Ha lehetne újonnan kapni biztos ilyet vennék
Szöveges ítélet
Fenntartási költség
A kopó alaktrészeket kellett rajta cserélni mint minden öreg autón. Az alkatrészek durván a mezei magyar swiftek 1,5-2 szeresébe kerülnek, vagyis szerintem olcsó. Karosszéria alkatrészek csereszabatosak a magyar 3 ajtós swiftekkel (1989-1996ig szinte mind).
Kényelem
A gyári (ha jól tudom Recaro) sportülések suzukihoz képest viszonylag kényelmesek, hosszabb úton sem fájdul meg benne az ember háta. Oldaltartása elég jó ami tempos haladáskor valódi jótétemény.
Teljesítmény
Mit is mondhatnék. 101 LE 770kg gyárilag rövid fokozatú váltó (5-ben 60nál 2000-et forog) (8,8s 0-100kmh). Ezek a tulajdonságok együtt egy igen jól használható kis sportautót alkotnak. Szívó benzinesek 2000-2200ccmig nem igen jeletenek problémát olyan 180ig újabb 2000-es tdik 160ig simán tarthatók, szerintem ez egy 1300-as szívó motoros autótól nem rossz. Nagyon kellemes országúton vezetni főleg amikor valakit nagyon iritál (sok ilyen van) maga az hogy egy sz..os suzuki az engem nem fog megelőzni aztán nyomja nyomja de a swift akkor is elmegy :)
Megbízhatóság
Egyszer sem hagyott cserben dehát egy suzukiról beszélünk úgyhogy ez csak természetes.
Szervíz
Egyik márkaszervízbe egyszer amikor bevittem egy futómű állításra a szerelők főnöke kijött az autóhoz mert ő még ilyet nem látott. A másik szervzben az egyik szakértő szerelő már hallott valamit hogy mintha lett volna ilyen típus de ők még ilyet...
Szervízről ennyi.
Manapság már megkímélt példány nem létezik, de ennek ellenére csak ajánlani tudom mindenkinek hogy ha lehetősége van rá legalább próbálja ki egyszer.
Ha tehetem sosem adom el. :)
2008.07.30
Idén januárban vettem mellé egy 8v-t hogy kíméljem a gtit és megtarthassam örökre de ez azt vonta magával hogy amióta a másikkal járok melóba azóta abszolút nincs használva a gti (fél év alatt 1500km). Napi munkába járásra sajnálom és kezdek tartani tőle hogy egyszercsak elkezdenek kijönni rajta a problémák. Nagyon úgy néz ki hogy tavasszal elmegy mindkettő és jön valami új. Így nincs értelme fenn tartani két autót + attól is tartok hogy egyszer csak történik valami baj véletlenül és akkor viszont jobb lenne egy biztonságosabb autóban ülni.
Az biztos hogy felejthetetlen élményeket adott és megfogom bánni ha elmegy de így nincs értelme fenn tartanom. Mindenkinek csak ajánlani tudom hogy ha van lehetősége legalább egyszer próbálja ki a swift gtit.
2008.09.26.
Újra lett gondolva a két autós elméletem és a 8v-t lecseréltem egy egy utolsó szériás fullos 1.3 16V sedánra. A GTi még mindig nincs használva de hát ez volt a cél valahol.
Az új autós terv el lett vetve mivel sajnálok +1,5M Ft-ot elkölteni egy jóval újabb autóra. Próbáltam újabb hasonló kategóriás autókat de élményben egyik sem nyújtott annyit mint a GTi úgyhogy marad továbbra is.
Hibalista
- Romlani nem romlott el semmi. Tömítéseket, szíjakat kellett cserélni a sok km és a kora miatt.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 266000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 32500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1.3 8V karb 1991 | Következő autója? | Subaru Impreza GT + mellé valami a hétköznapokra |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
