Fiatalság bolondság...
Szöveges ítélet
Júniusban letettem a jogosítványt így eljött az idő (18 évesen), hogy megvegyem életem első autóját. Mikor még nem volt jogsim mindig valami sportautót akartam így nézegettem az XR3i-et Honda CRX-eket és a hasonló típusokat azzal a céllal, hogy nekem ilyenkell. De hamar rájöttem, hogy nem nekem valók nem vagyok az a hajtós és feszítős típus. Havernak volt egy VW Polo 1.1 Coupeja illetve az apjának egy japán Swift GLS-e, ezeken kezdtem el vezetgetni a Swiftbe beletettem 500-600km és megtetszett innentől nem is volt kérdés, hogy nekem Swiftem lesz. 3 ajtósat akartam a fiatalosság miatt, illetve 1.3-at mert nekem az 1.0 nem tünt vmi erősnek. Meglett a pénzem nézegettem egész nap a hasznaltauto.hu-t kerestem a 3ajtós modelleket de nem volt olyan az árkategóriában amire azt mondtam, hogy ez kell (álom volt a citromsárga OZ felnis kiadás) vagy túl messze voltak. Este nézeggettem és láttam egy ezüst 1.0 GLX-et 5 ajtósat gyári alufelnivel és kb 20km-re tőlem. Bunkón felishívtam a hirdetőt 2 napra rá megnéztem 3 napra rá megvettem:)
Szóval pont az elképzeléseknek ellenkezőt vettem meg.
Ezüst, 5 ajtó, GLX felszereltség. Megtetszett. 90.000km volt benne garantáltan ( és tényleg ) szinte szalon állapot ( kis karcolás és kőfelverődés van rajta mégis csak 9 éves), elektromos ablak,tükör, fényszóró magasság állítás és a szép alufelni.
Beltér:
Szép állapotban van nagyon, hiányolom belőle a könyöklőt (veszek bele). A kárpit fiatalos lila színű személy szerint nekem tetszik. A kormány nem az a vékony vmi hanem tényleg jó vastag. Az ülések sajnos nem a jó oldaltartásúak de kényelmesek. Az elektromos ablak kapcsolója írtó rosszhelyen van, a 3ajtósokban miért sikerült az ajtóra feltenni? Nem értem. Hátul 4 ember kényelmesen elfér, 5 már annyira nem.
Hidegben nagyon zörögnek a műanyagok nálam főleg a kalaptartó, lehet az ovál miatt nem tudom, de hangos zene orvosol mindent. Csomagtartó elég pici mondjuk nekem nem is kell több, majd akkor fogom érezni, ha benn lesz a mélyláda. Amúgy a Simson S50N-et ezzel hoztam haza:D
Motor:
3 henger 993ccm, nem tűnik soknak ez az 54LE, de vegyük figyelembe, hogy 775kg a kocsi. Városban kifejezetten dinamikus, lehet vele tartani a forgalom tempóját, kiérve a városból is lehet vele menni 100-110-et még szereti ilyenkor a motor 3000-3500-at forog 120-nál 4000-et. Nem autópályázásra találták ki mert ott már nagyon eszik (6.5-7L) meg pörög is ami nem tesz jót neki hosszútávon még ha elnyűhetetlen is. Amúgy a végsebessége 160-165 lehet én 158-at mentem 2 személlyel vele. Nem egy gyorsuló bajnok, de ezt viszonozza is a fogyasztásban. Alattam télen 5l/100km a rekord nyáron 5.2L/100km amúgy 5.6 körül szoktam lenni vele mert szeretek sietni. Város + 1l kb. Most van benne 101000km. Semmibaja, kapja a rendes olajat (10W40 Castrol).
Sokan lenézik az utakon de sikerült már meglepetéseket szereznem Golf GTD-nek Fabiaknak stb. Kb úgy megy mint egy nehezebb újjab autó 1.4-ig. Szeretem.
Amit nagyon sajnálok az az, hogy nincs első ködlámpa ( idővel ) illetve gyári hátsószárny. Terveim közt szerepel ezek beszerzése illetve, toronymerevítő ( stabilítás miatt), könyöklő, sötétítés, nagyobb akksi a zene miatt, illetve egy kis ültetés. Kb ennyi.
Imádom szerintem nem fogom eladni mig kinem rohad alólam.
Hibalista
- A középdobbol hátra menő cső elvan rohadva ezáltal a hátsódob leszakad, 7000Ft lesz az új rozsdamentes cső
Ide hordtam szervizbe
Haverom apja ( olajcsere stb...)
Veszprémi garázstelep
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Szintén haver apja (fényező) és az ő fönöke ( karroszériás)
Lovas
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Suzuki Swift 1.3/GTi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
