Az előítélet temetése
Szöveges ítélet
Igazság szerint nem sok tapasztalatom van az autóval kapcsolatban. Amint a megtett km-ből is látszik elég rövid távot töltöttünk együtt, de úgy érzem mindenképpen le kell írnom a tapasztalataimat.
Mindenek előtt megjegyezném, hogy megrögzött suzuki ellenes vagyok(voltam).
A hibalistában feltüntetett akku hibája nem az autó számlájára írandó(3 hónapot állt a kocsi). És savas akksi, tehát nem is vártam mást tőle. Totál meghalt.
Viszont az autón nagyon meglepődtem. Fontos azonban eldönteni, hogy kinek miért van szüksége autóra. Ha valaki full extrás, agyonvissza elektronikázott verdát szeretne a segge alá, ami még neadj´ isten jól is nézzen ki, annak nem való.
Viszont ha valaki azért vesz autót, hogy A pontban beleüljön és B pontnál kiszálljon, mindezt nevetségesen alacony üzemeltetési költségek mellett, annak ez az autó a tökéletes (nem túlzok) választás.
191 cm-rrel sajnos nem tudok tökéletesen kényelmesen elférni benne, de elég hamar meg tudom szokni a vezetési pozíciót.
Szervó nélkül is sima egykezes, átlag szervóval meg egyenesen city-szervónak tűnik a kormányzás. Kicsit olyan érzésem volt, mintha trabantban ülnék, amit valami precíz tervezőcsapat modernebb köntösbe öltöztetett volna. A motorról annyit, hogy (bár kevesett vezettem, de sokat hallottam róla) gyakorlatilag kinyírhatatlan. Főleg a japánok.(bár a magyarral sincs baj, sztem.)Eddig nem nagyon tudtam hova tenni a kopogós műanyag fogalmát, most már kezdem érteni. De sztem ha csak annyi a baj egy autóban, hogy kopogós műanyagból van a bele, attól az még lehet egy nagyon jó kocsi. Amugy is, mi a francnak kopogtatni a műanyagokat vezetés közben? Az útra kell figyelni és kész. A kormány fogása meglepően jó, ahhoz képest, hogy olyan mintha cipőfűzőt tekergetnék. (Astrám van, amiben azért vaskosabb a kormány.)
Fűtés az nem nagyon van benne. Az Astrámban 2 perc után le lehet izzadni.
És mégegy dolog. 80-nál úgy érezni, mintha 120-szal repesztene az ember. (hangsúlyozom, hogy az astrám után.) Összehasonlító tesztnek jó volt. De a világválságra való tekintettel, sajnos nekem is be kell ruházni egy ilyen gépre. Azért sajnos, mert nekem nem csak a megbízhatóság számít. Megrögzött astra fan vagyok(de tudom, hogy az nem ennyire megbízható, viszont sokkal, de sokkal jobban néz ki.)
Összegzés:
Ideális autó városba és város környékére. Hosszútávon elviselhető. Sokkal többet ér, mint sok más hasonló korú autó. (nem a piaci árra értem.)
Kispénzű embereknek, kezdőknek, tanulni vágyóknak kötelező darab.
Hibalista
- akku
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra F 1.6 SI | Következő autója? | Suzuki swift I 1.0 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
