Ez csak egy Suzuki, de legalább ki van fizetve!
Szöveges ítélet
Újonnan vettem, erre volt meg a pénzem, de nem bántam meg. Ezért a pénzért csak valami használtat vagy Fiat Seicentót tudtam volna venni, de akkor még ragaszkodtam az újhoz (ma már nem tenném), a háromajtósból meg elég volt 11 évig.
A kényelme és biztonsági felszereltsége hagy némi kívánnivalót maga után. A légzsákot és blokkolásgátlót hírből sem ismeri, nem beszélve a klímáról, ez egy fapados kivitel, majdnem szó szerint. Az első ülések csak egy hajszállal jobbak a Trabanténál, hosszú úton siralmasak, ráadásul nagyon alacsonyan ül az ember, "természetesen" az ülésmagasság sem állítható. A hátsó pad maga a katasztrófa a „fejtámlával” együtt. A csomagtér kicsi és nehezen pakolható, de eddig még elegendő volt. A rugózás nagyon kemény és pattogós. A kormány eléggé nehéznek tűnik, persze szervó sincs. A szélvédő esős, hűvös időben rettenetesen párásodik, ez nagyon bosszantó, a gumis ablaklehúzó kötelező tartozék, vagy belülre is kellene ablaktörlő. Rossz úton az utastérben minden fellelhető műanyag zörög, nyiszog, de ezzel asszem ki is merült a negatív észrevételek sora.
Az autó szinte újszerű állapotban van, végig garázsban tartottam, ha lemosom (nem túl gyakran), még mindig szépen csillog. A motorja pörgős, szedi a lábát az autó, a kényelmes utazótempó 100-110 km/h. Ekkor a fordulatszám alig 2500 körül és a fogyasztása is ennél a sebességnél a legkedvezőbb. Az autópályás 130-140-et is bírja, az M3-as emelkedőit viszont nem szereti, ilyenkor hiába váltok vissza, a szélső sávba kényszerülök. 140-nél többel soha nem megyek, bár a 160-at is vinné, de nincs semmi értelme, ráadásul szabálytalan. A fogyasztás kedvező, 5-6 liter átlagban, hozzáteszem hogy nem nehéz a jobb lábam, és míg be nem melegszik a motor, óvatosan bánok a gázpedállal.. A váltó pontosan kapcsolható, bár a hátramenetet új kora óta nehezen veszi. A fékhatás lehetne jobb is, de végül is elegendő. ABS nincs, 2001-ben még nem volt az alapfelszereltség része a Suzukiknál (sajnos).
Bármikor bárhová elmerek vele indulni, ami 11 év Trabantozás után nagy szó. Nem használom naponta, "hétvégi autó", de annak tökéletes. Igazi válságautó: kis fogyasztással, alacsony fenntartási költségekkel. Egyelőre nem szeretnék tőle megválni, de ha lecserélem majd egyszer, főleg japán vagy koreai jöhetne szóba.
Hibalista
- Kipufogó hátsó dob hegesztés 4 évesen 1000 Ft, 6 évesen 1500 Ft ( legközelebb nem úszom meg csere nélkül). - 40 ezernél első fékbetét-garnitúra csere - 7 éves korában akkumulátor csere - 8 éves korában nyárigumi garnitúra csere (nem elkopott, hanem elérett :) ) - 10 évesen középső-hátsó kipufogó dob csere 15ezer Ft - Ugyanebben az évben vezérműszíj csere - anyag + munkadíj 25 ezer Ft - Alvázvédelem 25 ezer - Egyéb költségek kimerülnek az olaj és szűrőcserékben, valamint a műszaki vizsgákban, amit az említett szervizek végeztek el mindig az előírás szerinti időben vagyis évente.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki szerviz Tiszafüred. K.Ö.S.Z. Kft: Kicsi szerviz, lelkiismeretes szerelők, nem dolgoznak drágán
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Suzuki Füred márkaszerviz: Vadonatúj szerviz, Korrekt, pontos, gyors munka, bár drágábbak
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 601 Combi | Következő autója? | ??? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
