Főnix (avagy van élet a szervízkönyvön túl...)
Szöveges ítélet
Tulajdonképpen nagyon nehéz elfogulatlan hangot megütni az autóval kapcsolatban. Megértem azt aki leszólja, de cinkosan kacsintok össze azzal aki ódákat zeng róla. Mindannyian tudjuk miről van szó, közben az autó meg csak megy és megy....Néhány csendesebb minőségű terméket pátyolgattam a Suzuki előtt :Wartburg, Samara. Ezután maga volt a perverz sóhaj, amikor először saját, majd a céges Suzuki ülésébe ejthettem magam.
Ki foglalkozott azzal, hogy a hátsó ablaktörlő csak külön kapcsolóról érhető el, s hogy két sporttáskán kívül más nem fér alaphelyzetben a csomagtartóba. Azzal sem törődtem, hogy a csomagtartó világítás külön kapcsolható, s néha bizony égve is maradt...Az autó közben meg csak ment és ment...Tudtam, ha elfordítom a kulcsot, a motor indulni fog minden körülmények között. Apró kényelmetlenségek ? Ültem az aszfalt fölött mint Baumgartner, kemény volt mint egy jutasi őrmester, a lelkemet kirázta néha, de büszkén vigyorogtam a nyitott motorháztetőtős,fedélzeti számítógépes franciákra : mi van öreg, ablak becsuk, újra indít, esztergomi trabi meg hasít ? A saját Sutyukimat négy éve cseréltem le egy más márkára, mert kinőtte a család, a céges maradt és rendületlen volt a hitem és bizalmam .Közben a belehajtott kilométerek is szaporodtak, ez havi három-négyezer volt igénybevételtől függően. 15.000 km/szerviz volt az általános karbantartási időszak, minden alkalommal ugyanott javították precízen és pontosan, elismerés a Suzuki Pásztinak Veszprémben. A szokásos olajcserén és a magukat elhagyó alkatrészeken kívül más komolyabb probléma nem fordult elő az együtt eltöltött időszak alatt. A karosszéria munkát egy nyerges Scania provokálta ki, aki a belső sávból a külsőbe próbálta erőltetni magát, de nem számolt a ködfényszórója alatt pattogó kis autóval.(bocs, nem láttalak :) Jellemző módon még három hónapig jártam a bal oldalon átalakított autóval mire a biztosító lépett valamit és a plasztikai sebész kezébe vehette a ráncokat.
Tavaly év végén váltunk el...Akciós más márka lett az utód, melyet egy nagyon-nagyon neves fővárosi más márkakereskedésből vásárolt a cég. Kicsi Suzukit lecsutakoltam, kifényesítettem, motort lemostam úgy ment az eladósorba. A talpig becsületes kereskedő 350.000-re tartotta, mondván vannak karcolások a karosszérián, ( 191.000 km-t futott az autó...) de motorikusan jó állapotban van, az összeg végéről pontos információm nincs. Természetesen a piacon már felbukkant az autó, 850.000 Ft.-os áron és 91.000 km-es futással természetesen szervizkönyv nélkül, bár ezt is leadtam az autóval együtt...Az ötszámjegyű óra csodákra képes.:)
A típust bátran merem ajánlani mindenkinek, aki a megbízhatóságot és az olcsó fenntartást helyezi előtérbe és cserébe egy megbízható szerkezetet szeretne kapni. Megkaptam és nagyon szép évek voltak. Köszönöm.
Van élet a szervízkönyvön túl.
Hibalista
- kipufogórendszer, katalizátor, jobb első elektromos ablak, kerékcsavarok, hátsó ablak fűtésének ledes visszajelzője, 2 db aksi,karosszériamunka.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Pászti, Veszprém
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 191000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
