Helyváltoztató eszköz
Szöveges ítélet
Beültem először, és becsuktam az ajtót. Majd kinyitottam, becsuktam. Ismét kinyitottam, megint becsuktam. Aztán rámszóltak, hogy ez így csukva van.:) Az ülés kényelmetlen, a kormány egy rossz vicc, a váltó messze. Minden fokozatban behallatszik a váltó, a gördülési zajtól zeng az utastér, amit csak 100 felett a szélzaj nyom el. Kanyarodni nem lehet vele (2.5-ös nyomással nem fordul le a gumi a felniről, de így is a gumi oldalfalán lehet közlekedni :O), megállni szintén nem egyhamar, de legalább nem is gyorsul fel túl nagy tempókra.:) Minden úthibán pattog mint a nikkelbolha. Általában bután tolja az orrát, de ha megcsúszik a fara, akkor makrancos.
Ebben az autóban található az egyik legnagyobb kesztyűtartó, amit furcsa módon a hátsó ülés mögé tettek, és külön külső ajtó nyílik rá. A csomagtartó állítólag sedan néven rendelhető extra volt.
Ha bekötött szemmel beleültettek volna, és megkérdezik mi ez, valószínűleg azt tippelem, hogy valaki összehegesztett két robogót, és egy tetőt rakott fölé.:)
Ezekkel aki együtt tud élni, annak egy remek autója lesz.
Sokat nem mondhatok róla megbízhatóság terén, de eddig a motor fél fordulatra indult MINDIG (-20-ban egy hét állás után is), és semmi nem romlott el. Városban a kis súlya és a pörgős motor miatt fürge, könnyen csikorogva kilő, és bőven többet tud, mint tartani a forgalom ritmusát. Utazóban a 110-et szereti, 5-5.5 literrel, itt van a nyomatékmaximumán. 120-130-at is tartja simán, de ott már 6-6.5 litert kér. Budapesten a lámpáktól kilőve, kifejezetten dinamikusan vezetve szintén kijön ennyiből.
Alkatrész amúgy van annyi mint a szemét, ladákat idéző árakon.
Szerintem ma az egyik legolcsóbban üzemeltethető autó.
2009-03: 10 ezer km után megjött a hangja. Szép, a kis olasz motorokat idéző brummogás váltotta fel az addig normálisnak hitt hajszárítóhangot, amit más swiftekben is hallottam. Ez alapján úgy tűnik majd minden swiftet telekormolnak az 50-nél 5.-be váltók, és ennyi idő kell, hogy a normális használattól kikormolódjon a rendszere. Érezhetően nyomatékosabb is lett közben, jobban megy: most már az M3-as emelkedőin 5.-ben tudja tartani a 120-at, míg mikor megvettem még 4.-ben is 90-ig visszalassult a nagyobbaknál. Fogyasztás maradt nagy átlagban 5,5-6 liter körül.
Hibalista
- Belső kilincsek töröttek, ajtó szigetelőgumija szakadt volt - házilag
- Külső kilincs törött volt - 1500Ft az új
- teljes alvázvédelem + kis hegesztés a padlólemezen - szumma 40K
Ide hordtam szervizbe
Apám meg én :)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | applause 1.6XI | Következő autója? | <=1000ccm-es rakéták |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
