A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,3 16V GLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fehér Suzy

Szöveges ítélet


Látva, hogy 1100 ítélet íródott már erről a típusról, nem hiszem, hogy tudnék még olyan információval szolgálni, amit előttem jó néhányan nem írtak volna már meg.
Miután párat elolvastam, mégis kedvet kaptam hozzá, hogy néhány sorban leírjam, mit gondolok erről az autóról én.
2007-ben vásároltam öt évesen 30E km-rel, az akkori árakhoz képest is elég drágán sajnos.
Közvetlen előtte alsó-közép kategóriás céges autókat használtam, de miután egyik napról a másikra megszűnt az állásom, kellett valami jármű és nem akartam sokáig keresgélni, hát megvettem.
Akkor arra számítottam, hogy csak átmenetileg lesz rá szükségem, talán egy- másfél évig, de aztán úgy alakult, hogy még most, 2013-ban is megvan.
Tudtam, hogy egy megbízhatóan működő, alacsony szerviz igényű autót veszek, de egyéb tekintetben azonban nem igazán várhatok túl sokat tőle. Ez nagyjából be is jött, ellenben később tapasztaltam pár dolgot, ami mégis elég negatívan érintett.
Az autó külső megjelenése piacra dobásakor és még utána is jó pár évig a maga kategóriájában szerintem elfogadható volt, bár ez ízlés dolga. Azt viszont elfogultság nélkül állíthatom, hogy gyártottak már jó néhány autót ennél sokkal idétlenebb, ingerszegényebb karosszériával, nem kevés pénzt kérve értük újonnan. Véleményem szerint a sedan eltaláltabb és praktikusabb is a csomagtartó nagyobb mérete miatt. Az enyém sajnos nem az, így túl sok mindent nem tudok bele pakolni.
A karosszéria rendkívül vékony lemezből van, könnyű, padkára állásnál érezni, hogy vetemedik. Nagyon remélem, nem lesz alkalmam megtapasztalni, hogyan viselkedik egy ütközés során!
A fényezése is elég vékonyka, könnyen pattan. Ennek ellenére alig lehet rozsdásodó Susukikat látni az utakon, még a régebbi, 15 évnél is idősebb példányok között sem.
Az egyik negatív meglepi viszont ezzel kapcsolatosan ért: az alján sok helyen felületi korróziót látni. Nem igazán értem miért, hiszen az előző gazdája és én is garázsban tartottuk.
Az autó belülről már egészem más képet mutat. Míg kívülről akár tetszetősnek is nevezhető, itt már nagyon látszik, hogy egy olcsó, igazi népautóról van szó. Igénytelen, karcolódó, zörgő, nyiszegő, cicergő szürke műanyagok mindenütt, elég gyatra össze szereléssel.
Kényelme és általában az egész ergonómiája csapnivaló.
Alacsony, kényelmetlen, keskeny támlájú első ülések. Két órányi autózás után már alig tudok belőle kiszállni, a nyakamtól a vállamon át a derekamig mindenütt fáj, igaz van némi gerinc problémám is.
Ablakemelő gombok a legszarabb helyen, középen a kézifék mögött, ha kabátban vezetek, még nehezebb megtalálni.
Az ablaktörlő kar pont fordított irányban működik az általam vezetett összes eddigi típushoz képest.
A hátsó ablak törlése külön kapcsolón a műszerfalon. Ezt is elég volt megszokni, sokszor még most is keresgélem.
A bal első ajtón könyökölve való vezetést el lehet felejteni, olyan keskeny az ajtó széle és az ablak közti terület.
Az ablakot 4-5 centinél lentebb engedve a menetszél keményen az arcomba vág.
A fűtés elég jó, bár nagy hidegben azért érezhetően nehezebben melegszik be.
Kormányszervó az nincs, ami még nem is lenne olyan nagy baj, ha nem egy Moszkvicshoz hasonló erőkifejtést igényelne a volán tekergetése egy szűkebb helyre történő beparkolásnál.
Ha pl. egy bevásárló központba megyek, már nem is szenvedek vele, inkább megállok távolabb a bejárattól, ahol alig vannak autók. /Nők hogy vezetik ezt?/ Fordulási sugara a csuklós buszéval vetekszik.
A fék hasonlóan „működik”. Nagyobb sebességről hirtelen megállás elég kockázatos mutatvány, a 155-ös gumiknak is köszönhetően. Úgy kell nyomi a pedált, hogy majd leszakad az üléstámla, aztán még a gumik nyikorgásakor is megdöbbentően gyatra lassulás érhető el.
A gyári Kleber gumik közül kettő teljesen normál használat következtében is szálszakadásos lett, a gumis szerint a másik kettő is így fog járni hamarosan, mint szinte az összes ezeken az autókon. Igaz, már úgy is hamarosan cserélni kellet volna..
Futóműve nagyon kemény, rossz úton rettenetesen ráz, az autó pattog az úton. Nagy sebességnél még autópályán sincs biztonságérzet, 150 környékén már rendesen termelődik az adrenalin. Nem tudom mennyi lehet a vége, nem próbáltam ki.
A 16 szelepes motor egész jól mozgatja a kis könnyű kasznit, igaz a 84 LE-ben kicsit kételkedem. Különösebb törődést az olaj és a szűrők cseréjén kívül nem igényel, talán a szelepek hézagolását már meg kellene nézetni így 60E környékén. Fogyasztása egész jó, bár városban használva, rövid utakon ennek is megugrik.
Mivel 10 éves elmúlt, a kis futásteljesítmény ellenére a szerelő barátom tanácsára lecseréltettem a vezérmű szíjat és görgőt.
A kiszerelt szíj és feszítő kifogástalan állapotban volt, öregedésnek, kopásnak semmi nyoma.
A múltkor nézegettem az alkatrész árakat a neten. Más típusokhoz képest nevetségesen olcsó hozzá minden és nem is nagyon van rá szükség.
Kb. egy éve levelet kaptam a gyártól. Visszahívásra kértek a beépített rossz minőségű első lengéscsillapítók miatt, valami korróziós probléma okán. Az autó akkor volt tíz éves, de a levélből kiderült, hogy régebbi évjáratokat is érint. Hihetetlennek tűnt számomra, hogy a gyártó még bevállalja ezeknek a cseréjét, ingyen. Tudom, nem nagy összeg, de mégis elgondolkodtató, japán mentalitásra vall.

Annak ellenére, hogy több tekintetben elég kritikusan fogalmaztam, összességében nem mondanám azt, hogy ne vegyenek az emberek ilyen autót.
Sőt, ajánlom azoknak, akik egy olcsó és olcsón fenntartható kisautót szeretnének, tisztában vannak és együtt tudnak élni a hiányosságaival, a gyakorlatilag nem létező presztízs értékével, valamint az elvárásaikat nem a kategóriájától nagyobb és jóval drágább autókhoz igazítják.
Munkába járásra, vagy akár második autónak tökéletesen megfelel.

Hibalista

- akkumulátor - vezérmű szíj csere

Ide hordtam szervizbe

ismerős maszek másodállásban

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2002
Kényelem (2) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Focus Következő autója? még meg van
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)