Ezt benéztem rendesen
Szöveges ítélet
Szeretném leszögezni, hogy nem a márkával, vagy a típussal van bajom. Jelenleg egy 2005-ös Swiftem van, és a családban van egy 1994-es évjáratú 1.0-ás Swift is, mindkettő kifogástalan. Az autóval kapcsolatos összes probléma az előző tulajok hanyagságára, az autószalon pofátlanságára (de naív voltam) és saját hülyeségemre vezethető vissza.
Amikor 2001-ben megvettem ezt az 1997-es évjáratú 1.3 8V motorral szerelt Swift GC-t, még nem voltam tapasztalt autóvásárló, hülye suhanc viszont igen: pénzem nem volt, de inkább megvettem ezt a verdát mintsem egy újabb ezres Swiftet. Ráadásul se kasztnis, se autószerelő nem kísért el. Hallgattam a szalonban dolgozó autószerelő ismerősre, aki azt beadta nekem, hogy a verda motorikusan tökéletes, a kasztnin pedig csak annyi sérülés volt, amennyi látszik (ajtókol és lökhárítón néhány pici horpadás és karc).
Mint utólag kiderült az autó szinte totálkáros állapotból lett "helyrekókányolva". Valószínüleg egy tömeges karambolnál ő volt a hús a szendvicsben. Tanulság: kasztnis legyen jelen a vásárlásnál.
Sajnos mint utólag kiderült, a régi tulajok nem éppen kímélő üzemmódban használták a verdát, ráadásul az autó karbantartása olyan gyakran fordult elő náluk mint az űrséta.
Ez egy Dunaújvárosi utam során (Nyíregyházáról) derült ki.A motor elkezdett olyan hangot kiadni, mint egy leharcolt 30 éves dízel. Kiderült, hogy az egyik dugattyú szoknyájából letört egy elég nagy darab, egy másik pedig megrepedt. Tanulság: Az előző tulajoknak a jó k..........! És még az hogy nem árt leinformálni az autó multját (volt-e cserélve az olaj, vagy 10 éve a gyárival jár), vagy legalább egy megbízható szerelő nézze meg a kiszemelt példányt.
Ez a két hiba fordult nálam elő, de ezen rendesen ráb....tam. Amúgy az autó jól megy (korabeli kategóriatársakhoz képest), és nem fogyaszt sokat, persze az ezres Swift jóval kevesebből kijön). Egy lelkiismeretesen használt, megfelelően karban tartott régi Swift a világból kimegy, és ritkán kell bele alkatrészt venni. Viszont ez a dög..... Elég az hozzá, hogy sajnálom azt aki megvette a szalonból ahová beadtam. Azóta már a második gazdáját szomorítja.
Az érdekesség az, hogy az autót 2001-ben 56000 km-rel vettem 1.200 e Ft-ért. 2005-ben számíttattam be az új Swiftbe 750e Ft-ért több mint 100000km-rel. Akkor pár napon belül elkelt, így nem sikerült megnéznem az eladási árat és a km-t pedig érdekelt a dolog. 2008 elején ismét megpillantottam az autót ugyanannak a szalonnak az udvarán, ezért megálltam, és megnéztem az "öreg vasat". 750 eFt-ért árulták, és 60000km-rel. Jó vétel!!!! :) És meg is vették. A múltkor láttam benne egy fiatal srácot. Kb. annyi idős lehetett, mint én voltam 2001-ben. Az esze is kb. annyi lehet, mint nekem volt 2001-ben.
Hibalista
- 2 dugattyú
- A fenntartási költségre és a megbízhatóságra azért adtam jó osztályzatot, mert megfelelő karbantatással elkerülhető lett volna a baj.
Ide hordtam szervizbe
Járt 1-2 Suzuki szervízben, de nem voltam megelégedve velük.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 56000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Zastava GTL 55 | Következő autója? | Suzuki Swift II |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
