Halálfélelem minden sebességnél
Szöveges ítélet
2015-ben sikerült leütni egy svájci aukciós oldalon 522 Fr-ért. Gondoltam, jó versenyautó alap lesz belőle (magyar amatőr rally-ban közkedvelt), de annyira eredeti állapotban volt, hogy amint megláttam Őt, erről azonnal letettem.
Kívül voltak hibái (repedt szélvédő, mattuló fényezés, csúnyán javított csomagtérajtó, apróbb parkolási sérülések), de belül makulátlan, hiánytalan állapotú volt, bár a rádió nem eredeti. Mivel svájci személygépjárműről van szó, a vezetett szervizkönyv, "zöldkártya", használati utasítás mind benne voltak a Suzuki-s gyári mappában. A csomagtartóban soha nem használt kadmiumszínű emelő, szerszámkészlet, és "szőrös" gyári gumis pótkerék foglalt helyet. Natürlich.
A lentebb leírt javításokat elvégezve előállt a 200000 km-es, 25 éves, japán gyártású Suzuki. Így 2.5 év rendszeres használat után nem az a meglepő, hogy még működik - sőt, 14.85 bar-os sűrítési végnyomást (a gyári 14.5), és 7 l-es vegyes fogyasztást produkál - , hanem hogy még nem vették el a jogosítványomat, ráadásul élek!
A mérges kis G13B motor (1.3 l, DOHC, 16 V, 101 LE, max. RPM: 7500) a fantasztikus, sűrű váltónak köszönhetően repíti a 800 kg-os tejfölös dobozt. A vékony lemezek, minimális zajszigetelés, a gyárilag is hangos motor garantálja a sebességérzetet.
A hab a tortán, hogy ugyanolyan megbízható mint a sima Swiftek, csak kevésbé rohad a japán mint a magyar. Eddig a legnagyobb hibája az volt, hogy elment a töltés, mert elkopott a generátorban a szénkefe. Szerencsére a karbantartás alkatrészei nagyon olcsók, nincs belőlük hiány, nem igazán kell hozzá típusszakértő szerelő, de a GTi specifikus alkatrészek egyre ritkábbak és drágábbak (motor, váltó, fék, lökhárítók, küszöbspoilerek, felnik, ülések, kormány, váltógomb, műszeregység, matricák). Egy szett gyári magnézium Enkei felnire még fáj a fogam, bár azzal nem olyan jó kiállású mint a képeken látható 14x6"-os Artec-kel.
A beltéri extrák nem zavarják az embert, mert nincsenek. Na jó, azért elektromos tükröket tettek rá Hamamatsuban. Felszereltség: 1 db kormány, 1 db váltó, 3 db pedál, 3 db ülés. Legalább az ülések jók.
Valószínűleg akkor fogom eladni, ha megunom a puritánságot, nagyobb autó kell, vagy lesz zseton S2000-re. Akkorra már lehet, hogy OT-rendszám lesz rajta.
Hibalista
- Szélvédő, - Bal féltengelycsukló (10-20000 Ft), - Váltó 2-es szinkrongyűrű (típushiba) (5000 Ft), - Generátor szénkefe, - Karosszéria lakatolás (küszöbök, bal első nyúlvány, jobb első doblemez, hátfal alsó sarkai), fényezés javítás, polírozás házilag. A többi szokásos karbantartás: - motorolaj, -szűrő csere 10000 km-enként (Castrol 5W-40 C3, Mann) - váltóolaj csere 30000 km-enként (Castrol Syntrans 75W-90) - kupplungtárcsa, kinyomócsapágy, ékszíj, hátsó motortartó bak, gumiabroncs csere
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Suzuki Swift 1.0 | Következő autója? | Honda S2000 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
