A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy szóval? Igénytelen ...

Szöveges ítélet

Egy ismer?söm szájából hangzott el a lakonikus min?sítés az autóról: "igénytelen"; amelyhez némi magyarázatként csak ennyit f?zött: "a szó pozitív és negatív értelmében egyaránt". Némi t?n?dés után - saját benyomásaimat és tapasztalataimat számba véve - be kellett látnom, hogy ez az attribútum valóban teljes kör?en leírja az autót.

Els? autóm ez a kis piros öt ajtós alapkivitel? egy literes gépjárm?, amely nagyapai "örökség" volt. Pályakezd?ként -pénz nélkül- örültem nagyon a lehet?ségnek, hogy családi ajándékként gépjárm?höz juthattam, annak ellenére, hogy ennek az autónak a megjelenése és aurája nem dobogtatja meg egy huszonéves szívét, és ekkor még én se hittem volna, hogy bármilyen mértékben érzelmileg is köt?dhetnék hozzá. De az együtt töltött id? alatt kiderült, hogy a jellegtelen és mára divatjamúlt küls? mögött értékes tulajdonságok rejt?znek, amelyeket a negatív "Ti autótok" jelleg? társadalmi el?ítéletek sem homályosíthatnak el: megbízhatóság, takarékosság, funkcionális egyszer?ség.

Az autóval semmilyen szervízgondom nem volt (igaz keveset futott, de a kora már meg van) az aksit egyszer kellett cserélni, de utána a legkeményebb mínuszokban is indult, akár több napos állás után is. Ezen kívül csak olajcsere volt 20.000 km után, de ez is házilag megoldható. A fogyasztás évszaktól függ?en 5,5-6 l vegyes használat mellett. Biztosítási díj is szerintem erre a típusra a legkedvez?bb.

Az általam használt típus teljes fapad, de ami felszereltség van az tényleg jól m?ködik. A vezet? ülés olyan mértékben állítható, hogy a kosaras (195 cm) méretem mellett is kényelmes a vezet? pozíció, a párátlanítók jól m?ködnek (pedig ez néhány magasabb kategóriásnál sem mindig mondható el), ha nem áll a napon az autó órákig, akkor nyáron a h?tése is elfogadható. A hátsó ülés el?rehajthatóságával, egész nagyméret? dolgok is beférnek.

Egy-két személlyel a menettulajdonságok is megfelel?ek városi és országúti használatra. Egy-két tartományt leszámítva egész lendületesen vezethet? az autó, a váltó is pontos (pl.: barátn?m R Twingójához képest svájci óram?). Autópályán 100 km/h felett ez a relatív dinamizmus elveszik, de a 120 - 130 km/h sebesség tartható utazótempó (egyéni sebesség rekord 150 km/h enyhe útlejtés mellett). A gond igazából három vagy több személyt beültetve, illetve sporttáskánál nehezebb csomagokat bepakolva jelentkezik, amikor a fenti jellemz?k drasztikusan megváltoznak. Az autó teljes mértékben tehetetlenné válik, nem gyorsul, az úttartása bizonytalan, egyszóval családi vakációhoz és költözéshez nem ajánlott.

A komfortérzet lehet egy további negatívum, alacsonyan fekv? ülésre nehézkes beszállni, az autó meglehet?sen ráz és zörög. Ugyanakkor, pozitív szemszögb?l nézve, az alacsony vezet?i pozíciónak, a kemény rugózásnak és pattogó könny? kaszninak köszönhet?en, akár már 80-90 km/h óra mellett meg van ugyanaz a mámorító sebbesség (és félelem) érzet, amelyet pl. BMW-s társaink csak 200 km/h feletti sebesség mellett érhetnek el :).

Nagyobb sebesség felett a biztonságérzet az autóban egyébként nem túl nagy, és hogy ez nem csak érzéki csalódás, alátámasztják a modellnek - az információim szerint - nem túl fényes hivatalos töréstesztjei is. Korábban említettem, hogy minden pontosan m?ködik, de ezzel együtt az autóban min?ségérzetr?l - mai mércével nézve - nem nagyon beszélhetünk. És végül, ami már tulajdonképpen közhely, hogy az autónak alacsony (mondhatni mínuszban kifejezhet?) a presztizs értéke.

Valójában az utóbbi három jellemz? miatt tervezek megválni az autótól. A szakmámban elvárt a jó megjelenés, és ahogy szépen lassan le kellett cserélnem a szívemhez n?tt Swatch órámat Longines-ra, a megszokott féltégla ?s Nokiát egy SE smartphonra lassan sor kerül az autóra is. A váltást egy Alfa 156-ra tervezem, amely egy formatervezési remekm?, de nem kizárt, hogy az els? szervíz után (f?leg, hogy max. 3-4 éves használt típus fér bele a költségvetésembe) majd még visszasírom a nem túl attraktív, de h?ségesen megbízható kis piros "Suzy"-t.

Hibalista

- Akkumlátor csere (7 évesen - 8.000,-Ft)

Ide hordtam szervizbe

"Házi Garázs Bt"

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 18
Megbízhatóság (10) Vezetett km 22
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Alfa 156
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)