Benzintermel? agyonüthetetlen cirkáló
Szöveges ítélet
Hihetetlenül jó vétel volt, így utólag, bár még megvan (öreg használja). Fogyasztása szerintem rekord a hazaiak között; 80 km/h - 4,1
110 km/h - 5,2
130 km/h - 5,5
160 km/h - 6,6
város: 6-7 között
Soha semmi baja nem volt, a váltót és a kuplungbowdent az amat?r raliverseny számlájára írom (120 ezer km-nél kapott nagyon keményen).
Valószín?tlenül megbízható és olcsó járm?. Többször megsérült, mindig tovább haladt gond nélkül, saját lábán. Egyszer 1 hónapig motortértet? nélkül közlekedtem vele (ohne pénz) és es?ben is pöfögött, csak egyszer nyelt be sok vizet, de meg sem kottyant neki.
A motorja és a futóm? is komoly beavatkozás áldozata lett 100 futott km után, ezzel megtett 60 ezer km-et és lám semmi probléma nem merült fel. Gátlókat egyébként is cserélni kellett volna, kipufogó még bírta ekkor is. Katalizátor nélkül is alig lépi át az el?írt CO-értéket, de kevesebbet fogyaszt és jobban megy. (8 szelepes ugye...)
Csak full szintetikus olajat kapott és végig direkt sportlégsz?r?t. A motorban egyetlen gramm lerakódás sem volt 100 km-nél! Nagyon fontos a szintetikus olaj használata, csak azt szabad neki adni.
Sok városi tötyögés után kötelez? kihúzatni autópályán, 4-esben padlón 10 km-eren keresztül, ezt mindig meghálálja utána fogyasztásban és teljesítményben is.
Velejáró bajai a következ?k voltak:
magyar utak utáni csavarmeghúzások, mert id? után zörögni kezd (m?szerfal, csomagtartózár)
ablak kicsit megbillent (a sok ajtófaragás miatt - hangszóró befúrása, lemez megvágása...)
Ajtózsanért so-sok nyitás-csukás után cserélni kell (5500 pénz oldalanként)
A gyári sportülés nagyon kényelmes, többször vezettem vele egyhuzamban 600-1100 km-t, soha nem fájt benne a derekam (175 cm). Kicsit laposan ül benne az ember, de kisautóban kényelmes ilyen testmagassághoz.
Csak a klíma és az ABS hiányzik bel?le, de az nagyon.
A gyári fékrendszer nem az er?ssége, de minimális ráköltéssel orvosolható a probléma. A bosch helyett japán Tokico féknyerget kell venni bele, bontóból pár ezerért (ez soha el nem romló alkatrész!). Normális betét bele (Ferodo utcai sport vagy hasonló) és a különbség azonnal érezhet?, f?leg, többszöri padlófékezés után, mert nem melegszik fel!
Akinek futóm?stabilitási bajai vannak, annak ajánlom az els? toronymerevít? (5-15 ezer Ft) és a hátsó stabilizátor beszerelését (1.6 sedanét bontóból). Sokat segítenek a csavarodáson is! Akinek 1.0-ás swiftje van, az vegyen bele el?re is stablilizátort, mert gyárilag nincs! Rengeteget számít.
A sportrugószett (35 ezer Ft) pattogósabbá teszi az autót, de az egekbe emeli a stabilitást. És terhelve sem süllyed meg a hátulja.
S ha egyszer váltót vagy kuplungot (szerkezetet) cserél valaki, érdemes a lendkereket lekönnyíteni (8-14e Ft), ett?l sokkal jobban felpörög a motor, olyan mintha 10%-al er?sebb lenne.
Még valami: 3000 alatt felesleges felváltani. Rosszabbul eszik.
Hibalista
- gumiharang 1db - 3000 Ft
- 1 váltó - 25000 Ft
- kuplung bowden - 2500 Ft
- ajtózsanér - 5500 Ft
Ide hordtam szervizbe
el?ször márkaszervizekbe (Ház, Hollós, Pest, Plusz) de mindenhol volt valami bibi. Általában azonban normálisak voltak mindenhol.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Utána csak magánszerel?höz, baráthoz, okosan...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | soha többet típusú... (ford) | Következő autója? | új Swift (csak japán autót!) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
