A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 GA 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hálás kis gombóc minimális csomagtartóval

Szöveges ítélet

A negatívumokkal kezdem.

14 évesen vettem meg, mint első autót. Kellett valami olcsón fenntartható, viszonylag megbízható autó, mert épp akkor költöztünk vidékre, és onnan tömegközlekedéssel (főleg akkoriban, amikor a Kelenföld-Fehérvár vasútvonalat újították föl) halál a bejárás. Szerelőket, ismerősöket kérdezgetve jutottunk oda, hogy a régi Swift pont nekünk való. Abszolút zöldfülűként kellett autót vásárolnunk. Sokat válogattunk a hirdetések között, párat megnéztünk, míg ez állapota alapján jónak bizonyult. A kipróbálás alatt kicsit erősebb kipufogóhangot hallottam, ezt fel is vetettem a régi tulajnak, mire közölte, hogy három hengeres, ne várjak sima motorhangot. Elfogadtam, egy szerelőt is megkérdeztem, ő is mondta, hogy a literes Suzukinak erősebb a hangja.

Aztán a miénk lett 265 ezerért, órájában 81 ezer kilométerrel (szerintem egyszer már körbefordult, tehát egy százassal több), majdnem pont 14 évesen, kb. egy hónappal a következő vizsgáig. A vizsga előtti szerelő általi átvizsgáláson kiderült, hogy a katalizátorból ki van ütve a kerámia, kvázi nincs katalizátor. Ezt igazán közölhette volna az eladó. Hát innen az erősebb kipufogó hang. Első szabály: soha ne végy autót víz-gáz szerelőtől, mert a kipufogót is "megszereli"! Ha már így alakult, akkor egy első kipufogószakaszt vettem, após szerelőaknájában cseréltem. Hát 14 év alatt úgy összerohadtak a csavarok, hogy le kellett flexelni a leömlőcsonkról, és új lyukakat fúrni az új csavaroknak. Nem volt könnyű művelet.

Aztán jött az, hogy néha kiégett a műszerfal világítás biztosítéka, amikor be volt kapcsolva a rádió. Gondoltam, megnézem, mi van. Amikor kiemeltem a rádiót a helyéről, döbbenten láttam az okot. Ennyi celluxot én még nem láttam egy helyen. CELLUX!!! Ilyen gány összeszerelést remélni sem mertem. Második szabály: soha ne végy autót víz-gáz szerelőtől, mert a rádiót is megszereli! Persze a problémát hiába szüntettem meg gyönyörűen forrasztott és szakszerűen szigetelt vezetéagnkekkel (egy nagy adag celluxozott kábelcsomót vágtam ki a kukába), mert jött a második probléma. A jól összeszerelt kábelek jobban vezették az áramot, és mint utóbb kiderült, eleve szarul volt bekötve a rádió, és zárlatot okozott a műszerfalban, aminek eredménye jópár biztosítékcsere után némi amperszag, füstjel, és aztán egy délelőttnyi szopás után kb. 2 méter kábel cseréje a műszerfalban. Ezt egy haver autóvillamossági szerelővel közösen csináltuk, úgyhogy fizetségképp meghívtam utána egy ebédre a közeli kifőzdébe.

Na, most már van katalizátor, van CD-s rádió, nincs amperszag. Ekkor jött a mechanikus (megszakítós) gyújtás áldása, mert kb. egy-másfél évig, főleg hidegben néha igazán nehezen indult, míg a vége az lett, hogy csak minden negyedik indjtózásra indult, ha egyáltalán, amikor nem, akkor az összes érintett csatlakozás mechanikus tisztítása következett. Na ekkor besokalltam, és némi aprópénzért vettem új elosztófedelet, rotort és gyújtáskábel készletet. Ezek cseréjétől a hiba örökre megszűnt.

Innentől lehet számolni a stabil, hibamentes működést.

Napi kb. 100 kilométer beletekerésével télen-nyáron bárhová elvitt. Munkába, vásárolni, nyaralni, haverokhoz, akárhová. Mindig megadtam neki, ami jár, jó gumik, kétévente új féktárcsa-fékbetét, 10 ezrenként új olaj, szűrők, ha valami kopott, kapta a cserét. Tényleg csak kopó-fogyó alkatrészekbe és némi jelzésértékű benzinbe került a fenntartása.

A fogyasztásán akkor lepődtem meg, amikor a dimbes-dombos Dunántúlról a nagy, lapos, kies rónaságba mentünk nyaralni: Tisza-tó - Hortobágy - Debrecen közti részt jártuk be keresztül-kasul. Kb. két tank benzinbe került, és a fogyasztás ezen a sík vidéken megdöbbentő volt: 4,3 liter 100 kilométerenként. 4,3!!! Hát ilyet dízelből is csak a kiskocsik tudnak.

Egyébként a napi használatban nyáron 4,8-5,1 liter körül fogyasztott, télen 5,6-5,8 környékén. Egyszer kipróbáltam, hogy autópályán folyamatosan 130-140 körül megyek vele, hogy úgy mit kér enni (amúgy 100 és 120 között használtam általában), így azért elkért 6,2 litert. Hiába, oda már kevés az 53 ló és a rövid váltó. Ott már nagyon kellett pörgetni szegényt.

A rövid váltóról jut eszembe, főleg lakott területen, forgalomban elég jól lehet használni, és igen pontos és könnyen járó váltója van. Ültem 1.3-as, négyajtósban, és ott olyan eszement hosszú az egyes fokozat, hogy kín szenvedés vele egy elindulás. Utáltam a kis Swift rövid váltója után.

Aztán a végállomást egy pótkocsis traktor hozta el számára. Kápolnásnyék és Velence közt előztem volna az ominózus tárgyat, amikor annak sofőrje úgy gondolta, hogy márpedig ő balra fog kanyarodni. És balra kanyarodott. Neki elgörbült az első sárvédője, a kis Suzuki meg GTK (három elem sérülése egy közel 18 éves autónál...) Elvontatni sem lehetett, trélert kellett hívatni. Nagyon sajnáltam, mert hálás kis gombóc volt, de egyszer minden jónak vége szakad. Ráadásul tele volt a tank, és másnap hozták az új téli gumikat rá...

Egyetlen dolgot utáltam benne (miután beállt az állandó üzembiztonság), a minimális csomagtartót, ráadásul abba is nagyot kellett emelni, mert nem padlóig nyílt a csomagtérajtó. Azét öt hordó cefrét így is el bírtam vele cibálni a szomszéd faluba kifőzetni. :)

Hibalista

- Katalizátor (14 évesen) - Költség: 21 000 Ft (csak alkatrész) - Némi biztosíték és kábelcsere a műszerfalban - Költség: kvázi ingyen. - Bal első, belső csapágy (14 évesen) - Költség: 25 000 Ft (munkadíjjal) - Bal első lengőkar (15 évesen). - Költség: kb. 10 000 Ft (munkadíjjal). - Főtengelyszimmering + vezérmű + hosszbordás szíj (15 évesen). - Költség: kb. 15 000 Ft - Hátsó kipufogódob (16 évesen). - Költség: kb. 11 000 Ft. (csak alkatrész, teljes hátsó szakasz) - Gyújtás csere (16 évesen). - Költség: kb. 6000 Ft. - bal első, külső féltengelycsukló (16 évesen). - Költség: kb. 5000 Ft. (csak alkatrész) - első lengéscsillapítók (16 évesen). - Költség: kb. 2 x 15 000 Ft (csak alkatrész)

Ide hordtam szervizbe

Gazdagréten kis maszek szerviz. Gyors, jól dolgozik, de kissé drága.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Pusztaszabolcson maszek szerviz. Jól dolgozik és jó áron, csak nekem útban kicsit kiesik.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 181000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Astra G Caravan
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)