Csodaszarvas
Szöveges ítélet
Szóval... 1999-ben gördült le a szalagról a csodaszarvas, én 2000-ben csaptam le rá, leváltva vele a hasonló formával és rendeltetéssel megtervezett Peugeot 205-öt. Első tulajdonosa egy doktor néni volt... Egy év alatt beletett 32 ezer km-t. Én 7 év alatt 40 ezret... Igaz, minden bizonnyal kissé durvábban, mint a magyar és japán ipar eme remekét egyetlen év alatt megunó hölgy. Szóval, nem vagyok egy Párizs-Dakar távot hetente ledaráló rallybajnok, de azért nem tatterkodtam soha a vassal.
Update: azóta ingázó lettem, napi min. 60 km. Elviselhető a kisautóval, de egy nagyobb verdában minden bizonnyal kényelmesebb lenne.
Kellemes tapasztalatok: alacsony fogyasztású, dinamikus, üthető-vágható, japán minőséggel (főként a motorra értve)felruházott autó. Nemrégiben átesett egy motor- és futóműtuningon "highand" (B. Csaba) jóvoltából. Azóta a hasonló kategóriájú autókat vezető srácok folyamatosan sasolnak...:) Szó ami szó: Gizmóból szörnyecske lett. (A poén, hogy az optikázást hiperszolidan alkalmaztam, úgyhogy csak lesnek a csillagközi rombolókat hajtó, elbizakodott úrvezetők is, mikor elhúzok mellettük.)
Továbbá: 7 év alatt mindössze 2-szer állt le alattam a Swift. Először zárlatos lett a gyári (eredeti) akksija: kb. 5 éves korában. Azután belehajtottam vele egy 30-40 cm-es mini tóba felhőszakadáskor, akkor krahácsolva feladta a harcot. A hullámok elültével (fél perc után) pöccre beindult.
Negatívumok:
1. Rendkívül vékony kasztni. (Nem kell koccanni, ütközni.)
2. Elég sok helyen nyüszögnek a belső műanyagok, nagy a menetzaj. (Üvöltő zenével ellensúlyozható.)
3. A tuning óta nyomom a gázt, mint süket a csengőt, ezért elég sűrűn kell látogatnom a benzinkutakat. :))
4. A gumiharang és a féltengely nagyon gyorsan kinyagdul, és aztán jobban alászedett kormánynál már jön is a kattogás. (Alkatrész minden sarkon kapható, viszonylag olcsón.)
Volt nagyobb és kisebb kocsim is. A manapság innen-onnan ránk zúduló akciókat megfontolandó egy alkalommal hosszú századmásodpercekig gondolkodtam , hogy nem kellene-e benevezni egy vadi új, nagyobb megbecsülésnek örvendő verdára... A NEM mellett döntöttem. A Swift az ideális számomra... Mert nemcsak hasznos, de egyúttal rendkívül szerethető kisautó. A hasonlóképpen vélekedőkkel közösen hoztuk létre a http://www.szabolcsswift.fw.hu oldalt, ahol sok hasznos linket, dokumentumot és videót találhatnak az érdeklődők a típussal kapcsolatban. (Az oldal reklámmentes, nonprofit.)
Hibalista
- - féltengely (egyik gyenge pontja a típusnak, igaz, a hazai utak is keményen adják az ívet szegénynek)
- - belső világítás (szétoxidálódott az eredetileg is atomnyi vastagságú vezeték) :)
- - 6 évesen egy kiadós döccenősor után az eredeti kipufogódob úgy döntött, hogy leesik
- Ennyi.
-
- Update 1
-
- Most 130 ezer km van benne (10 éves), tehát 58 ezer km-et tekertem bele az előző bejegyzés óta. Azóta rendesen körbetörtem (őz, kicsúszás stb.): nem mondom, hogy örültem neki, de túléltünk minden zűrt, hála Istennek.
-
- 100 ezernél mindenféle löttyöt kicseréltem benne + a gyújtáselosztót, gyertyákat és vezérműszíjat, nem sokkal később pedig a hátsó fékbetéteket is cserélni kellett (első alkalommal).
-
- A szokásos nyűgök mellett (féltengely-gumiharang, belső nyüszögés) megjelentek rajta az első rozsdafoltok a kerékívek belsején és a szélvédő fölött.
- Ellenben kis mókolással pár dl-t sikerült lefaragni a fogyasztásból, ami így stabil 6,2-6,3 l/100 km. (Ettől lejjebb már nem tudom vinni a lábam átállítása nélkül.)
-
- 110 ezer km körül elromlott a kormánykapcsolón a távolsági fényszóró kapcsolója, megjavítottam, aztán pár ezer km után újból beszart. Akkor már inkább cseréltem az egészet, mert eléggé kínos, mikor éjszaka 100+ km/h-nál hirtelen csak a helyzetjelző fénye marad...
-
- Ez az alkatrész, bizony, drága lett volna, de féláron (14 ezerért) hozzájutottam egy vadi új darabhoz.
-
- Más hiba nem jött elő.
-
- Ja, de: berepedt a szélvédő (kavicsfelverődés miatt), 3000 Ft-ért megjavították. De ez nem márkafüggő.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Speciál Nyíregyháza -- Jól dolgoznak, de drágán
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Nagy Miklós, Gera Sanyi (betű), Gabi bácsi --- teljes mértékben elégedett vagyok velük (Gyors, olcsó maszek autószerelő brigád)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 98000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 205 | Következő autója? | Addig hajtom, míg szét nem esik. Ez még uszkve 10 (?) év. :) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
