A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.3 8V GLS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Benzintermel? agyonüthetetlen cirkáló

Szöveges ítélet

Hihetetlenül jó vétel volt, így utólag, bár még megvan (öreg használja). Fogyasztása szerintem rekord a hazaiak között; 80 km/h - 4,1
110 km/h - 5,2
130 km/h - 5,5
160 km/h - 6,6
város: 6-7 között

Soha semmi baja nem volt, a váltót és a kuplungbowdent az amat?r raliverseny számlájára írom (120 ezer km-nél kapott nagyon keményen).
Valószín?tlenül megbízható és olcsó járm?. Többször megsérült, mindig tovább haladt gond nélkül, saját lábán. Egyszer 1 hónapig motortértet? nélkül közlekedtem vele (ohne pénz) és es?ben is pöfögött, csak egyszer nyelt be sok vizet, de meg sem kottyant neki.
A motorja és a futóm? is komoly beavatkozás áldozata lett 100 futott km után, ezzel megtett 60 ezer km-et és lám semmi probléma nem merült fel. Gátlókat egyébként is cserélni kellett volna, kipufogó még bírta ekkor is. Katalizátor nélkül is alig lépi át az el?írt CO-értéket, de kevesebbet fogyaszt és jobban megy. (8 szelepes ugye...)
Csak full szintetikus olajat kapott és végig direkt sportlégsz?r?t. A motorban egyetlen gramm lerakódás sem volt 100 km-nél! Nagyon fontos a szintetikus olaj használata, csak azt szabad neki adni.
Sok városi tötyögés után kötelez? kihúzatni autópályán, 4-esben padlón 10 km-eren keresztül, ezt mindig meghálálja utána fogyasztásban és teljesítményben is.
Velejáró bajai a következ?k voltak:
magyar utak utáni csavarmeghúzások, mert id? után zörögni kezd (m?szerfal, csomagtartózár)
ablak kicsit megbillent (a sok ajtófaragás miatt - hangszóró befúrása, lemez megvágása...)
Ajtózsanért so-sok nyitás-csukás után cserélni kell (5500 pénz oldalanként)
A gyári sportülés nagyon kényelmes, többször vezettem vele egyhuzamban 600-1100 km-t, soha nem fájt benne a derekam (175 cm). Kicsit laposan ül benne az ember, de kisautóban kényelmes ilyen testmagassághoz.
Csak a klíma és az ABS hiányzik bel?le, de az nagyon.
A gyári fékrendszer nem az er?ssége, de minimális ráköltéssel orvosolható a probléma. A bosch helyett japán Tokico féknyerget kell venni bele, bontóból pár ezerért (ez soha el nem romló alkatrész!). Normális betét bele (Ferodo utcai sport vagy hasonló) és a különbség azonnal érezhet?, f?leg, többszöri padlófékezés után, mert nem melegszik fel!
Akinek futóm?stabilitási bajai vannak, annak ajánlom az els? toronymerevít? (5-15 ezer Ft) és a hátsó stabilizátor beszerelését (1.6 sedanét bontóból). Sokat segítenek a csavarodáson is! Akinek 1.0-ás swiftje van, az vegyen bele el?re is stablilizátort, mert gyárilag nincs! Rengeteget számít.
A sportrugószett (35 ezer Ft) pattogósabbá teszi az autót, de az egekbe emeli a stabilitást. És terhelve sem süllyed meg a hátulja.
S ha egyszer váltót vagy kuplungot (szerkezetet) cserél valaki, érdemes a lendkereket lekönnyíteni (8-14e Ft), ett?l sokkal jobban felpörög a motor, olyan mintha 10%-al er?sebb lenne.
Még valami: 3000 alatt felesleges felváltani. Rosszabbul eszik.

Hibalista

- gumiharang 1db - 3000 Ft
- 1 váltó - 25000 Ft
- kuplung bowden - 2500 Ft
- ajtózsanér - 5500 Ft

Ide hordtam szervizbe

el?ször márkaszervizekbe (Ház, Hollós, Pest, Plusz) de mindenhol volt valami bibi. Általában azonban normálisak voltak mindenhol.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Utána csak magánszerel?höz, baráthoz, okosan...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 170000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? soha többet típusú... (ford) Következő autója? új Swift (csak japán autót!)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)