A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bözsi Néni átb_szott a Legendával

Szöveges ítélet

Ugye mindenki halott már olyan szólás-mondásokat, legendákat drága kis hazánk tájain, hogy „ha mindenkinek Suzuki-ja lenne, ebbe az országba nem kellene autó szerelő” vagy a másik kedvencem „ennek csak olaj kell meg benzin és megy, nem igényel más törődést” Ez nem igaz, könnyen rá lehet költeni az autó értékének a többszörösét pár év alatt!

Most, pedig íme, az én kis történetem a magyar Legendáról:

Az autónak én vagyok a harmadik gazdája, 2014 nyarán vettem át az autót
"Godfather" - től aki a piszkos ügyleteit intézte a kocsival bő 10 éven keresztül. Nem kell itt semmi rosszra gondolni, kukoricát, gabonát, tápot hordott, bálákat utánfutózott, birkát szállított (láb összeköt anyós ülésre beültet, öv beköt...-ez nem vicc láttam). Egyszóval igazi melós autó volt. Kapa meg a gereblye úgy befér a kocsiba, hogy az üléseket meg se kell mozdítani……Egyszer szülinapjára "Godfather" – nek az volt az ajándéka, hogy elvittük kitakaríttatni, mikor mentünk érte furán néztrk és mutatták, hogy egy vödör kukoricát porszívóztak ki a kocsiból. Így kapott az autómosós 1000 Ft borravalót, mi meg egy vödör kukoricát. Ennek ellenére télen-nyáron garázsban ált, amit muszáj volt az ki lett cserélve rajta de különösebb törődést nem kapott.

Mikor elhoztam tőle, 2014 júliusában alá másztam, és még a gyári alvázvédő rajta volt az autón, semmi rohadás, semmi rozsda. Kb fél év telt el eseménytelenül és utána beindult mély-torok cunami. Egyik reggel arra ébredtem, hogy nem működik a tompított fényszóró, helyzet jelző volt, meg refi is, de mivel a kocsit javarészt városon belül használtam, ezért ott egyikkel se a legjobb közlekedni. Hajnalba a 2,5 km-es úton vagy 5-en integettek, barmoztak, k_rva anyáztak le mert a sötétebb helyeken ahol nem volt közvilágítás refivel kellett menni. Még aznap reggel elvittem a gépet az autó villamosságihoz, hogy nézze meg mi a baja. Egyből összeszaratott, mert mondta, hogy valószínű elégett a kapcsoló, ami bontottan is 12-15 ezer forint. Mondom magamba mi a fuck???? ez egy Suzuki itt mindenki arról papol, hogy filléres az alkatrész. Mi kerül egy kapcsolón a kocsi értékének a 10%-ba??????? Na, itt kezdtem el érezni, hogy sikerülni fog megdönteni a "Suzukinak olaj kell és más semmi" legendát. Végül kiderült, hogy csak egy szál égett el, mert a bal első lámpába erősebb égő volt, mint amit elbírt volna. Ha már ott voltam rámérettem az aksira, hát az is elég kaksi volt már, és mivel tél volt a kocsi meg kint parkolt, ezért a következő hónapban kicseréltem azt is. Az új aksi meg kinyírta a riasztót, mikor bekötöttem az aksit megszólalt a riasztó és nem tudtam kikapcsolni. Visított a gép a város közepén, mert én a bolt előtt cseréltem aksit, hogy a régit le tudjam adni a boltba. Mehettem vissza a szerelőhöz szirénázva. Ki szedettem az egész riasztót, kábeleket, meg mindent, ami hozzá tartozott. Aztán megadta magát a hátsó ablakmosó szivattyú, ez télen elég kellemetlen volt ezért az is ki lett cserélve, aztán rá kis időre a kapcsoló halt be, vettem bontóban egyet, de az a kapcsoló csak a törlést vitte, a mosást nem. Visszamentem a szerelőhöz és megoldotta a dolgot, egy nyomó gombbal, és egy billenő kapcsolóval. Beépítette a bajusz kapcsoló alá ( van ott két műanyag kipattintható rész). Aztán nyáron a magas nyomású mosóban a víz levitt egy kisebb festék darabot az első sárvédő ív aljáról, és akkor tűnt fel, hogy a festék alatt rozsdás.....olyannyira hogy tapintásra ki is lyukadt. Elvittem 3000Ft-ért kivágták, megcsinálták lefestették. Ott már szóltak, hogy kezd leperegni az eredeti alváz-védő, és apróbb rozsdafoltok jelentkeznek. Mondom magamba, sebaj majd ősszel ha lesz pénz le lesz alváz-védőzve. Ez meg is történt. Aztán a gyerek kinőtte a gyerekülést és olyan kellet neki venni, amit csak 3 pontos biztonsági övvel lehet rögzíteni. De az én kocsimba hátul csak a derékon átdobós volt, vettem egy 3 pontosat a bontóban 6500Ft-ért, kivágtam a műanyagot a csomagtartóban ( amúgy kicsit körbe van perforálva a vonala) és ott volt a rögzítő pont. Ez simán ment, viszont a régi övek kiszedése nem. Az ülés alatti rögzítő csavarok bele voltak rohadva, 2-öt úgy kellet kiflexelni. De ezt is megoldottuk. Aztán lement a tél ..... Tavasszal mikor akartam átszerelni a nyári gumit, megdöbbenve vettem észre hogy a tőcsavarok teljesen el vannak puhulva (nem csoda ezek 20 éves alkatrészek) , az anyák tiszta rozsdásak kész kínszenvedés volt lecsavarni, az első kereket gumi kalapáccsal kellet leverni mert a sós hólé annyira össze ette, hogy meg se mozdult. A visszacsavarozás is jó nagy szívás volt, már menet se volt szinte a csavarokon úgy kellet megreszelni, hogy kapjon rá az anya. Egyszóval ezzel nem érdemes baszakodni ki kell cserélni, mert ha kaptam volna valahol egy defektet, az összes hajszáleremet hosszanti irányba felvágtam volna, mire leszedem a kereket a helyéről( alap esetben nem szoktam gumikalapáccsal és reszelővel autózni). Ki lett cserélve a vezérműszíj, váltó olaj, gyertya, kilincs stb.... fizettem összesen 17.000 forintot ezekért. Mondom magamba mi van csak 17????? Elötte egy Golf III-om volt, ott ez a művelet ennek az összegnek az három-négyszeresébe került. Csendben be ejakuáltam a gatyámba, és vigyorogva mentem haza felé. Aztán jött a nyár és a mi kis Szuzink elkezdett recsegni-ropogni, vagyis pontosabban a bal eleje. Sejtettem, hogy vagy lengőkar, vagy teleszkóp csinálja, mert ha álló helyzetben is mozgattam a kocsit, akkor is produkálta a hangot. A fura az volt, hogy csak 27-28 fok felett jött elő a probléma. A tipp jó volt, mert a lengőkar szilent adta ki ezt a hátborzongató hangot. De ha már benéztünk alá... akkor azt is észrevettük, hogy mind a két első lengés csillapító el van rohadva, sőt az a rész is, ami tartja a lengőkart. Tehát megint karosszériás és szerelő. Ez a kör durván 70.000 Ft volt, sírni tudtam volna, hogy egy 120.000 - 150.000 Ft-os autóra ennyit kell rákölteni. De ha biztonságosan akarok autózni, akkor muszáj.

A gyereket hurcibálom a kocsival, és ha elhagynám az első kerekem és az árokba kötnék ki, és a gyereknek lenne valami baja azt soha nem bocsátanám meg magamnak és annak a hangnak a fejembe ami azt suttogja minden este EMBER EZ EGY SUZUKI ERRE NEM KELL KÖLTENI EZ OLAJAT KAP ÉS MEGY...... A NAGY BÜDÖS l_f_szt, erre is kell költeni nem is keveset, ha viszonylag megbízhatóan és biztonságosan akarunk autózni. Összegezve a motorikusan tényleg igénytelen a kocsi, viszont ha kint parkol a szabad ég alatt, akkor valahol tuti rohad és ezt DURVÁN teszi.
Néhány adat:
Átlagosan egy hónapban 618 km megyek vele
Átlag fogyasztás 6,76 liter
Legjobb fogyasztás 5,45 liter
Legrosszabb fogyasztás 8,3 liter
A két év alatt összesen 192400 Ft-ot költöttem alkatrészekre, kötelező biztosításra, és szerelőkre.

Hibalista

- Világítás kapcsoló javítás: 3000 Ft - Riasztó kiszerelés: 4000 Ft - Akkumulátor: 12000 Ft - Hosszbordás szíj, ablakmosó szivattyú: 8000 Ft - Motorolaj, olaj és légszűrő: 7500 Ft - Lakatos, sárvédő ív: 3000 Ft - Hátsó ablakmosó kapcsoló: 2000 Ft - Rádió bekötése, törött gyertya csere: 4000 Ft - Vezérműszíj, 3 gyertya, váltó olaj, kilincs: 17110 Ft - Szerelő díja: 14000 Ft - Alvázvédő, kerékív alaktolás: 20000 Ft - Hátsó biztonsági öv: 6500 Ft - Porvédő kupak, kalaptartó zsinór: 3890 Ft - Nyári gumikon szelep csere: 2000 Ft - 2 db első lengés csillapító, bal lengőkar: 22840 Ft - 16 db tőcsavar és 16 db anya: 8000 Ft - Lengőkar tartó konzol csere, karosszériás: 22000 Ft - Alkatrész csere, szerelés díj: 15000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1994
Kényelem (2) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 212000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? GOLF III Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)