A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,3 GL 

Az ítélet értékelése
2,7(6 db)

Halálos fegyver öngyilkosoknak

Szöveges ítélet

Az autó marketingje csodálatos. Emékszem, amikor az Auto-Motor bemutatta, a tesztel?k csodálkoztak, hogy egy Ausztriában vezetett eredetipéldányhoz képest a menetszél lenyomta a motorháztet? ívét autópályán, 120-nál.
Autóértékesít? voltam, és Kelet- Magyarország Legjobb Autóértékesít?jével kellett mennünk továbbképzésre, a f?nököm bosszúból azt mondta, csak az általam beszámított suzuki, csak az.... Azt mondta a csávó, majd ? vezet, mert én nem tudok... tíz kilométer után könyörgött, vegyem át, mert neki le kell telefonálnia pár címet. Mivel ekkor már több, mint 20 km-t kellett (szintén büntib?l) Suzuki Swiftet vezetnem, természetesen nem vállaltam a dolgot: hamefffogta-havvigye.A beszámított autó inasoktól leürített tankjába pontosan annyi benzint töltöttünk, rászámolva a legendásan alacsony fogyasztásra a nemszerény kollégám sumákeri képességei miatti többletet, hogy visszaérjünk. Nem sikerült. Kb 10 literes fogyasztás jött ki. A cég f? benzintolvaja, amikor szell?ztetni vitte az autót egy másik kereskedésbe, talpa alatt tojással vezetett: kólásüvegben vitték utána a benzint a haverjai, öt literrel 60 km-t ment.
A Suzuki marketingje a legtökéletesebb. A kezdetekben olyan embereknek kínált "hazai" miautónkat, akik tisztességes autóban még soha nem ültek. A magyar mindenhez jobban ért, nem kér tanácsot, gyereknevelés, foci... és autóvásárlás is. Elterjedt a köztudatban, hogy ez egy Egymillióforintos Autó (még 1998-ban is tartotta magát a hit) ami kisfogyasztású (sose tankolják tele az autt, és gondolomra fejben számolgatnak) családi szerkezet. A köztudatban mint az Opel Astra-Ford Escort méret-megfelel?je szerepelt. "Új autót vettetek? -Och, ez csak egy kis Suzuki, egy millió volt..." -lehetett füllenteni az irígy szomszédnak.
Az autó szerelési/gyártási min?sége kiválló. Belseje, az anyagai pocsékak. Stabilitása nincs. 1,6 16v -s változata halálos fegyver, az ember úgy érzi, lelebeg a kaszni a motorról. Extra volt a hátsó ablaktörl?. Latyakos úton a tükrök speciálisan az oldalüvegre nyomják a permetet, emiatt nem látni a tükröket, de magyarember azokat úgyse´ használja. Kényelmetlen, sz?k, nincsen csomagtere. (A Fiesta, Corsa, Polo -méretkategóriától ez nem is várható el.)
Azért jó autóértékesítónek lenni, mert az autóvásárló a rossz döntését megmagyarázza magának, önfüllentve szépít. Csak be kell vinni a parasztot az erd?be és jól otthagyni. A Suzuki tulajdonosok frusztráltak, mert sokan lenézik az autót, meg azoat is, akik ilyeneket vesznek. Ez a frusztráltság csoporttudatot kovácsol. Hiába szorong három 12 év alatti gyermek a hátsó ülésen -az autó kényelmes. Hiába tankol ezer kilométerre 16 alkalommal összesen 100 liter benzint -az autó kisfogyasztású. A japán marketingesek tudták, hogy hová, kiknek gyártanak autót. Ez volt az els? típus, amit kis beugróval, kés?bb nullaforinttal el lehetett vinni. Igen sok félanalfabéta 62 éves egyébként is szegregált s üldözött nagymamának lett papíron ótója. A másik vásárlótipus tudta, hogy mit vesz: Volt a kezem között olyan példány, amiben 155ezer km alatt háromszor cseréltek olajat és kétszer légsz?r?t. A márkakeresked?k álnok módon Egy Bizonyos Kúttársaság nemkénmentes üzemanyagát ajánlották a tulajoknak, és aki megfogadta a tanácsot, 65000 km-nél menetrendszer?en beesett üzemanyagszivattyú cserére (Opel asztrások detto) Egy Bizonyos Üzemanyagtársaság a végs?kig árult szuperkénes üzemanyagot... és a kén megzabálja az üzemanyagszivattyút -de ezt a tulajoknak kellett a szaksajtó néma hallgatása mellett egyenként bizonyítaniuk...
Egy országban, ahol egy olyan autónak támadott legendája, amiben az üzemanyagtartály t?zfal nélkül a motortérben gözelg, és enyhe ütközéskor a bentül?knek 2 mp-e van a gépjárm?nek nevezett halálos közleked?edény elhagyására, mit se számított az ütközési biztonság. Baleseti helyszínel?k, t?zoltók és ment?sök közül ritka-kevesen vásárolnak Suzuki Swiftet ebb? a vágásból. Az 1,6 1,6v-s a piacnyitó drogdílerek kedvence volt: utólérhetetlen. A kaszni már egy félkerekes járdaszigetre állásnál elcsavarodik -minden suzukis behúmja a szemét és azt mondja: nemigaz! Többszáz ember pusztult bele a gyönge karosszériába, egy pimf árokbaborulás totálkár, enyhe ütközés súlyos zúzás -mindenki behúmja a szemét: nemigaz. Behúmták a hatóságok: nemzetgazdasági érdek. Az autóssajtó itt-ott enyhédeden célzott ezekre a veszélyekre: hiába. A hírm?sorok néz?kt?l legkedveltebb tudósításaiban az iszonyúan és elképzelhetetlenül összekuszálódott roncsok látványa (mondjuk egy fölismerhet? részlet ellenére is) :semmi.
Én nem értek egyet azokkal, akik telipofával szidják a suzukit. (ejtsd: suzuki). M?szakilag eléggé megbízható -a szervízek éhenhalhatnak fel?le. Ezért általában a motorcsörgéssel igyekeznek szakszóval "munkára levenni" a, bocsánat a szakszóért, "parasztot". A Suzuki motorja, különösen a háromhengeres kisz motoj, ami ugyanannyit fogyaszt, mint az 1,3-as, viszont halálosan nem megy, mégjobban csörg. Az a dolga, hogy csörgjön, ez ilyen konstrukció. A barátom, akire több órát, karakterek ezreit pazaroltam, mert mégiscsak suzukit vett, egy "orvos"ét, "70ezer" km-rel, lecserélt gumikkal és vonóhoroggal, tanácsomra minden olyan héten, amelyikben sokat városozott, megfuttatja a kicsikét a Nagyk?rösi út- Gyál viszonylatban t?gáz harmadik, 130 negydik, ami belefér ötödikkel, és ett?l kitisztul a rendszer. Az autó nem érdekli, neki lényeg az A-ból B-be jutás, mindig pöccre indul, jó benzinnel jár. Volt vele valami kis baj, elvitte egy becsületes szerel?bácsihoz, aki anno már a miskolci úti afitban szívatta a parasztot -szerencséjére, miel?tt az öreg jóságos arccal kibicskázott volna bel?le a semmiért 100kilót, megkérdezett valakit, mit?l-mit-miért csinál az autó. Sajnos a suzukisok egymástól is csak a rózsaszín ködösít?, csoportkovácsoló rossz dumákat hallgatják meg, s a lényeget, hogyan lehet kis bajt, kis odafigyeléssel megel?zni, azt elhallgatják, merrrtt ez egy hibátlan autó. Aki teljesen analfabéta a m?szaki dolgokhoz, kényszerb?l autózik, nem érdekli a minimális életbiztonság, kényelem vagy ilyesmi, van pénze üzemanyagra, annak ajánlom bátran, akár az 1992-es példányokat is. És ami lényeg, Kurt Vonnegut sokáig éljen, a suzukis sose nincsen egyedül, mert ha a nagyárugház parkolójában köpködnek egy példányt, biztosan odajön egy márkatárs rózsaszín-ködölni a mesét. Aki azonban ért valamicskét az autóbütyköléshez, az vegyen 100000 ért 1043 kcm-s Polo-t. Vagy autó, például. A régi SuzukiSwift f? vásárlócsoportjai a következ?k: A Nullaforintosok, akik, ha nem törlesztik az autót, pár hónap után ezt azt kiszerelve otthagyják az autót, koszosan-büdösen teleSz´va, ahol a haverjuknak átpasszolták az autót. A Nemtör?dömök, akik ugyan nem Sz´nak bele, de egyébként ütik-vágják, nemápolják, ügynökök, dúsgazdag ügyvédek vidékikiszállásra, leszbikus orvosn?k (bizonyos aranymetál-bornitmetál klímás sorozatok). Végül a harmadik csoport az évi 5-10ezer km-t autózó családok. Nos, ez utóbbiak f?leg elégedettek lehetnek: mikorra jön ösze a 250000 km az els? kuplungcseréhez... Most a régiswifteseket szépen átültetik a marketingesek egy új Ignisbe, ami majd 3millkába van, mire átveszik... Az Új Swift pedig már egy igényesebb rétegnek van kitalálva, akik csak a szkvaccsüt?t teszik a csomagtartóba. És az autót jellemez az is, kik használják (lehet gondolni itt a Passat TDi -pdtdi- PdtrixxdtfissIii tulajdonosokra, akik zsigulis diszkóstílusban lyukról-lyukaznak a következ? lámpáig ... és akkor már inkább a suzukisok...)

Hibalista

- Még az un. kopóalkatrészeket is csak soká kell cserélni, kivéve üzemanyagszivattyú

Ide hordtam szervizbe

Nem ismerek jó Suzuki szerel?t. A szervízek nyomorognak, mert a három f? vásárlói típus egyike sem szervízeltet, és az autóval 250000 km-ig semmi gond. (kivéve üzemanyagszivattyú) A szervizekr?l, kivéve a még friss, családi vállalkozásként m?köd? márkaszervízeket, ahol se szerszám, se tapasztalat, nem tudok mondani.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

detto

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1995
Kényelem (2) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Escort Következő autója? bármi csak ez nem nem soha
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)