Csak a benzin ki ne fogyjon...
Szöveges ítélet
Féléves korában kevés km-rel vásároltuk. A családtól Zsuzsika nevet kapta. Amíg Budapesten laktunk hétvégi kocsiként használtuk. Négy éve naponta 100-150 km-t futok vele. Az út felét a 4 es úton tesszük meg, a másik felét viszont a Főváros átszelésével töltjük.
Az autóról csak igen kevés rosszat is írhatok (azt sem könnyű szívvel). Igazából komoly hibája nincs. Aki ilyen kocsit vásárol az még a GLX kiviteltől se várjon "luxust". A kényelem tekintetében megoszlanak a vélemények: feleségem számára már túl kényelmetlen, Ő a nagyobbik autó üléseit kedveli, gyerekek szerint viszont kényelmes a hátsó üléssor. (Felnőttnek azért nem ajánlom!) A hegyvidéki használatban a fékeket illetheti kritika (ez egyébként a típus jellegzetessége), mivel viszonylag gyorsan veszít hatásosságából. Típushibaként ismeretes féltengely gumiharangjának szakadása is. Ez nálunk is bejött két alkalommal. Először (70000 km) még időben észrevettük...
A fentiekből is kiderül, a kocsit napi használatban viszonylag nagy futásteljesítmény mellett (jelentős részt városi forgalomban) használjuk. A felsorolt hibalista ehhez képest kurta, és az autó sosem volt mozgásképtelen. Az előírt szervízeket mindig betartottam.
Nem szabad elfelejteni a lépcsőshátú változat csomagtartóját sem. A 365 l-es tér több csomagot el tud nyelni annál, amit az ember kinézne belőle.
Az autó igen olcsón fenntartható (teljesítmény adó, fogyasztás, szervízelés), télen félig városi-félig országúti forgalomban sem haladja meg a 6 l/100 km-es fogyasztást. A rekord 4.5 l volt nyáron 80 km-es tempó mellett. Az alkatrészárak általában olcsók, de vannak kivételek. Az időszakonként esedékes abroncs csere sem finanszírozhatatlan.
A legnagyobb erénye azonban az, hogy még intenzív használat mellett is csak be kell ülnöm és már indul is a gép. A rozsdának még nyoma sincs... Csak a benzin ki ne fogyjon...
Hibalista
- 70000 km: Féltengely gumiharang szakadás (nem emlékszem, de olcsó volt)
- 130000 km: Jobb oldali fényszóró kábel zárlatos lett. 10000 Ft
- 160000 km: ismételten kiszakadt gumiharang miatt mindkét féltengelyt cserélni kellett: 36000 Ft
- 180000 km: Az ablaktölő kapcsló hibája miatt az egész modult cserélni kellett. (40000 Ft)
- 197000 km: a futóművön (kerékösszetartás) állítani kellett, egyúttal első lengéscsillapítok cseréje (ebből a futómű állítás kevesebb, mint 10000 Ft)
- 203000 Km: A bal hátsó ablak kapcsolója adta meg magát (még nem szervízeltem)
Ide hordtam szervizbe
Schmidt Tibor autószerelő, Ceglédbercel Vasút utca: Bátran ajánlom mindenkinek
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Suzuki Hollós: korrekt, jó minőség, de kicsit drága.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 195000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Hiace | Következő autója? | Napi bejárásra valószínűleg ismét Suzukit veszek |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
