elpusztíthatatlan japppán dodgem
Szöveges ítélet
az autót 2005ben vettem két éves korában, 11ezer km-rel. még új szaga volt. előtte édesapámnak volt már pár swiftje, bár ő sose ment vele ennyi km-t de azok is hiba mentesek voltak. 7 évig jártam vele, 250ezer kmt- tettem bele, imádtam ezt az autót végig. kb 80-90%ban autópályán mentem, nyilván nem egy autopályás autó tehát utazó sebesség max 120. de ezért cserébe iszonyat olcsó fenntartási költség és hihetetlen megbízhatóság. az egyetlen ok amiért lecseréltem mert kicsit kicsi a csomagtartó és autópályán nem annyira haladós. ha városi közlekedésre kellene tuti hogy még évekig nem adtam volna el.
ha az ember normálisan vezeti és 10.000 km-ként lecseréli az olajat meg átnézeti szerelővel, akkor kb félmillió km garantált.
a családom és a barátaim már évekkel ezelőtt leírták ezt a kocsit és folyamatosan poénkodtak és fikázták az autót de az idő nem igazolta őket :-)
eközben és kuncogtam az alfás és citroenes ismerőseimen, akiknek sikerült közelebbi barátságot kötniük az autószerelőikkel mert annyi időt töltöttek náluk :D
egyetlen komolyabb hiba a váltón elhasalt 5ös fokozat volt a 200.000dik km-nél. de ezt én a sok autópályázásnak tudom be. és a javítás költség 60.000 HUF munkadíjjal és kuplungszettel. vicc.
az autó egyébként továbbra is a családban van, egyszerűen nincs kedvem megválni tőle az értéke viszont olyan alacsony, hogy azért meg kár lenne eladni.
első autónak, városi rohangászós autónak, esetleg szervizeseknek bátram merem ajánlani. csak normálisan kell használni, tudni kell hol vannak a korlátai és akkor hosszú ideig megbízható társ lesz.
Hibalista
- 200.000-nél elhasalt a váltó 5ös fokozata. ez valószínű azért van mert kb 90%ban autópályán jártam vele. bontott váltó munkadíjjal + kuplungszettel kb 60.000 HUF, természetesen Áfa és számlamentesen maszek szerelőnél. - 1 darab jobboldali lengőkar, bontottan 10.000 HUF+ pár ezer Ft munkadíj. - gyertyakábel csere kétszer, mert elrágta vmi állatka. - a tető elejénél kb már 8 éves korában megjelent az első rozsdafolt, de ez állítólag konstrukcios hiba a swiftnél. kb 20 ezerért újrafényezik. máshol nem hajlamos a rozsdára. - - ezeken kívül csak olaj és szűrő csere, semmi egyéb. -
Ide hordtam szervizbe
maszek szerelő a magyar szürkegazdaságban. áfa és számlamentesen plusz megbízhatóság, nem lehúzás mint a márkaszervizekben.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 250000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Civic kombi 1,4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
