A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,0 GLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az első autónk volt - nem csalódtunk benne

Szöveges ítélet

Az első autónk volt. "Véletlenül" örököltük meg, családon belüli feleslegessé válása miatt ezt vettük meg. Az elején tartottunk tőle, de végül nem csalódtunk. Megbízható autó, ha az ember odafigyel a kötelező karbantartásokra szinte elnyűhetetlen a motorja. Csak benzin kell neki -abból sem sok és a kopó alkatrészek cseréje. Párommal ketten használtuk, beutaztuk vele az országot.
Mai szemmel nézve persze nagy probléma, hogy "papirból" van, nulla a biztonság benne, a klima és szervó kormány hiánya és még sorolhatnánk, de fél millióért egy megbizható és hosszú távon használható autóhoz lehet jutni. A VAN és a NINCS közötti különbséget meg gondolom nem kell részletezni:)

Konkrétumok:
Fogyasztás (2 személy):
autópálya: 90km/h 4.8L/100; 120-140km/h 6L/100km
város rövid távon télen: 8.5L/100km
város rövid távon nyáron: 6,5/100km
Átlagosan 5.0-6.5l/100km fogyasztással lehetett számolni.

Megbízhatóság/tapasztalatok:
Sosem kellett attól félni, hogy nem visz el oda ahová kell. Akár a -20 fokban is elsőre indul.
Az utak minősége miatt 80.000Km-nél mindkét meghajtócsuklót cserélni kellett.
Az első ajtók zsanérjai 85.000Km és 8 éves korra elkezdtek recsegni, főleg rossz úton zavaró.
A belseje zörög, főleg télen mikor megkeményedik a műanyag.
A színre fújt lökhárító festése könnyen sérül. Esetleges kőfelverődés után a sterimót már csak finoman:)

Összegzés:
Az ezres motor jól használható a városban, de hosszú távon kevés az előzésekre. Sajnos több személlyel forgalmasabb úton sokszor maradtunk egy-egy 80-al menő teherautó mögött. Alacsonyan van az ülés és nem annyira kényelmes, de ez alkat kérdése.
Mindezek ellenére ha valaki egy megvigyázott autót kifog és elnézi a felmerülő hiányosságokat hosszú távon lehet egy megbizható kisautó tulajdonosa.
Az alkatrészek elfogadható árban vannak és nem kell sok belőlük:)

Hibalista

- Első fék csere 55.000-nél
- Vezérműszij, generátor szij csere 60.000-nél (mert elérte a 6 éves kort)
- Meghajtócsuklók cseréje 80.000-nél
- Olaj, lég, benzinszűrő, fagyálló cseréje amikor elérte az előirtat.

Ide hordtam szervizbe

Nagyrészt saját szervizelés, ill. vidéki autószerviz

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (4) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 39000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Toyota Yaris v. új Swift
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)