Az ezres gyilkos :)
Szöveges ítélet
Több autóm és motorom is van mindenféle kategóriából.A kis Suzukit ettől függetlenül is lehet veszettül imádni még akár V8-as prémiumok mellett is.Sokak szerint csak az az élvezetes utazóautó,ami legalább 5 méteres presztízsautó 3 literes motor felett.Persze ez vitathatatlan,nem is vitatom.Csak azt,hogy kizárólag ezekkel jó utazni.
Az én autóm a klasszikus "retkesfehér" 3 ajtós ezres Swift.Sokáig használtam széria állapotban átlag 4-4,5 literes fogyasztással városban.Amikor ki kelett menni a városból,akkor persze át kellett ülni valami nagyobba,vagy a másik ezres Suzukira (GSX-R 1000),mert 100-nál többel nemigen mertem menni vele,hiába tudott volna még forogni.De a városi szaladgálásoknál annyira megszerettem,hogy eldöntöttem felhúzom kissé a gépet.A szervizkérdésnél már írtam,hogy okleveles autószerelő mester vagyok,tehát nem jelentett nagy gondot.Kapott egy jó kis kasztnierősítést,ültetést,futóműveket,fékeket megerősítettem,ezzel megalapozva a motortuningot.Ez a következőkből állt: kovácsolt dugattyúk,versenykuplung,6 gangos váltó,turbó,töltőlevegő hűtő,extra motorhűtés,Justy összkerékhajtás...stb. Ezekkel az átalakításokkal 4 másodperc alatt repíti a pillekönnyű kasztnit 100-ra és akár 190 km/h-s utazót is tud.Lehet,hogy többet is,de ahhoz,hogy kipróbáljam tovább kellene erősíteni.És igazából Magyarországon amúgy sem lehetne kihasználni még ezt sem.A kasztnit kívülről meghagytam alapnak,nem hülyegyerekautót akartam.Eleinte a jobb úttartás miatt volt egy hátsó szárny rajta,de levettem,mert elképesztő mennyiségű idióta akart gyorsulni a lámpánál.Néha belementem a játékba és okoztam meglepetéseket és leesett állakat.A legjobban talán a 2.0 VTi Civic sofőrje döbbent meg amikor állva hagytam,de voltak még "nagy autók" amik nem bírtak vele.De igazából nem azért építettem,hogy hülyegyerekekkel versenyezgessek lámpától lámpáig,hanem mert élményautót akartam csinálni a kis Suziból a magam részére és nem a külvilágnak.Ha elmégy mellette meg nem mondd,hogy nem alap autó és ez így is van jól.Ez inkább a 60 lovas 1.2-es,de ugyanakkor szénné Spoilerezett gépek ellentettje.Vegyes használatban néha gyorsítgatva és kanyarvadászva(mert igazi kanyarvadász) is 6 literrel eljár.A belsejét is otthonosabbá és kényelmesebbé tettem,nem lett prémium,de már nem is full fapad.
El is értem vele a célomat,hsizen van olyan élmény vezetni,mint egy MX 5-öst,vagy egy 4.2-es S8-at.Nyilván nem ugyanolyan élmény,hanem kicsit másabb,de semmivel sem rosszabb.
Hibalista
- -Kopó-fogyó alkatrészek - -pár kuplung - -kis biszbaszok(gondolok itt ablaktörlő motorra,zárcserére,meg ilyesmikre) - - Komolyabb baja nem volt sosem,de ha lett volna is,akkor is gombokért be tudtam volna szerezni az alkatrészeket,nagyjából minden sarkon.
Ide hordtam szervizbe
Mindigis jómagam szervizeltem,hiszen okleveles autószerelő mester vagyok.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 24 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 600 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Több is van a mopedtől a Sprinterig. | Következő autója? | persze vicc a Koenigsegg :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
