A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,3 GLX 8V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csodaszarvas

Szöveges ítélet

Szóval... 1999-ben gördült le a szalagról a csodaszarvas, én 2000-ben csaptam le rá, leváltva vele a hasonló formával és rendeltetéssel megtervezett Peugeot 205-öt. Első tulajdonosa egy doktor néni volt... Egy év alatt beletett 32 ezer km-t. Én 7 év alatt 40 ezret... Igaz, minden bizonnyal kissé durvábban, mint a magyar és japán ipar eme remekét egyetlen év alatt megunó hölgy. Szóval, nem vagyok egy Párizs-Dakar távot hetente ledaráló rallybajnok, de azért nem tatterkodtam soha a vassal.

Update: azóta ingázó lettem, napi min. 60 km. Elviselhető a kisautóval, de egy nagyobb verdában minden bizonnyal kényelmesebb lenne.

Kellemes tapasztalatok: alacsony fogyasztású, dinamikus, üthető-vágható, japán minőséggel (főként a motorra értve)felruházott autó. Nemrégiben átesett egy motor- és futóműtuningon "highand" (B. Csaba) jóvoltából. Azóta a hasonló kategóriájú autókat vezető srácok folyamatosan sasolnak...:) Szó ami szó: Gizmóból szörnyecske lett. (A poén, hogy az optikázást hiperszolidan alkalmaztam, úgyhogy csak lesnek a csillagközi rombolókat hajtó, elbizakodott úrvezetők is, mikor elhúzok mellettük.)
Továbbá: 7 év alatt mindössze 2-szer állt le alattam a Swift. Először zárlatos lett a gyári (eredeti) akksija: kb. 5 éves korában. Azután belehajtottam vele egy 30-40 cm-es mini tóba felhőszakadáskor, akkor krahácsolva feladta a harcot. A hullámok elültével (fél perc után) pöccre beindult.

Negatívumok:
1. Rendkívül vékony kasztni. (Nem kell koccanni, ütközni.)
2. Elég sok helyen nyüszögnek a belső műanyagok, nagy a menetzaj. (Üvöltő zenével ellensúlyozható.)
3. A tuning óta nyomom a gázt, mint süket a csengőt, ezért elég sűrűn kell látogatnom a benzinkutakat. :))
4. A gumiharang és a féltengely nagyon gyorsan kinyagdul, és aztán jobban alászedett kormánynál már jön is a kattogás. (Alkatrész minden sarkon kapható, viszonylag olcsón.)

Volt nagyobb és kisebb kocsim is. A manapság innen-onnan ránk zúduló akciókat megfontolandó egy alkalommal hosszú századmásodpercekig gondolkodtam , hogy nem kellene-e benevezni egy vadi új, nagyobb megbecsülésnek örvendő verdára... A NEM mellett döntöttem. A Swift az ideális számomra... Mert nemcsak hasznos, de egyúttal rendkívül szerethető kisautó. A hasonlóképpen vélekedőkkel közösen hoztuk létre a http://www.szabolcsswift.fw.hu oldalt, ahol sok hasznos linket, dokumentumot és videót találhatnak az érdeklődők a típussal kapcsolatban. (Az oldal reklámmentes, nonprofit.)

Hibalista

- - féltengely (egyik gyenge pontja a típusnak, igaz, a hazai utak is keményen adják az ívet szegénynek)
- - belső világítás (szétoxidálódott az eredetileg is atomnyi vastagságú vezeték) :)
- - 6 évesen egy kiadós döccenősor után az eredeti kipufogódob úgy döntött, hogy leesik
- Ennyi.
-
- Update 1
-
- Most 130 ezer km van benne (10 éves), tehát 58 ezer km-et tekertem bele az előző bejegyzés óta. Azóta rendesen körbetörtem (őz, kicsúszás stb.): nem mondom, hogy örültem neki, de túléltünk minden zűrt, hála Istennek.
-
- 100 ezernél mindenféle löttyöt kicseréltem benne + a gyújtáselosztót, gyertyákat és vezérműszíjat, nem sokkal később pedig a hátsó fékbetéteket is cserélni kellett (első alkalommal).
-
- A szokásos nyűgök mellett (féltengely-gumiharang, belső nyüszögés) megjelentek rajta az első rozsdafoltok a kerékívek belsején és a szélvédő fölött.
- Ellenben kis mókolással pár dl-t sikerült lefaragni a fogyasztásból, ami így stabil 6,2-6,3 l/100 km. (Ettől lejjebb már nem tudom vinni a lábam átállítása nélkül.)
-
- 110 ezer km körül elromlott a kormánykapcsolón a távolsági fényszóró kapcsolója, megjavítottam, aztán pár ezer km után újból beszart. Akkor már inkább cseréltem az egészet, mert eléggé kínos, mikor éjszaka 100+ km/h-nál hirtelen csak a helyzetjelző fénye marad...
-
- Ez az alkatrész, bizony, drága lett volna, de féláron (14 ezerért) hozzájutottam egy vadi új darabhoz.
-
- Más hiba nem jött elő.
-
- Ja, de: berepedt a szélvédő (kavicsfelverődés miatt), 3000 Ft-ért megjavították. De ez nem márkafüggő.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Speciál Nyíregyháza -- Jól dolgoznak, de drágán

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Nagy Miklós, Gera Sanyi (betű), Gabi bácsi --- teljes mértékben elégedett vagyok velük (Gyors, olcsó maszek autószerelő brigád)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (5) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 32000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 98000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 205 Következő autója? Addig hajtom, míg szét nem esik. Ez még uszkve 10 (?) év. :)
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)