A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.3 GLX+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Élhető választás

Szöveges ítélet

Kezdődött a mese 2007 év végén azzal, hogy autóvásárlás céljaira összejött a régóta álmodott egymillió forint. 24 éves, még főiskolás, végzős fiatalember vagyok, kellett egy járgány ami még viszonylag fiatal, még viszonylag megkímélt, és lehet használni még néhány évig és jópár tízezer kilométeren át, megbízhatóan, reális fenntartási költségekkel. Akkor már nagyjából képben voltam a használtautópiac kínálat-keresleti viszonyairól és a kínált négykerekűek technikai-minőségbeli általánosságairól, valamint egy-két alap trükkről amivel ki lehet szűrni néhány szemétdombot. Ezidőtájt még damoklész kardjaként lebegett felettem a "ti autótok" bugyuta-kedves orra, és rémálmaimban üldözött a kép amint boldog mosollyal ülök a szigorúan fapados stiftben, gyarapítva a suzukisok népes-rémes táborát...
Szóval keressünk, és nem, suzuki nem kell. Sorra jártam a használtautótelepeket és a 100-150 ezer kilométert futott tízéves gépcsodákat, itt-ott egy kis rozsdapötty, itt-ott egy kis olajfolyás csörgés-zörgés ezmegaz, nem mondom volt köztük néhány vállalható darab de ugyan már, ki meri ezekre ráírni hogy ÚJSZERŰ? Valahol ott kezdett alábbhagyni a lelkesedésem, amikor realizáltam hogy oké, mégha ki is fogok egy korrekt gépet, ezen a ponton már akkor sem úszom meg az üzembentartást komolyabb szervízköltségek, alkatrészcserék nélkül.
Ekkor, és a szerelő ismerősökkel való konzultáció után már kikerülhetetlenné vált az immáron nagybetűs Stift, és most utólag 20 ezer kilométer után már aztmondom, nem bántam meg.
Az első meglepetés akkor ért amikor a népszerű internetes keresőn, egymillió forintig, válogatni lehetett a (típushoz képest) fullos felszereltségű legkésőbbi modellekből, és a használtautótelepeken is volt bőven hihetően kevés kilométeres, tip-top állapotú darab.

Az Én Első Autómra végül zalaegerszegen találtam rá, 2000.11-ik havi metálszürke sedan, Manager felszereltség azaz 2 légzsák, szervó, ablakok-tükrök elektromosak, központi zár, alufelni, ködlámpa, színrefújt lökös és tükör, plüss ülés és igényes kárpit a tetőn (egyébként ez a GLX-es ülés az egyik legnagyobb plussz a fapadhoz képest, többször is levezettem benne 400-500 kilométert egyhuzamban mindenféle hát- és nyakfájás nélkül) kis térképolvasó lámpa elöl, pohártartó, állítható magasságú öv, gyári 4 hangszórós zene, kis apró jóságok amik azért komfortosabbá teszik a mindennapokban. Az ABS meg a légkondi még hiányzik sajnos, a 2002-esekben már az is volt...55000 kilométer, és ami miatt végül eldöntöttem hogy az enyém lesz, kinn állt a telepen egész télen, rá volt fagyva a jég, és a zár jégmentesítése után első indítózásra beröffent:)

Szóval azért lehet szeretni ezt az autót is, igaz kell hozzá a perverzitás, mert EGYÉBKÉNT egy régen korszerűtlen, vékony, szűk guruló doboz...2 személynek elég, nekem első autónak tökéletes. Jöjjön hát az ítélet:

Forma, kaszni: hát mitismondjak...olyan kis bárgyú-ártatlan eleje van, hátul egy puttony bőven nagy csomagtérrel, oldalirányban elöl még épp nem szűk, bár 2 ember már intim közelségbe kerül. Barátnővel azért ez sem rossz:) Hátul szükségmegoldás rövid távra, fejtér nincs, jó-jó 5 személyes, de én oda inkább csak pakolni szoktam...hát kisautó a 80as évek végéről, ennyi, nincs több kérdés. Előny: az anyósülés mögé rakott kólásüveget könnyű elérni, pont elfér a mélynyomó és a kardánalagút mellett:) Kikerülhetetlen kérdés a biztonság...nos, én erre nem tudok semmit írni, tesztelni nem szeretném, óvatosan vezetek mások hülyeségeire is figyelve. Egy városi koccanásban, karambolban azért még megvéd...a kaszni merevségére nekem még nem volt panaszom.

Belső: tárolórekeszek: a műszerfalra feltenni semmit sem érdemes, hely van de az első kanyarban repül. Pohártartó fasza, pont belefér a félliteres üveg, meg elfér a telefon és a cigi a középkonzol alatt. Ajtózsebek egyes, menet közben nem férek hozzá...kesztyűtartó OK, térkép, ezmegaz belefér, ja és plusz: zárható. Lábtér hosszában fasza, széltében éppenhogy, mínuszpont a kormány kialakítása miatt, nehéz megtalálni az ideális üléspozíciót európai arányokkal (180 cm 80 kg), és ez az egyetlen pont ahol hosszabb út után fáradtság jelentkezik, kicsit kényelmetlen a dőlésszöge a csuklónak. Nagy-nagy mínuszpont a műszerfal és az ajtó műanyagának, kb. tejfölöspohár minőség, és a praktikus gáz: TÜKRÖZŐDIK, DE NAGYON! Napszemüveg, speckó ablakmosó ajánlott. Fűtés fasza, pár kilométer után már meleg, nyáron szauna...kell egy légterelő az ablakra, és hát a hővédő üveg híján fólia. Tükrök faszák, amúgy holttér hátul van a magas csomagtartó miatt, elöl csak az A-oszlop zavar be minimálisan, amúgy jó kilátás.

Motor, fék, váltó: 1.3, 8 szelep, befecskendezős, 68 lovas. 830 kiló a kaszni, ehhez a súlyhoz ez a motor tökéletes, alul nyomatékszegény, pörgetve 3000 felett kellemes. 6000ig épül fel az erő, utána már erőlködik, leszabályzás 6700nál, nem érdemes eddig leforgatni, kivéve ha már nincs idő váltani kettesben és nagyon közelít a busz:) akkor a vége nálam 110. A váltó nevetségesen hosszú fokozatokkal és kissé idióta áttételekkel működik, háromban 140nél forog 6000-et, a végsebességét negyedikben 5500as fordulaton éri el, kedvtől függően 175-180 óra szerint, szigorúan szélcsendes autópályán és bekészített végrendelettel:) Utazósebesség 140 ötödikben, ilyenkor a fogyasztás 6.5-7 liter között évszak szerint. Főúton ideális neki a dinamikus 100-110, ekkor az 5.5 liter reális, most télen mértem legutóbb 6.2es átlagot, amiben volt autóúton repülőterezés, helyi rövidtávú kocsikázás hidegen, város, meg nyugis 80-90 is. Jól beállított és fasza motorral nem tartom lehetetlennek az 5 liter alatti fogyasztást hosszútávon 80al, de én nem az a suzukis vagyok akit le kell tolni az útról:) Még így is a nyári átlagon stabilan 5.5 körül alakul, az autópályát leszámítva nem volt még ingadozás. Egyébként a motornak valóban kell az alkalmankénti meghajtás, meghálálja mind rugalmasságban mind fogyasztásban. Emellett a hosszú váltó miatt sem érdemes minél előbb felkapcsolni, útviszonyhoz illő fokozatban a legkellemesebb vezetni, nagyobb kanyaros emelkedők előtt bátran jöhet a 3ik 80nál, ne erőlködjön, ilyenkor erő és motorfék is van, azonnal reagál a gázra. Előzés nem téma, itt is hadd pörögjön, harmadikban ha van út akár több kamion sem okoz gondot, csak váltani ne felejtsünk el 140-145nél, negyedikben még valamit gyorsít...olajból és cserélendőkből nálam csak a legjobb minőség, 12-13 ezrenként valami minőségi 5w-40es anyag, meghálálja. Egyébként másra költeni nem kell, 4 jó gumi (35-40ezerből már prémiummárkás, 155/70r13), olaj (6-8 rongy), gyertyák-szűrők (egy gyári olajszűrő 500 forint, légszűrő 1200, 4 NGK gyertya 2600.-), ablaktörlőgumik (hehe gagyit egy ezresért, örök életűt 3 ezerért)meg fagyálló és mehetsz. Ja meg 75 ezernél szíjak:) (ami aztmondja: vezérműszíj görgővel, márkás 11 rongy, ékszíjak pár ezres) Most 62 ezernél cseréltük benne a gyári fékbetéteket, 34 rongyból megvolt cakkpakk a betét, olaj, tárcsabeszabályzás+le is műszakiztattam. Hol van mindez egy alkalmi 80-100 ezres kötelező szervízhez és alkatrészárakhoz...egyébként igen én már láttam lerobbant A6os Audi felett öltönyben ügyeskedő autóst, lekopogom, az enyémnek 8 évesen 72 ezer kilométerrel annyi a baja, hogy eddig 3szor nem nyitott elsőre az anyósülés-oldali központizár, és a kábel megtörése miatt csak felfelé lehetett húzni a jobb hátsó ablakot. Amúgy a Nagy Suzukis Baj még itt nincs, MÉG nem zörög, köszönhetően az előző tulajnak, ha nekiáll akkor időben kitömítgetem sziloplaszttal, és a kipufogón sincs semmilyen rohadásnyom. És azóta is pöccre indul télen.
Amúgy a gyenge pont a fék, sajnos a bosch rendszer alulméretezett, a mindennapokban nem lesz vele bajod de nagy sebességnél vészfék esetén már érezni ahogy puhul.

További hozzáfűznivalóm nincs, go Suzy go, jó lesz ez nekem egy ideig...

Hibalista

- Balhátsó elektromos ablak, felhúzni még fel lehetett de le már nem
- Jobbelső központi zár nagyritkán nem nyit de mér...legalább ügyesen hibásodnak meg, nem lehúzva maradt ablakot és nyitva maradt ajtót kaptam:)
-
- Kiégett a helyzetjelző!:)
-
- Használatfüggő cserélendők lelkiismeretesen, én jó leszek hozzá, így remélem, Ő is hozzám:)

Ide hordtam szervizbe

Helyi öreg szaki, olcsó és jó munka (ha épp józan), de kissé trehány.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Suzuki Generál Zeg, itt vettük, lelkiismeretesen átnézték velünk amikor hoztuk el, az eladó nem engedett az árból a kopott gumik dacára sem, de amúgy korrekt volt így is:)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 55000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Anyagiak függvényében lépcsőzetesen...
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)