Fehér Sas
Szöveges ítélet
Nyilván a maga kategóriájában kell megítélni, nem tud versenyezni egy Porschéval, sem egy dömperrel, meg egy csuklós busszal sem. Féltem szegény cicát a kertben amikor átrohan a tetején, nehogy szívinfarktust kapjon amikor a lába alatt behorpad a tető. Persze nem örülnék neki, ha egy fáról leeső cseresznye kilukasztaná, mert tényleg nem túl vastag a lemez amiből készült.
De soha ebben az életben még nem volt olyan, hogy nem indult volna. És ez Kispolákok, Ladák után számomra elképesztő fegyvertény.
Nem is megy rosszul, valaki azt írta, hogy a 1.6-os motor sok is a kasznihoz, van benne igazság. Megfutja az enyém óra szerint a 210-et is, de 170 fölött már nem érezni stabilnak, főleg az oldalszél zavaró. Egy bohó pillanatomban, miután elolvastam a Winkler egyik Miatás cikkét, vettem bele sportlégszűrőt, ettől 100-ra kb. 9 mp alatt fent van, de egyrészt motorozom emiatt ez a gyorsulás nem a hűde kategória, másrészt felelősségteljes polgára vagyok ennek a nemzetnek, aki nem játszik holmi bohó gyorsulásosdikat mint egy hülyegyerek.
Ja, a szokásosakat majdnem elfelejtettem, elég jól lehet bele pakolni, 4 felnőttnek kicsit kicsi, 2 felnőtt elöl, 2 gyerek hátul az ideális. Magyarországon belüli távokra tök jó, bár azért 1000km-t nem ebben utazok szívesen. Ahhoz túl hangos autópályán. 10 litert fogyaszt kb. városban, autópályán 6-ot. Rakattam bele teherautó platójáról leesett, vagy bontott már nem emlékszem, klímát, azóta nyáron is könnyebben lehet használni. Budapestre egyértelműen kemény a futóműve, de Ausztriában a határ után nem sokkal meglepődve tapasztaltam, hogy kis túlzással még kellemesnek is nevezhető. Ami viszont nagyon kellemes benne, ha visszatérünk a hülyegyerek vonalhoz, amikor megcsúszik, azt nagyon kellemesen teszi, egyenletesen kezd oldalra sodródni, ha elveszem a gázt visszaáll az ívre nagyon szépen kontrollálhatóan. Anyósom Audi A3-asa később csúszik meg, de ha megcsúszik akkor már nagyon nehéz megfogni, hirtelen kitörik a fara, nagyon észnél kell lenni. Emiatt, bár tudom hihetetlen ezt olvasni, de élvezetes vezetni.
Még egy fontos dolog, van hozzá egy aranykezű szerelőm, aki mindent megold, bár olyan sokmindent meg kellett, de mivel minden alkatrész van hozzá, nem is probléma. Egyedül a kiufogó nem egy hibátlan konstrukció, átlag 3 év alatt rohad szét, már a 3. garnitúra van fent, valamiért a jó magyar sózott utat nem szereti.
Összefoglalva Budapestre a kemény futóműve miatt nem tökéletes, de nehogy már azért az autót fikázzuk, mert egy EU-s metropoliszban az ideális közlekedési eszköz a Land Rover. Kisebb kirándulásokra is teljesen jó, hülyegyerek üzemmódban is korlátozottan használható csak ne törjük össze. Bár furcsa nyilván az, hogy ennyire nem romlik el semmi, azt is jelenti, hogy bizonyos értelemben mondhatjuk rá: a kialakítása masszív, nem igaz?
Hibalista
- Kopó alkatrészek, futómű darabok, és a kifufogó
Ide hordtam szervizbe
Aranykezű mester a világ másik végén
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Lada Samara | Következő autója? | Japán, a többi mindegy |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)