Halálos fegyver öngyilkosoknak
Szöveges ítélet
Az autó marketingje csodálatos. Emékszem, amikor az Auto-Motor bemutatta, a tesztel?k csodálkoztak, hogy egy Ausztriában vezetett eredetipéldányhoz képest a menetszél lenyomta a motorháztet? ívét autópályán, 120-nál.
Autóértékesít? voltam, és Kelet- Magyarország Legjobb Autóértékesít?jével kellett mennünk továbbképzésre, a f?nököm bosszúból azt mondta, csak az általam beszámított suzuki, csak az.... Azt mondta a csávó, majd ? vezet, mert én nem tudok... tíz kilométer után könyörgött, vegyem át, mert neki le kell telefonálnia pár címet. Mivel ekkor már több, mint 20 km-t kellett (szintén büntib?l) Suzuki Swiftet vezetnem, természetesen nem vállaltam a dolgot: hamefffogta-havvigye.A beszámított autó inasoktól leürített tankjába pontosan annyi benzint töltöttünk, rászámolva a legendásan alacsony fogyasztásra a nemszerény kollégám sumákeri képességei miatti többletet, hogy visszaérjünk. Nem sikerült. Kb 10 literes fogyasztás jött ki. A cég f? benzintolvaja, amikor szell?ztetni vitte az autót egy másik kereskedésbe, talpa alatt tojással vezetett: kólásüvegben vitték utána a benzint a haverjai, öt literrel 60 km-t ment.
A Suzuki marketingje a legtökéletesebb. A kezdetekben olyan embereknek kínált "hazai" miautónkat, akik tisztességes autóban még soha nem ültek. A magyar mindenhez jobban ért, nem kér tanácsot, gyereknevelés, foci... és autóvásárlás is. Elterjedt a köztudatban, hogy ez egy Egymillióforintos Autó (még 1998-ban is tartotta magát a hit) ami kisfogyasztású (sose tankolják tele az autt, és gondolomra fejben számolgatnak) családi szerkezet. A köztudatban mint az Opel Astra-Ford Escort méret-megfelel?je szerepelt. "Új autót vettetek? -Och, ez csak egy kis Suzuki, egy millió volt..." -lehetett füllenteni az irígy szomszédnak.
Az autó szerelési/gyártási min?sége kiválló. Belseje, az anyagai pocsékak. Stabilitása nincs. 1,6 16v -s változata halálos fegyver, az ember úgy érzi, lelebeg a kaszni a motorról. Extra volt a hátsó ablaktörl?. Latyakos úton a tükrök speciálisan az oldalüvegre nyomják a permetet, emiatt nem látni a tükröket, de magyarember azokat úgyse´ használja. Kényelmetlen, sz?k, nincsen csomagtere. (A Fiesta, Corsa, Polo -méretkategóriától ez nem is várható el.)
Azért jó autóértékesítónek lenni, mert az autóvásárló a rossz döntését megmagyarázza magának, önfüllentve szépít. Csak be kell vinni a parasztot az erd?be és jól otthagyni. A Suzuki tulajdonosok frusztráltak, mert sokan lenézik az autót, meg azoat is, akik ilyeneket vesznek. Ez a frusztráltság csoporttudatot kovácsol. Hiába szorong három 12 év alatti gyermek a hátsó ülésen -az autó kényelmes. Hiába tankol ezer kilométerre 16 alkalommal összesen 100 liter benzint -az autó kisfogyasztású. A japán marketingesek tudták, hogy hová, kiknek gyártanak autót. Ez volt az els? típus, amit kis beugróval, kés?bb nullaforinttal el lehetett vinni. Igen sok félanalfabéta 62 éves egyébként is szegregált s üldözött nagymamának lett papíron ótója. A másik vásárlótipus tudta, hogy mit vesz: Volt a kezem között olyan példány, amiben 155ezer km alatt háromszor cseréltek olajat és kétszer légsz?r?t. A márkakeresked?k álnok módon Egy Bizonyos Kúttársaság nemkénmentes üzemanyagát ajánlották a tulajoknak, és aki megfogadta a tanácsot, 65000 km-nél menetrendszer?en beesett üzemanyagszivattyú cserére (Opel asztrások detto) Egy Bizonyos Üzemanyagtársaság a végs?kig árult szuperkénes üzemanyagot... és a kén megzabálja az üzemanyagszivattyút -de ezt a tulajoknak kellett a szaksajtó néma hallgatása mellett egyenként bizonyítaniuk...
Egy országban, ahol egy olyan autónak támadott legendája, amiben az üzemanyagtartály t?zfal nélkül a motortérben gözelg, és enyhe ütközéskor a bentül?knek 2 mp-e van a gépjárm?nek nevezett halálos közleked?edény elhagyására, mit se számított az ütközési biztonság. Baleseti helyszínel?k, t?zoltók és ment?sök közül ritka-kevesen vásárolnak Suzuki Swiftet ebb? a vágásból. Az 1,6 1,6v-s a piacnyitó drogdílerek kedvence volt: utólérhetetlen. A kaszni már egy félkerekes járdaszigetre állásnál elcsavarodik -minden suzukis behúmja a szemét és azt mondja: nemigaz! Többszáz ember pusztult bele a gyönge karosszériába, egy pimf árokbaborulás totálkár, enyhe ütközés súlyos zúzás -mindenki behúmja a szemét: nemigaz. Behúmták a hatóságok: nemzetgazdasági érdek. Az autóssajtó itt-ott enyhédeden célzott ezekre a veszélyekre: hiába. A hírm?sorok néz?kt?l legkedveltebb tudósításaiban az iszonyúan és elképzelhetetlenül összekuszálódott roncsok látványa (mondjuk egy fölismerhet? részlet ellenére is) :semmi.
Én nem értek egyet azokkal, akik telipofával szidják a suzukit. (ejtsd: suzuki). M?szakilag eléggé megbízható -a szervízek éhenhalhatnak fel?le. Ezért általában a motorcsörgéssel igyekeznek szakszóval "munkára levenni" a, bocsánat a szakszóért, "parasztot". A Suzuki motorja, különösen a háromhengeres kisz motoj, ami ugyanannyit fogyaszt, mint az 1,3-as, viszont halálosan nem megy, mégjobban csörg. Az a dolga, hogy csörgjön, ez ilyen konstrukció. A barátom, akire több órát, karakterek ezreit pazaroltam, mert mégiscsak suzukit vett, egy "orvos"ét, "70ezer" km-rel, lecserélt gumikkal és vonóhoroggal, tanácsomra minden olyan héten, amelyikben sokat városozott, megfuttatja a kicsikét a Nagyk?rösi út- Gyál viszonylatban t?gáz harmadik, 130 negydik, ami belefér ötödikkel, és ett?l kitisztul a rendszer. Az autó nem érdekli, neki lényeg az A-ból B-be jutás, mindig pöccre indul, jó benzinnel jár. Volt vele valami kis baj, elvitte egy becsületes szerel?bácsihoz, aki anno már a miskolci úti afitban szívatta a parasztot -szerencséjére, miel?tt az öreg jóságos arccal kibicskázott volna bel?le a semmiért 100kilót, megkérdezett valakit, mit?l-mit-miért csinál az autó. Sajnos a suzukisok egymástól is csak a rózsaszín ködösít?, csoportkovácsoló rossz dumákat hallgatják meg, s a lényeget, hogyan lehet kis bajt, kis odafigyeléssel megel?zni, azt elhallgatják, merrrtt ez egy hibátlan autó. Aki teljesen analfabéta a m?szaki dolgokhoz, kényszerb?l autózik, nem érdekli a minimális életbiztonság, kényelem vagy ilyesmi, van pénze üzemanyagra, annak ajánlom bátran, akár az 1992-es példányokat is. És ami lényeg, Kurt Vonnegut sokáig éljen, a suzukis sose nincsen egyedül, mert ha a nagyárugház parkolójában köpködnek egy példányt, biztosan odajön egy márkatárs rózsaszín-ködölni a mesét. Aki azonban ért valamicskét az autóbütyköléshez, az vegyen 100000 ért 1043 kcm-s Polo-t. Vagy autó, például. A régi SuzukiSwift f? vásárlócsoportjai a következ?k: A Nullaforintosok, akik, ha nem törlesztik az autót, pár hónap után ezt azt kiszerelve otthagyják az autót, koszosan-büdösen teleSz´va, ahol a haverjuknak átpasszolták az autót. A Nemtör?dömök, akik ugyan nem Sz´nak bele, de egyébként ütik-vágják, nemápolják, ügynökök, dúsgazdag ügyvédek vidékikiszállásra, leszbikus orvosn?k (bizonyos aranymetál-bornitmetál klímás sorozatok). Végül a harmadik csoport az évi 5-10ezer km-t autózó családok. Nos, ez utóbbiak f?leg elégedettek lehetnek: mikorra jön ösze a 250000 km az els? kuplungcseréhez... Most a régiswifteseket szépen átültetik a marketingesek egy új Ignisbe, ami majd 3millkába van, mire átveszik... Az Új Swift pedig már egy igényesebb rétegnek van kitalálva, akik csak a szkvaccsüt?t teszik a csomagtartóba. És az autót jellemez az is, kik használják (lehet gondolni itt a Passat TDi -pdtdi- PdtrixxdtfissIii tulajdonosokra, akik zsigulis diszkóstílusban lyukról-lyukaznak a következ? lámpáig ... és akkor már inkább a suzukisok...)
Hibalista
- Még az un. kopóalkatrészeket is csak soká kell cserélni, kivéve üzemanyagszivattyú
Ide hordtam szervizbe
Nem ismerek jó Suzuki szerel?t. A szervízek nyomorognak, mert a három f? vásárlói típus egyike sem szervízeltet, és az autóval 250000 km-ig semmi gond. (kivéve üzemanyagszivattyú) A szervizekr?l, kivéve a még friss, családi vállalkozásként m?köd? márkaszervízeket, ahol se szerszám, se tapasztalat, nem tudok mondani.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
detto
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | bármi csak ez nem nem soha |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)