Életem els? kedvence - egyel?re
Szöveges ítélet
Én egy "fapados" S-105GL-es Skodából ültem át, ami szó ami szó, de eléggé olyan szocreál kocsi volt. Elötte pedig egy S-100-as Skodám volt.
Hát ezért tipust váltottam.
Azokhoz képest a Suzukiban minden kütyü automatikus és elektromosan távállítható volt. - tükrök, fényszórók, ablakok, stb.
És hozzá egy jóval erösebb motor, hisz a Skoda 34 lóerejéhez képest a Suzu 68 lova szinte máris a duplája volt. A fogyasztása meg szinte csak a háromnegyede. (a Skoda tudásához képest)
Nekem már az elején nagyon megtetszett a jól eltalált áramvonalassága, alacsony építése és dinamikus fürgesége és bár 4 évesen és használtan vettem, de mégis hamar megszerettem.
Ideális társam volt, bár a csomagtere nem sokkal de valahogy mégis, a Skodákéhoz képest sokkal nagyobbnak látszott.
Útjaimon sosem hagyott cserben, télen még a legnagyobb hidegben is - az addigi Skodáimmal szemben - szinte mindig pöccre beindult.
Két nyáron át (2004 és 2005) a fél Erdélyt és hozzá a Felvidéket bejártam vele, a hazai "nagy menetekröl" már nem is beszélve.
Fenntartásáról: kis önsúlya miatt barátian alacsony volt a súlyadója, gyorsulása és fogyasztása pedig a dráguló benzinárak mellett valóban ideálisnak mondható. 6,4 liter / 100 km.
Ami viszont nem vált nálam kimondottan elönyére, hogy szinte minden kavicson pattogott és mindezt eléggé zajosan tette.
Viszont a törésteszjéröl csupán annyit írnék le - egy nyári reggelen a fradi-pályánál belémjött egy kamion és tolt maga elött vagy 10 méterren át, mire aztán meg tudott állni. Szinte felkenödtem az elejére.
Az egész baloldalam elszállt, sárvédök, ajtók, elsö oszlop, gépháztetö - én mégis élve - szinte a hajamszála se meggörbülve - megúsztam. A kocsi pedig "vígan" ment tovább.
Amíg a kárrendezésröl a biztosítóval hadakoztam vagy két hétig, még közlekedni is tudtam vele. Kicsit ugyan gyürötten és csuful nézett ki szegényke, meg is csodáltak miatta egy páran, de aztán a Hengersor utcai szervízben 480 ezerért jól helyrepofozták. Szinte meg sem látszott rajta a történés.
Sajnáltam nagyon amikor eladtam, mert az igénytelennek mondható kényelmemet és mobilizáltságomat mégis biztosította.
Mondhatnák erre azért sokan, hogy vannak a Suzukinál sokkal jobb kocsik, de szerintem a jelenlegi hazai bérekhez és átlagos igényekhez ez a kiskocsi az ideális.
A nevét öröklö újabb kiadású Swift viszont nekem nem igazán tetszik, mert a régihez képest magasépítésü és az egész formája annyira orthopéd. A csomagtere meg szinte még kisebb lett.
Hibalista
- Nekem a két gumiharangja szállt el az elsö futómünél, ami kicserélve a munkadíjjal együtt "csak" 27 ezerbe került.
- Legutóbb a teljes kipufogót kellett kicserélni mert nem bírta a megrázkódtatásokat a nyári nagy erdélyi körúton. Azt viszont sk. csináltam meg a haverral. Anyagköltség 31 ezer + a sör.
- Ja, meg egyszer cseréltem fékbetéteket elöl és vele egy teljes fékolajcserét. Az kb. 3000.
- A motorolajcserét viszont rendszeresen sk., a szür?vel együtt.
- Az a három év alatt 3-szor kb. 5000 forint.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Pest - Dózsa György út.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Suzuki Ász - Szerencs u.
Suzuki Carkomplex - Hengersor utca
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | S-105L | Következő autója? | Opel Astra |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
