Bevásárlásból ötös
Szöveges ítélet
Egy autókereskedésb?l hoztuk még 2003 nyarán. Egyb?l szemet szúrt a napfénytet?. Ami a lényegét képezi az egész autónak, hiszen nem sok Suzuki rohangál napfénytet?vel. Extra lenne? Nem hiszem. Törött volt? Inkább. Végigjártuk az autót, de a törési nyomokat nem találtuk. Egészen addig, amíg a szélzaj homokviharra emlékeztetett 100 nál.
Hogy hogyan nyugodtam bele az autó megvásárlásába, azt nem tudom. Leginkább a szül?i akartra tudom fogni, mindenesetre amikor megvettük, fels? kategóriás csodában éreztem magam. Ma már gondolkodás nélkül visszavonom ezeket a gondolatokat.
Teljesen olyan, mint a többi hozá hasonló Suzuki. De a miénk legyen Anna. Emlékszem rá, egy n? orra el?l vettük meg, mostmár sajnálom, hogy nem ? lehetett boldog tulajdonosa ennek az él?lénynek. Szóval egy dolog miatt néztek meg az emberek: a napfénytet?, azt hiszem olyan rajta, mintha egy Trabantból cabriót csinálnának.
Emlékszem, még elszántan teszteltük, hogy sportdob van-e alatta, aztán kiderült, hogy a kissé morcos hang nem a sportdob miatt, hanem a három henger miatt van. A hangja valahogy szaggatottan mély volt. Nagyon emlékeztetett egy V6-ra, ezt ez egyik kedves ismer?söm megjegyzése volt.
Szóval kívülr?l ami dobott rajta még, az egy gyári vaskosabb kipufogóvég volt, ez tévesztett meg minket. Ennek a rozsdásodáson kívül gyakorlatilag semmi haszna sem volt. Nézzük a küls? hibákat: egyszer az egyik ismer?söm épp tekerte le az ablakot, és valami iszonyatos csörömpölés közepette az ablak beesett a kárpit és az ajtó közé. De megcsináltuk, hála a patentos eljárásnak. Azóta imádkozok, amikor valaki tekeri mellettem az ablakot, merthát eléggé ég? lenne mindig azt mondani: - Óvatosan öregem, mert leesik az ablak!
A bels? tér azért nem olyan kicsi. Legalábbis nagyobb, mint egy Ticoban, vagy egy Marutiban. A kormány vastagsága karköt?ére emlékeztet. Az ülések könnyen kezelhet?ek, a m?szerfal egyszer?, de mégsem ódivatú. A kormányoszlop valami nagyon olcsó újrahasznosított m?anyagból készült.
A motor. Ha egyszer?en kellene jellemezni, azt mondanám: 100-nál ijedtség, 120-nál veszély, 140-nél halálfélelem. Igen, Egyszer mentem vele 143-mal. Nagy szó ez, hiszen nem sok elvetemült ember van, aki ezres Swifttel szágúldozna. Én csak kíváncsi voltam, de többé soha sem csinálok ilyet. Vártam, mikor játszódik le el?ttem életem filmje, de szerencsére nem jött el. Már csak abban reménykedtem, hogy a fékek fognak-e, de meg kell hogy mondjam, hihetetlenül gyengék.
Figyelem!! Oldalszélnél teljes er?vel szorítsuk a kormányt!!
Az egyes, a kettes, és talán még a hármas fokozat is magasabb fordulatszámon nagyon er?teljes. Viszont a hármas fokozat olyan rövid, hogy totál felesleges bele, gyakran kett?b?l négybe váltok.
Nézzük, hogy mib?l kap ötöst Anna:
- Megbízhatóságból
- A motor megbízhatóságából
- ...hirtelen nem jut eszembe több.
Ja, igen, a cím! Bevásárlásból is! Bár a csomagtartója sem a nagy terét?l híres.
De erre nem kellett sose költeni sokat. Megbízhatóság terén tényleg kit?n?, aki azt meri mondani, hogy a Suzuki motorok nem megbízhatóak, az nagyon téved. Nagyon értenek a japánok a motorok összerakásához.
Akiknek ajánlani tudom: tanárn?k, háziasszonyok, óvón?k...
Akik nem szeretnének sokat költeni egy autóra, és olcsón hozzá szeretnének jutni egy járm?höz, azoknak kifejezetten ajánljuk. Ezek a Suzukik 15 évesen is remek szolgálatot fognak nyújtani. - feltéve ha nem szándékozunk szágúldozni.
Hibalista
- Féltengely szimering
- Jobb oldali ablakemel?
- Bal els? lámpa
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | Fiat Brava |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
