kívül lényegében alig költöttem rá, az előző tulajok viszont egy-két részét jól lelakták: a belső kilincsek visszahúzó rugója mindkét első ajtón törött volt, a vége kiállt, az egyik külső kilincs is el volt törve, meg az egyik tükör sem állt meg a helyén, a biztosítószerkezete mindig kioldott a menetszéltől és liffegett. A gyanúm szerint valami nagy markú, vagy hirtelen ember nyitogathatta előtte (a szembeszomszéd vigyázott rá, azt tudom). Na első körben ezeket kellett cserélni.

Nagyon jó kis autó, 90-110 között a világból ki lehet vele menni, és akármilyen úton elmegy, ahol a hasa nem akad fenn. Jártam vele autópályán, de földúton is (mindkettőt rendszeresen), ha az ember a viszonyoknak megfelelően használja, semmi baja nem lehet. Az autópályán a 140-et is bírta tartósan is akár, de ilyenkor azért 9 liter is meg tud enni... Normális viszonyok között én 5-6 literrel mászkáltam vele, a feleségem 4.5-5 literrel is elvolt (nekem nagyobb a talpam...). A fűtés jó, a szellőzés nyáron egy idő után már nagyon gyenge, mert az ablak nem hővisszaverő, de ha lehúzom a szélvédőt, a menetzajtól nem bírok megmaradni benne. A motorja nem egy ménes, de azokon a vidéki utakon, ahol használtam a középmezőnybe estem vele, lehet dinamikusan vezetni, ha tudja az ember a korlátait.

Nem ismerek még egy kocsit, pedig sokfélét vezettem, keleti blokktól a nyugatiig, kisteherkocsikat, munkagépeket is, tehát van alapom hozzá, ahol szervó nélkül ilyen könnyen lehet kormányozni és ilyen pontos a kormány. A futómű kicsit kemény, a gödröket jobb kerülgetni, mint belemenni. A futóműnek egyébként nem lesz tőle rettenetes baja, ezt a több 100 km földút igazolja (persze nem 100-al kell belemenni).

Ami elég idegesítő, az a kalaptartó. Nagyobb döccenők esetén hajlamos leesni a csomagtartóba, ha kicsit túlpakoltam a kocsit nem csukódik a helyére és nyiszog.

A csomagtartó elég nagy (ferdehátú változatom volt), belefért pl. 2 bőrönd, de ha eldöntöttem a hátsó ülést, akkor egész extrém dolgokat is lehetett vele szállítani, a rekord 10 zsák vetőmag.

A többi koocsi vezetője perverzül le akart szorítani, mindenáron megelőzni, legyorsulni, megölni, széttrancsírozni. A kocsi magában nem alkalmas ennek kivédésére, de kis vezetői rutinnal társulva igen, gyakran leptem meg a sok szarházit, aki azt hitte, hogy a nagyobb járgány garancia arra, hogy engem lenyomhat, letolhat, kicsinálhat. Ez a mentalitás az utakon egyszerűen szánalmas.

Sajnos a téli keskeny utak meghozták a végzetét szegénynek, illetve a fent említett hozzáállás is: a feleségemet leszorította egy kamion, az egész utat lefoglalva, és - miután sokat beszéltünk arról, hogy a frontális ütközés helyett az árkot kell ezzel a kocsival választani - a feleségem az árokba húzott le, de nem tudott megállni és kb. 10 km/h-val egy 2 m mély vízmosásba csúszott. Ettől persze beállt a gazdasági totálkár: motortartó bakok elnyíródtak, féltengelyek törtek, váltóház kitörött, a karosszéria-elemek többsége gyűrődött a kocsi súlya alatt (az orrára esett). De a feleségem sértetlenül szállt ki belőle. A kocsit azonban nem érdemes javítani, megkönnyeztük a kis piszkost. Valószínű, hogy a napi ugrabugra folytatásához magamank ismét beszerzek egyet, az ára alacsony, a fogyasztása kicsi, az alkatrész nagyon-nagyon olcsó. Az asszonynak meg vettem egy Toyotát, mert abban van légzsák meg ABS.

Hibalista

- Hátsó kerékcsapágy garnitúra 2x is (5000 Ft/db) - Belső ajtónyitók - Külső kilincs - Balos tükör (6000 Ft)

Ide hordtam szervizbe

Kotánczi Tibi

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1994
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 64500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 601 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)