Full extrás minimálautó
Szöveges ítélet
Már nagyon untam a tömegközlekedést, így úgy döntöttem, hogy veszek egy négykerekűt, mert a biciklim télen elég huzatos. A keret úgy 4-500 ezer volt, lehetett volna több is ha várok pár hónapot, de jött a tél.. Nézegettem mindenfélét, ennyiért a legalja volt. Főleg a swiftek voltak siralmas állapotban. Az összes ötajtósnak szar volt a csomagtérteleszkópja és se a kereskedők se a magánszemélyek nem cserélték ki azt a 2000 forintos alkatrészt.. Volt aki olyan sárosan hozta el megmutatni az autóját, mintha most ment volna vele egy off-road versenyen ajtók nélkül..
Végül rátaláltam egy türkizkék csodára. Itt-ott volt egy két felületi rozsdafolt, az előző tulaj sokat pakolhatott bele és nem sajnálta az autóját. A jobb hátulján látszott hogy újra volt fényezve, de úgy gondoltam, h ez legyen a legnagyobb baja. Végül 350-ért elhoztam. Menedzser edísön, 4 villanyablakkal, klímával(!) és központi zárral. A kilóméterszámláló ekkor 88e-t mutatott.. A suzuki gyár valószínűleg spórolt vele 5 fillért minden egyes 5 számjegyű kilóméterszámlálón. A 6 számjegyű túl drága lett volna bár akkor legalább a kereskedők felírhatták volna az extralistára.. Pár hónap használat után úgy sejtem, hogy ez inkább 288e km-t jelenthetett. Amikor tényleg hideg lett, akkor elkezdte zabálni az olajat. Eléggé csalódott voltam, bár most hogy nem a márkaszervizes castrol 10w40 olaj van benne, hanem noname 10w40 így csak fél litert kellett rátölteni egy tél alatt.
Egyszer nem indult, az akksi sem szerette a hideget..
Egyébként minden okés az autóval, bár nagyon eljárt felette az idő. Egy modern autóból visszaülve érződik rajta, hogy nagyon régi és régen is olcsó volt..
A váltó fokozatkiosztása nem a legszerencsésebb, de így legalább 90-100 körül keveset ehet. Bár ezt nem tudom, mert leginkább városban használom. Így 6,5 liter az átlagfogyasztás.
Még megvan, de lehet már nem sokáig. Erőteljesen nézegetem a használtautó hirdetéseket, mert lassan szeretnék egy modernebb, biztonságosabb és csendesebb autót. Valószínűleg egy európai gyártó európai modellje lesz a következő. Esetleg valami igazi japán.
Összességében azt hiszem, hogy megérte, mert nagyon keveset költöttem rá és a vételáron is alig buktam. Évi 6e km-re épp megfelel..
Hibalista
- Szelepszárszimering - a szerelő nem ajánlotta a megjavíttatását, mert még nem eszik sok olajat - kipufogó - olajcseréstől fizettem érte 27 ezret. - akksi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 188000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.7/10) |
