Egyszerűen, nagyszerűen, de mégis szerényen
Szöveges ítélet
-A Winter választása véletlenszerüen történt , a miskolci kereskedőnél hónapokig kirakatban volt a 930 kg-os kékség.
Mivel többször betértem , pontenciális vevőt látva 10 % árengedménnyel ,ajándékkal hagytam magam rábszélni .Nem csalódtam , mert a Suzuki kifutóban lévő tipusa minden konstrukcós műszaki problémától mentes , a subaru hátsó
viszkós hajtása tökéletesen illeszkedik a jármű karakteréhez. Munkaeszközként használva lehetetlennek tünő terepeken is közlekedtem, megjegyzem a hasmagasság korlátai miatt eleve lehetetlent nem vártam el a géptől.Érdekes módon az átlagfogyasztás eleinte 7,2-7,8 l-es 68000 km nél 6,5-6,8 l közeli értékekre csökkent.
Nem ideértve autópájás "száguldást", mivel 160 km/h nál 13 -feletti a 8 szelepes injektoros szívómotor étvágya.A gép meglepően jól viselkedik hegyi utakon, viharos esős időben horgászutakon , pl egy gátoldalban felment ott ahol a Niva már billenni akart.Bár nincs ABS , mégis egy egy okos visszakapcsolással tükörjégen is bizonyított .Hát ezért nem adtam el az egyébként már sokak szerint "ócska " gépet. kíváncsi vagyok mit bír még ki. minden nap megy vidéken , hegyeken , én meg nem kímélem , igaz nem is karamboloztam az elmúlt 28 év alatt , 1 millió km felett vezettem , ha nem is óvatosan de ésszel.. Sok jobb autó van , de ez nekem bejött.
- 2008-03-01.-i kiegészítés : a hibalistában bővebben .
Az idő eltelt , a kocsi és gazdája megkopott , kocsi lecserélve, a gazda "új életet kezd" egy keveset futott 3 éves Liana 1.6 4WD vel , de az ár érték arányt továbbra is követem, ez is kétmillió alatti kocsi, majd írok róla .
Hibalista
- 5000 km-nél párásodott a ködlámoa, 8000 km-nél a hátsó ablak páramentesítő fűtésszál nem működött,cserélték, azóta kifogástalan, 10000 kmnék első spoileren festék kis foltokban vált , átfújták , 125000 km nél vezető felőli ajtó PVC kilincs csere 9500 Ft(szervízben )egyébként 2600 Ft aztán sokáig semmi, majd 135000 km nél szonda vezeték kontakthiba , 5 perc alatt javítva. 145000 km nél ! futóműjavítás 12000 Ft
- most 172000 km van a kocsiban és várhatóan lengéscsillapítókat kell cserélni . No komment.
-
- - Eltelt az idő , 2008 március elején járunk , az autó egy hónapja új gazdára lelt egy lelkes kereskedő által , ~234000 km megtétele után megjelent az eddig ismeretlen olajfogyasztás , futómű és lengéscsillapító , kárpitok és egyebek javítása helyett adtam el. Az autó árán felül a várható javítás összegével és majdnem hét számjegyű hitellel megtoldva egy keveset futott 3 éves Liana 1.6 4 WD - re tettem szert.
- -A Swift Winterről leírt véleményem a mai napig nem változott, de nem csak a gépek öregednek , hanem a gazdájuk is "kopik" , ezért és gazdaságossági okokból döntöttem a csere mellett.
- Persze a Lianáról is beszámolok ha eljön az ideje .
- -Az egy kicsit más suzuki.
Ide hordtam szervizbe
Az első két évben 5 alkalommal mentem márkaszervízbe
a garanciális bevizsgálások és olajcserék miatt, semmi rosszat nem tudok mondani.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 172000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | koral | Következő autója? | még nem készülök, de 4WD Ignis talán / LIANA 4WD LETT / |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
