Az elátkozott
Szöveges ítélet
Amikor átültem a szocialista autómból, nagyon nagy élmény volt, a gondnélkül induló, és sehol cserbe nemhagyó új autó. Azt minden Suzukis ismeri, hogy a forgalomnak nincs olyan résztvevője, aki ne akarná megmutatni a tutit a nyamvadt, hazai gyártásúnak. Némelyik meglepődött, hogy ezek a kisautók nem Trabant menettulajdonsággal rendelkeznek, de egy idő után már unalmas volt a sok tahó. Ne higgye el senki a reklám szöveget! A régi Swift nem csakádi autó. Aki csak rövid útra használja annak jó vállasztás, de a hosszú út kínszenvedés a hátul ülőknek. Aki használt már autóbb, autót annak nem ajánlom.
Hibalista
- A kaszni újonan össze volt karcolászva, főleg a kilincsek körül. A bal első sárvédő mintha finom csiszoló papírral lett volna szálra húzva. Az első kilométerek után folyni kezdett az olajteknő alól az olaj. Körbehúzva a csavarokat, csökkent a folyás de nem szűnt meg teljesen. Időnként az autó alatt ellenőrzést tartottam, akkor vettem észre, hogy a váltó olajleeresztő csavarját már csak két fordulatnyi menet tartja. Mind ez a 0 km- és ezres revízió után. A hátsó ajtó annyira puha lemezből készült, hogy az autót, a hóból kitolók, maradandó nyomokat hagytak az ujjaikkal. A futóművek szépen barnálottak a rozsdától, már az autó egy éves korában. Buckán áthajtva koppanás hallatszott a hátsó kerék felől. Megmozgatva a hátsó kerekekeket, kiderült, hogy lötyögnek a csapágyakon. A régi időkbe ilyennel, elhajtottak a műszakiról, de most a szervízben felvilágosítottak, hogy mind ilyen, és tényleg. Ahány autó az udvaron állt mindnek kotyogott a kereke. 13000km-nél hidegen elkezdett kopogni a motor. Gondolom az automatikus szelephézagolás ment el szabadságra. Bevittem a szervízbe ahol azt mondták, hogy típusjellegzetesség. Mondom nekik: - Talán típushiba, és meg kellene javítani ! A válasz az volt, hogy pörgessem, majd elmúlik. ...Hát nem múlt el, sőt! A bontókalapács szerű hangot produkáló autót, ismét szervízbe vittem, ahol a tulaj és a nagytudású szerelő hallás utáni vizsgálatot tartott.
- - Te hallasz valamit?
- - Nem, és te?
- Miután az erős kopogást egyiknek sem akaródzott meghallani, egészségesnek nyilvánították a haldoklót. Fogyasztóvédelemmel fenyegetőztem, de lepergett róluk. Megunva a civakodást, elmentem egy másik kereskedőhöz, ahol nagyobb és drágább autóra cserélték az elátkozott swiftet. Természetesen az is Suzuki, mert máshol egy kalap szalmát sem akartak érte adni.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Pila Pásztó
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Wartburg | Következő autója? | Suzuki Wagon R+ |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
