A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,3 GC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az Ifjú Hölgy

Szöveges ítélet

2015 januárját írtuk, frissen szereztem a jogosítványt és felmerült a "második autót a családba" kérdés. Már van egy Suzukink, 3 évvel fiatalabb példány, gyakorlatilag abban nőttem fel, így a márka és a típus minden sajátosságát ismertem. Lehetséges alternatívaként felmerült Nissan illetve Opel is, de mindkettőt elvetettük, félve az ismeretlentől. Néztünk sok hirdetést, kipróbáltunk pár Suzit, belefutottunk nepperbe meg "ismerősé az autó nem én árulom" kaliberű emberekbe (no comment). Míg végül egy szép februári napon megláttuk a hirdetést egy türkizkék Swiftről, sedan kivitelben. Nekem elképesztően tetszik a sedan kivitel, nagyon egyedi. Édesapám tartózkodóan állt először hozzá, de mikor meglátta őt is meggyőzte. Így lett meg az első autóm, az Ifjú Hölgy családtag lett.
Nő létemre műszaki beállítottságú vagyok, így elég alaposan kiveszem a részem a szervizelésben és a karbantartásban. Megvétel után kapott egy nagytakarítást, kikozmetikáztuk, új üléshuzat, új nyárigumi (Debica, kis futáshoz tökéletes, sokat ne várjunk tőle), szerelő átnézte-kapott riasztós központi zárat meg az ablakemelőt megjavította. Tavaszra megszoktuk egymást és már magabiztosan mertem vezetni a Hölgyet.
Nyáron munkába járás miatt napi szinten kb 30 km-t mentem vele, semmi rosszat nem tapasztaltam, suhan az úton olyan limuzinosan, szépen kanyarodik, nem vonszolja a farát. Előzni nem nagy élmény vele, de nem is nagyon szoktam.
Belekerült nyár végére 5000 km, íme a tapasztalatok:
- a váltó elképesztő finom, néha a hátramenetet nehezen veszi, ezen kívül lágy és nem darabos
- hármasban 50 km/h körül/kicsit fölötte 2000-en pörög a motor, van hangja de nem zavaró, négyesben 1500-on forog 50 km/h-n, de a legszebben 80 km/h-n jár, szintén négyesben, ekkor húz mint a meszes
- olajat egyáltalán nem eszi
- fogyasztása nyáron 6,0 körül volt (városi), ettől az autótól ez teljesen jó, a 4 literes fogyasztásban nem hiszek, bármilyen jól hangzik. Ritkán megyek vele pályán, városban meg nyilván éhesebb a jószág.
- egy klíma nagyon hiányzik belőle, a ventilátor semmit nem ér
- a futóműve tökéletes, sportosan rugózik de nem pattog
- kényelmes! a hátam nem fáj hosszabb távon sem, kagylófotelek vannak benne, hátul meg elképesztő a kanapé:)
Nyáron kapott egy teljes alvázvédelmet, szép volt az alja, de biztos ami biztos. Garázsban áll, így a rohadás lényegesen mérsékelt. 1-1 helyen az apró karcokat is javítottuk.
Őszi-téli tapasztalatok:
- a motor gyorsan melegszik, hidegen kicsit traktoros a hangja
- hamar fel lehet fűteni az utasteret, de könnyebben párásodik
- 8,2 litert is bekapott hidegben (szintén város, dugóban), ez még mindig megfelelő
- Uniroyal téli papucsokon szalad, esőben-hóban érezni, hogy masszívan kapaszkodik, nem csúszik

Amit imádok benne az a csomagtér: 72 focilabda, karácsonyi nagybevásárlás, millió muskátli elszállítása sem jelent gondot vele.
Kényelem: hátulra szívem szerint csak gyereket ültetnék, mert alacsony. Elöl viszont bőven elég a hely.
Biztonság: nincs légzsák, illetve semmi más extra, tökéletesen ránevel arra az autó, hogy ésszel vezessünk. Természetesen ennek megvan a kockázata, mindenki ennek fejében válasszon autót.
Hangtechnika: 2 gyári hangszóró (Wector) mellé kapott 2 hangszórót előre is, komolyan meg tud szólalni ez a kocka
Szeretem, hogy nincs agyontömve elektronikával, nem vagyok analfabéta csak ne az autó vezesse az embert.
Leszögezném, hogy tisztelem a többi nagy márkát is és elítélem a fikázást. Adjuk meg egymásnak a tiszteletet az utakon és ne kapjunk kényszeres ingert mondjuk leszorítani a másikat mert épp 20 millió gurul a seggünk alatt.

Összességében: imádom, nagyon a szívemhez nőtt, megbízható, szerethető autó, egyszerű de nagyszerű.

Hibalista

- Egy általános betegsége van: az elektromos ablakemelő kapcsolója besül és az emelő motor ékszíja elöregszik. - Eddig egy olajcsere és egy fékbetét-féktárcsa (Bosch) csere történt rajta. Nem egy pénznyelő az biztos, a fékcsere 70 ezer Ft volt, az olaj szűrővel 8 ezer Ft.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Saját magam, igaz lassan dolgozik de alapos

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 102225
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Vitara
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)