Autónak látszó tárgy
Szöveges ítélet
Miután egy szerviz sokáig ült az autómon, kaptam csereautónak egy hétvégére egy Swift 1.3 Vant. Éppen cuccolni kellett, tehát jól jött a gyári "teherszállító" kivitel. (330km-t mentem vele, illetve hát amikor vezetni tanultam, akkorról van hasonló, de jó állapotú személyautó Swifttel tapasztalatom.)
A Van kivitel annyira sprőd, hogy kb. nincs benne semmi. Hangszigetelés pláne nem. Van egy fém héj, abban egy motorka, négy sarkában négy kerék, bele valami műanyag műszerfalnak, kormány, ülés, és akkor autó. :D
De ezért aranyos, hát annyira kis őszinte valami az egész, hogy nem lehet rá haragudni, amiért hangos, kényelmetlen, szűk, zörög. Ja, annyira fapad volt, hogy nem hogy rádió nincs, de Szent Kvarcóra sem... :D Ja, és WARTBURG. Az ajtócsapódás hangja egy és ugyanaz. :D
Szóval ez bizony teherautó, akárhogy nézzük, melóra való. Nem tudom, változtattak-e a futóművön ehhez a verzióhoz, de mondjuk illene, ha arra van az autó, hogy folyamatosan telerakva járnak vele, mert rugózás nem nagyon volt, azaz inkább döglöttek voltak a lengéscsillapítók. Ugyanúgy lehet, hogy a diffi is rövidebb rajta, mert a személyautó kivitel mintha rugalmasabb lett volna országúti tempónál. Fordulatszámmérő persze nem volt benne, így nem tudom, emnnyit forgott. Mondjuk a végét nem néztem, legális sebességtartományokban nem az a Gyalogkakukk, de aztán ki tudja, ez a szerencsétlen példány mit viselt el. Meg ez amúgy is rövid távokra való jármű, kis tételek szállításához. Tolatni rossz vele még, a lemezelt hátsó oldalablakok miatt, de gyakorlat kérdése.
Az autót a szerviz használta amúgy, de törődve nem volt nagyon vele, törve is volt már, km. nem tudni, mennyi lehetett benne (ötjegyű számláló), ennek ellenére szerethető kis gyösz volt. És még mindig megbízható volt. A fék úgy fogott, hogy ha betapostam, satu, amúgy semmi, hátulról hallani lehetett, ahogy a hullámos dobot csiszolják a pofák, és klattyog a munkahenger. A kuplung teljesen fent fogott már, a váltó lötyögött. Az ablak mellett sípolt valami nagyobb sebességnél, ahogy fújt be a menetszél... A motor döglött volt (nem tudom, az 1.3 melyik változata, lehet a gyengébb), szépen járt, de erő már nem nagyon volt benne (különben meg minek, nem autópályára való).
És még így, lehasználva, ütve-vágva is megbízhatóan, szó nélkül ment, megállt, fűtött, vitte a cuccaimat. Pöccre indult, nem füstölt, nem fogyasztott (mondjuk óvatosan mentem vele, mert szoktalan volt), stb.
Nekem nagyon tetszett. Az az autó, ami kibírja, amit ezzel művelhettek, megérdemli a tiszteletet, még ha csak egy Suzuki is. Illetve hát, ez nem állított magáról mást, mint ami : szögegyszerű munkaeszköz. De amit tud, azt tudja minden körülmények között. Kéne, simán (persze nem lelakva).
Hibalista
- Minden rossz volt rajta, mert elhanyagolták :) Fék, kuplung, szigetelések, más meg nincs is az autóban :D
Ide hordtam szervizbe
A tulajdonosa, de hát az csak kisemmizte, nem törődött vele
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Escort Mk V. | Következő autója? | Escort Mk V. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
