A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,3 GC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy egyszerű közlekedőedény, nem több.

Szöveges ítélet

Ez az autó szükségmegoldásként került hozzám. Mindig is Ladára vágytam, mivel Ladában nőttem fel, Samaránk volt 8 évig. A jogosítvány megszerzése után abban az autóban szereztem meg a kellő rutint. Ugyan találni jó állapotú Samarákat még manapság is, garázs nélkül hamar az enyészeté válik mindegyik, a fogyasztása is inkább 7,5-8 liter, szóval nem igazán megoldás az olcsó helyváltoztatásra. Egy bácsi autót már sajnálnék a szabad ég alatt tárolni, inkább időgép, illetve hétvégi nosztalgia autó, mintsem napi használatú járgány. A jobbak ára sem 200 ezer Ft már, így kezdtem el Suzukikat nézni. 200 ezer Ft volt a keret, úgy voltam vele, majd apránként helyrehozom. Rosszul gondoltam. Egy kereskedésben vettem, beszámított autó volt, nem állt ott sokáig, mert akkor takarították épp amikor megnézni mentem. Tudtam, hogy sok baja van. Végignéztük, az alját hegeszteni kellett. Az nem is lepett meg, hogy nagyon sok meló lesz vele. A motor nem füstölt, nem volt rossz hangja, szépen indult. Dugig volt olajadalékkal, ezért nem is füstölhetett nagyon. Nem vagyok nagy autószakértő, ezért rá is faragtam. Olajcsere után 300 kilométerenként 1 litert öntöttem utána. A mosolyom nem volt őszinte. Újra lett gyűrűzve, kapott új szelepszár szimmeringeket, csapágyakat, most kb. 2000 km alatt fogyaszt 1 liter olajat úgy, hogy adalék is van benne. A jelenséggel együtt lehet élni, de mindig arra emlékeztet, hogy vehettem volna kétszer ennyiért egy szép állapotút is. Az alja ki lett hegesztve, munkadíjjal együtt több, mint 100 ezer Ft volt. Igazából sok apróságot cseréltünk már rajta, de 21 éves már, és kitudja hány százezer km ment bele ezelőtt. Ez egy egyszerű közlekedési eszköz, se több, se kevesebb. A-ból B pontba eljuttat olcsón és megbízhatóan. Soha nem hagyott az út szélén, pedig beletekertem már 35 ezer km-t 2 év alatt, minden nyűgje ellenére.Ez végül is nem nagy futásteljesítmény ennyi idő alatt, de amilyen állapotban volt, számomra egy kisebb csoda. Egyedül használom, elférek benne. A pozitívumai itt ki is merültek számomra. A csomagtartó apró, van benne egy hangfal, így nem is nagyon használom. A GC felszereltséggel osztottan dönthető hátsó üléseket is adtak fordulatszámmérővel és központi zárral, kalaptartóval. Ebbe ki is merül az extra lista. Egy három tagú családnak szerintem bőven elegendő a helykínálata. Negatívumként felhozható a gyalázatos ütközésbiztonság, ami az akkori kategóriatársaknak se volt az erőssége. Autópályán szerintem kevés az ereje, bár biztosan a motor állapotából kifolyólag a lovak is elszaladtak már, és a 68-ból jó, ha megvan 50. Elképesztően zajos, a futómű kemény, oldalszélre érzékeny, instabil. Városi autó, ennek ellenére 90%-ban autópályán használom. Nem oda lett kitalálva. Városban tökéletesen megállja a helyét, itt kb. 7 liter az átlagfogyasztás. A legalacsonyabb fogyasztást 5,9 alá nem tudtam vinni,ez csak 100 km/h tempónál tudtam kihozni belőle. Autópályán 8-8,5-et is megeszik 130-140 km/h tempónál. Ennél a sebességnél az erő elfogy, sokszor kell visszakapcsolni, ha a lassabban közlekedőket szeretném vele kerülgetni.Vezetek egy házi szervizkönyvet, amiben minden egyes forintról feljegyzésem van. Megvan az összes tankolásról a blokk, minden csepp folyadék, minden alkatrész, adók, biztosítás írva van. Nem is olyan olcsó egy autó életben tartása. Az ítélet megírásakor 35 ezer km-t mentem az autóval 2 év 3 hónap alatt. 1,8 millió forintot költöttem el közlekedésre ez idő alatt.Ebből az üzemanyag vagy 700 ezer Ft-ot tett ki, a többi az adó, alkatrészek, munkadíj. Valószínű valamivel kevesebb lett volna, ha veszek egy szép állapotú Swiftet, de ezt az összeget nem sokkal múlta volna alul az sem. Való igaz, hogy a 200 ezres autó hamar lesz fél millió forintos, Igazak voltak a Totalcar cikkeiben leírtak. Olyan 300 ezer Ft ment el a felújításra apránként. A többi pénz kellett volna egy patika Swiftre is, pusztán a használatából fakadóan. Még kellene egy komplett motorfelújítás a járgánynak, hogy ne egye az olajat és a lóerők is magukhoz térjenek. Kaptam egy 200 ezres ajánlatot, ami nem hangzik rosszul akkor, ha az autót szeretném megtartani 30 éves koráig. Egy motorcsere olcsóbb lenne, de ott a bizonytalan előélet miatt nem merek belevágni. Rozsda nincs rajta, az alja nagyon jó állapotnak örvend. Ebben a formában 100 ezer Ft-ot ér az autóm, így nem óhajtok többet már rákölteni.A terv az, hogy tavasszal leműszakiztatom, 2 éven belül túladok rajta. Nem éri meg tovább életben tartani. Összességében megbántam, hogy megvettem. Ha megtoldom még 200-zal a vételárat, tényleg egy problémamentes autóm lehetett volna. Így pedig marad az olajtöltögetés, más gondom nincs vele jelenleg. Ha már ilyen sok pénzt eltapsoltam rá, akkor igyekszem kihasználni , amíg megéri életben tartani. Legközelebb a kínálat tetejéről választok autót, nem a legaljáról. Remélem tanulságos volt a rövid történetem.

Hibalista

- -Motor részleges felújítása, amivel csökkent az olajfogyasztás. Ebbe benne volt a gyűrűzés, szelepszár szimmering, hengerfej tömítés, főtengely szimmering tömítés, olajteknő tömítés csere. - - Fékbetétek, tárcsák, jobb hátsó fék munkahenger - - lengőkarok - - Kipufogó, kipufogó sortömítés már háromszor - - három ajtókilincs csere - - az egész alváz ki lett lakatolva, küszöbök ki lettek cserélve - - sok egyéb apróság ami egy 21 éves autó nyűgje lehet

Ide hordtam szervizbe

Idősebb szakikhoz hordtam, aki a benzint ellopta belőle, vagy egyszerűen a gyertyákat felejtette el meghúzni, így az egyiket el is hagytam belőle. Elegem lett belőle, többet nem megyek hozzá.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

A másik szerelőm megbízhatónak tűnik, becsületes, olcsó.Egyébként sok dolgot egyedül is megoldottam már, nagyon egyszerű karbantartani.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 28917
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Még nem tudom.
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)