Elny?hetetlen társ
Szöveges ítélet
A limitált széria kagylóülései kényelmesek, jó oldaltartásúak. Elöl még a 185 cm-esek is kényelmesen elférnek, igaz ilyenkor hátul már inkább csak gyerekek utazzanak. A hátsó ülések különben horrorba ill?en alacsonyak, lapocka alatt végz?dnek. Belül a szokásos kisautós olcsó m?anyag, de még 240 ekm-nél sem esett szét, pedig Bp-en erre lett volna oka. A sz?nyeg nem egy különösebben tartós darab, a patenteknél el?bb utóbb elereszt. A csomagtartó akkora, amekkora, azért két gyerekkel bárhova el lehetett vele menni. Tet?csomagtartót használni nem egy leányálom, f?leg es?ben úgy eltolja az ajtót, hogy könnyen beázhat a belseje. A motorja nagyon jól húz, igaz kipróbálva hasonló gépeket, az enyém sokkal ugrósabb volt a többihez képest. A vége valahol 170 körül van - és ezt tartósan bírja is, és még itt sem zabálja ki a benzint a tankból. A sebességváltó nagyon pontos, de nem a gyors váltások híve. A rückwerz "fogaskerékzabálós", de ez még a mostani Suzukikra is igaz. Az úton nagyon barátságosan viselkedik, nem reagálja túl a kormánymozdulatokat. Átlagon felül megbízható és rendkívül igénytelen kisautó, javítani szinte sosem kell, akkor is rendkívül olcsó. A bontott alkatrészek ára - pont a megbízhatóságuk miatt - közel 70%-a az újnak, bármikor bármit be lehet hozzá szerezni. Nekem 5ször törték fel, pár tízezerb?l még a szélvéd?t is megúsztam. Gumit venni kész öröm, a felébe kerül, mint most az Ignisé.
A Volvo 440 1,8i, az Opel Vectra B 2,0, és a Golf 1,4 után üdít? élmény volt átülni a japán autókba (Mitsubishi, Suzuki). Extrák sokasága alapáron, min?ségben messze el?ttük járnak. A régi félelmek a fenntartási költségek drágasága miatt már régen nem valósak.
Hibalista
- Központi zár 4 év után 50 eFt, Féltengelyek, vízpumpa, kuplung 200 ekm után 3*25 eFt. Eddig még más nem ment tönkre, még a Budapesti utakon sem sikerült a lengéscsillapítókat kicsinálni.
Ide hordtam szervizbe
Szakszervízbe csak a garancia alatt vittem (Suzuki Pest, Dózsa György út). Vastagon nem érte meg, egy 10ezres szervíz minimum 3szor annyiba került, mint egy garázsm?helyes, de náluk sokkal jobban hozzáért? szerel?nél. Az apróságokról nem is beszélve...
Azóta kipróbáltam a Suzuki Óbudát is, ott rendkívül korrektek és gyorsak voltak, igaz, az árak ott sem alacsonyak.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Bp. Csatárka utca, illetve Pilisvörösvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 240000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Lancer 1,6 GLXi | Következő autója? | Suzuki Ignis 1,3 GS 4WD |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
