Hálás szöcske
Szöveges ítélet
Több Suzuki Swift is volt az életemben. Igazi tapasztalatokat nem írhatok viszont mindr?l, mert ket?t ujjonnan vettem, használtam ?ket 2-3 évig. Vigyáztam rájuk és beleautóztam évi 10 000 km-ert. Azt gondolom, hogy ezt minden új autónak hibamentesen kell tudni teljesíteni.
Amelyikr?l írok az a "Szöcske" becenévre hallgat. Én vettem 9,5 évesen de nem én használtam, hanem a Kedvesem. Aki egy hölgyhöz méltóan ugyan nem ütötte vágta, de nem is babusgatta úgy, mint ahogy egy szép új modelt szoktak.
Naponta autózott vele 200 km-ert, hogy olcsón, de biztosan munkába tudjon vele járni. Autópályán, de igen öreges tempóban (100-110 km/h-val). A megadott fogyasztást is tessék így érteni! (S?t igazából nyáron közelebb volt az 5 literhez, mint az 5,5-höz, de télen ugye meg felette volt.)
Az autó végtelenül igénytelen volt! Kicsivel az el?írtnál több tör?dést kapott, mert amikor megvásároltam, akkor egy nagyszervízre, új gumikra mindjárt befizettem. (Vezérm?szíj, els? fék betét, tárcsa csere....)
Elvileg az autót amikor megvettük 59 000 km-ert mutatott az óra, de én valószín?sítettem a 159 000 km-t egy ilyen id?s jószágnál. (A régi swiftben csak 5 jegyü a km óra!)
Az autót "megjelenésileg" házilag pofoztuk kicsit ki. Az üléseket kiszereltem és alapos kárpittisztítást kaptak. A fényezés egy alapos mosás után teljesen rendben volt. Rozsdafoltot vagy mattulást nem igazán láttam.
A nagyszervíz után csak t?lem kapott szervízt. 10 000 km-ként kicseréltem az oljat, olajsz?r?t. 20 ekm-ként pedig új légsz?r?t is kapott. Ez s?r?bb, mint amit muszáj megtenni, de a Párom a megtett 50 000 km alatt egyszer sem telefonált, hogy menjek érte, mert itt vagy ott elakadt. A fogyasztása is végig kedvez? maradt.
Egy év és 50 000 km után a vételi ár felett egy picivel adtuk el. Amibe került az egy év és 50 000 km használat az a nagyszervíz és a gumik, no meg az ajándékba adott téligumigarnitúra költsége volt. Durván 200 eFt volt az autónál egy év használat alatt a szervízköltség és az értékvesztés összesen!
A korához és a méretéhez képest igen jól ment. A sztrádán egyszer odaléptem neki és a 160-nál (legalábbis az óra szerint) a félelem és nem a motor teljesítménye volt a gátló tényez? a további gyorsításban.
Hogy ne csak dícsérjem! Az autó természetesen érezni, hogy régi konstrukció. Minimális "kényelem", de legalább el lehet benne férni elöl. A biztonság nem lehet az erénye a maga 800 kg-jával.
Nem ajánlom olyannak aki "érzelmi kapcsolatot" szeretne kialakítani az autójával, viszont ajánlom mindenkinek, aki olcsón megbízhatóan, nyugodt tempóban szeretne eljutni A-ból B-be.
Ha nagyvárosban élnék, vagy építkezésbe kezdenék, akkor ismét vennék valami kis szöcskét, hogy ne a "komoly" autót vágja szét a cuccolás, a városi forgalom.
A legnegatívabb élmény az az volt, hogy egyszer télen nagy hidegben a bepárásodott flexibilis karter gázt visszavezet? cs? megfagyva kinyomta a tömítését. Komoly baj nem lett bel?le, de ijeszt? volt a látvány, amikor felnyitotta az ember a motorházat és tiszta olaj volt a fél motor.
Volt egy zögés is, amit sokan féltengelynek véltek, de kiderült, hogy egy takarólemez volt rosszul rögzítve és a rögzítés után megsz?nt a zörgés.
Szóval szerintem az áráért nagyon jó kis járm?, csak tudni kell a helyén értékelni!
A Párom az elején alig akart beleülni, amikor eladtuk, akkor meg megkönnyezte.
Hibalista
- Egy tömítés, javítási költség 5 eFt
- A kipufogó dob
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Tóth
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 159000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Xsara | Következő autója? | Nekem marad a Xsara, de a Páromnak Swift II |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
