Beindítod és megy....
Szöveges ítélet
Szerintem bődületesen jó autó. A nyolcszelepes is nagyon jól mozgatja a kocsit, lehet vele dinamikusan haladni. Érzékelhető motor-szélzaj csak kb. 110 fölött van. Kényelmes. Nem igaz, hogy nem. Nem világbajnok a kényelme, de pl. 600 km után úgy szálltam ki belőle, hogy nem voltam elcsigázott, meggyötört és nem fájt a hátsófelem. Útközben pedig nem izegtem mozogtam kínomban. Nagyon könnyen vezethető, szervó nélkül is könnyen manőverezhető. A kasztni jól átlátható. Belső tere nem igénytelen (enyém kárpit ajtóborításos volt), egyszerű. És nem kopog! Nem igaz az sem hogy "szét akar esni", nem akar. Rossz úton a kalaptartó zörög ennyi. 130 fölött megjelenik pár hang esetlegesen, de nem jellemző (130 fölött a rettenetes szélzaj ami jellemző) Nagyon pontos a váltója, motor rémisztően csöndes alapjáraton. Úttartása szerintem jó (kisbéri kanyarokat 110 fölött nyugodtan lehetett vele venni, a túl merész sportosság érzete nélkül) Télen hamar felmelegszik (addig kicsit dízelesen rezeg a kormány/műszerfal) és addig sem dadog/rángat, egész hamar meleget is csinál. Csomagtart belülről nyíllott:) Fogyasztása nagyon kellemes nyárn országúti 5 liter, télen sem több 6,5nél.... 8 évesen vettem 11 volt mikor ripityára széttörték, szervízet 15000km-ként olajcserekor látott.
negatívum? olcsó jó autó azaz kompromisszum: futómű rossz úton (ill. pesten) szinte kibírhatatlan (normál körülmények között átlagos viselkedésű), szél dobálná a könnyű kasztnit, az enyémen bosszantó volt, hogy erős szél vezetőoldali ajtónál befütyült ill. rezgett az üveg, azért sok műanyag elem szineződött (pl. ajtónyitó kilincs) ill. igénytelen megoldások voltak benne (nyit-zár jelzés, reteszelés az ajtónál) pakolóhelyek nem nagyon voltak, hátul inkább 2 személyes, kezelőszervek ergonómiájáról mit is lehetne mondani?...meg lehet szokni.... összességében véve /leszámítva a motorját aminél egy-két egészen új fejlesztésű motor kivételével nem tudnék jobbat megnevezni/ egy iszonyatosan jellegtelen autó azaz semmi extra: jellegtelen, praktikus (rosszindulattal: igénytelen) japán gép, csajozni ne ezzel indulj!
van egy rögeszmém, megosztom mindenkivel aki hajlandó meghallgatni....
ha annak idején a skoda felicia a hulladék skoda blokk helyett a swift motorjával készült volna, akkor MINDENKI (akinek csöpp esze van) ezt vette volna....
(alsó árkategóriás, fantáziátlan, de igényes karosszéria/belső tér, piszok jó motorral és swiftnél komfortosabb futóművel)
Hibalista
- kopó alkatrészek: fékbetét, kipufogó, kerékcsapágy(vagy valami hasonló) és egyszer megrepedt valami, amitől hidegen pár percig csak 3 henger ment
Ide hordtam szervizbe
ismerős szerelő, gyors és barátságos áron dolgozik
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
ideiglenes lakhelyem (GYőr) környékén párszor bepróbálkoztam más szerelőnél: eredmény horrorisztikus összegű lenyúlásgyanús szervizelések
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 120l | Következő autója? | Wartburg 1.3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
