Aranyhal
Szöveges ítélet
A kocsi vételének is története van:
életemben megtaláltam végre a nagy Ő-t, és tervezgettük az eljegyzést, esküvőt, stb... Mivel előző autóm kissé beteges volt, és nagyjából anyagilag is padlón voltam, döntenem kellett hogy maradék pénzemből veszek 2 jegygyűrűt vagy megcsináltatok megint valamit rajta. Szóval úgy döntöttem, hogy kocsi nélkül is lehet élni, az ára egyfajta kezdőtőke volt az esküvőhöz, és úgy döntöttünk, hogy ha esküvő után lesz elég pénzünk, majd megint lehet valami autót venni. Anyagilag sikerült egyenesbe jönni, az esküvő minden vacka ki lett előre fizetve, és maradt is még pénzünk. Ekkor jött az ötlet, hogy még esküvő előtt meg kéne venni az autót, hogy mégse vonattal menjünk nászútra. Mivel be voltunk határolva 300e körülre, ezért a régi hazánkfia Swiftre esett a választás, ami ha nem rohad, nagyon nem lehet mellé nyúlni. Esküvő előtt egy héttel néztünk egy példányt, 1.0 GA, a kalaptartó nélküli, sajnos/vagy szerencsénkre szét volt rohadva, de autószerelő barátom pont aznap mondta, hogy ő tud szerezni olcsón Swiftet, ami ugyan törött, de értelmes összegből helyrehozható. Ekkor mutatta meg a jelöltet, aminek a seggébe belementek, de nem volt vész. Mondom neki, hogy oké, de egy héten belül esküvő, addigra kéne. És lőn. 230e volt az autó, 80e a lakatos. Ebben benne volt hogy kihuzatták a kasztnit, kiegyengették a csomagtartófedelet, új lökhárító, új jobb hátsó lámpa. És ha már nekiláttak, az akkor zajló visszahívásos lengéscsillapító-cserét is megejtették. Így vettem meg 3 nappal esküvő előtt. Fényezés viszont nem volt benne. A kocsi egy arany színű 3 ajtós, és a jobb hátulja meg fekete volt. Szóval haver kevertetett színkód alapján sprét, és esküvő napján reggel még gyorsan lefújtuk, hogy valahogy mégis nézzen már ki az esküvői kocsi :-) A fényezés még 70e volt, nászút után megcsináltuk azt is.
Maga a kocsi megkímélt állapotban volt, végül is örültem a négyhengeres motornak, és hogy nem GA, hanem egy közepesen felszelt Swift. Egész pontosan Swift Goldfish Edition, ami alapján elneveztük Aranyhalnak. Ez a spec. kiadás annyit takar, hogy van benne elektromos ablak (jó dolog), meg szervókormány (jó, de minek), a műszeregység háttere kék (kit érdekel, lényeg, hogy fordulatszámmérős), hátul gyári spoiler (tény, hogy jobban néz ki, de nélküle is boldog lennék) illetve az ülések és az ajtók kárpitján aranyhal-minta van (über cukiság). Kalaptartó, pótféklámpa, hátsó szélvédőfűtés és hátsó ablaktörlő szerencsére járt hozzá. Egyetlen hiányom a rádió volt, furcsálltam is, hogy egy autóba 12 év alatt senki nem rakatott be még utólag se rádiót. Na, mindegy, vettem egyet, azóta van benne.
Az esküvő körüli rövid utakon csak ismerkedtem vele és használtam, volt már egy régebbi Swiftem is korábban, nem volt túl idegen környezet. Aztán elmentünk nászútra, és kezdett feltűnni, hogy kicsit mintha lomhább lenne a korábbi Swiftemnél, majd rájöttem, hogy ennek hosszabb váltója van. Tehát valóban lomhábbnak imponál, de 120nál csak 3000t pörög, a régi már 100nál pörgött ennyit ötösben. Városban a régivel el lehetett csordogálni ötösben, mert 50-nél négyesben 2000t forgott, aranyhal meg 50nél négyesben 1500t forog csak. Szóval kicsit lomhább, de takarékosabb is, és hosszabb távon se fáraszt ki a hangos motor.
Apropó, fogyasztás: hogy állandó 90nál mennyit fogyaszt, nem tudom, mert nem próbáltam ki, 130as tempónál 6.5-t. Városban változó, nyáron 6.5, de télen 7.5re is felmegy.
Kényelem egy érdekes kérdés, hiszen ez "csak egy Swift", de aranyhal igazán kellemes meglepetést okozott. Én kb 190 vagyok, vékony, ergo derékfájós. Aranyhal az első kocsi, amiben hosszabb táv levezetése után ki tudok szállni derékfájás nélkül (Bp-Prága oda-vissza kipróbálva), ami nálam szenzációszámba megy, igazából ezen a ponton lopta be magát a szívembe.
Hely tekintetében tudtam mire számítsak, eddig elég volt minden esetben. Ketten párommal csomagokkal beférünk, bár az egyik bőrönd a hátsó ülésen kellett, hogy legyen, most, hogy megszületett első babánk, hosszabb távra egyelőre még úgyse megyünk, de a gyerekülés hátra befér, babadolgok+bevásárlás a csomagtartót pont megtöltik. Szerencsére a gyerekülés mögöttem pont elfér. Hosszabb távon már biztos nem lesz elég pici aranyhalunk mérete, mert már most is kihasználjuk a majdnem teljes helykínálatát, valamint, mivel hátul csak az ülésháttámláknak van csak jelzés értékű kiemelkedésük fejtámla helyett, ezért ahogy nő a gyerek később, nem is lesz elég biztonságos. Ettől függetlenül meg fogjuk tartani, amíg csak tehetjük, második, városban rohangálós autónak megteszi, és hát mégis aranyhal az, amit mi vettünk magunknak nászajándékba :-)
Hibalista
- Szélvédőcsere 25e - Vezérműszíjcsere görgőkkel, vízpumpával 80e - Hátsó lökhárító csere 10e
Ide hordtam szervizbe
Ismerős/barát
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat GT | Következő autója? | nagyobb családi verda |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
