A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,3 GLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Amikor életre kel egy japán kalligráfia.

Szöveges ítélet

Hát igen a japánok kétség kívül tudnak valamit. Mert ugye hiába magyar gyártású, azért a Swiftek hosszú hazai karrierje azért mégiscsak a japán tervez?k érdeme. Legalábbis szerény véleményem szerint valahol ebben kell hogy keressük ennek a
sikertörténetnek a magyarázatát. Hogy mib?l gondolom ezt? Tapasztalat. Elmagyarázom:
2002 februárjában vettük meg feleségemmel els? közös járm?vünket, egy 1995-ös Swift 1,3 glx-c sedant. Az el?z? gazdája egy utazóügynök volt, ennek megfelel?en a kocsiban volt kilométer, egész pontosan 142000. Ennek ellenére jónak mondható állapotban volt, amire bizonyos mértékig garanciának t?nt, hogy bizományba volt beadva a helyi Szuzuki szervizben. A kasztnin rozsda sehol. A motor hibátlannak t?nt. A kopóalkatrészek nagyrészét már kicserélték egy-kétszer, és mivel a tulaj szinte csak egyedül járt, az utastér sem volt lelakva. Végül is ezek miatt döntöttünk a szuzuki mellett, és mert megnéztem néhány másik használtautókereskedés felhozatalát. Természetesen voltak komolyabb kocsik a szuzinál, de ezért az árért (900e Ft) nem találtam olyat ami csak megközelít?en hasonló állapotban lett volna. Több kocsit megnéztem, mindegyik id?sebb volt és végülis egy 1990-es Lancer maradt a szuzi mellet lehet?ségnek, de azon bosszantó lökhárító behorpadások, fényezési sérülések sora tanúskodott az el?z? tulaj parkolni (nem) tudásáról.
Végülis a döntés nem csak emiatt került az "eszergomi csodára". A másik ok a kedvez? fogyaszás, és jó alkatrész, és
szervízlefedettség volt. Gondoltam egy ilyen gyakori kocsihoz van b?ven használtcucc és a szerel?k is jól ismerik. Gondoltam...

?szintén szólva ez a kocsi volt (mint oly sokaknak idehaza) életem els? "nyugati" kocsija, s talán ezért sem volt szempont
számomra sok olyan dolog egy autónál, ami ma már az (biztonság, presztízs, felszereltség stb).
Hát igen. Felszereltség: plüsskárpit, öööö... (eltelt 3 perc, gondolkodom mi még) ...hát asszem ennyi. Se elektromos ablak, se vonóhorog, se színezett üveg, még kormányszervó sem. Ja! Alufelni! Az volt rajta. De hát attól még nem könnyebb az autós élete.
A kocsi egyébként nem ment rosszul. Már kezdetben is be volt fogva rendesen. Költözésben segédkezett (kisszekrény és
virágládák a tet?csomagtartón, bezsákolt ruhák a hátsó ülésen stb.), s?t épít?anyagokat is szállítottam vele (néhány zsák cement, vagy készvakolat, ült a feneke, de meg se kottyant neki). Normál üzemben a kocsinak 2 feln?tt és 2 gyermek szállítására kellett alkalmasnak lennie valamint némi poggyász, természetesen. Már az els? évben is sokat mentünk vele az országban. Belföldi nyaralás, külföldi kiruccanások, sokfelé elvitt minket. Sok élményben volt részünk vele, és nem hagyott cserben soha. Talán csak a motor nyomatéka lehetett volna több. Fullra megtömve a csomagtartó, benne a család, bizony hegymenetben kellett visszaváltogatni rendesen. Az oldalablakok le voltak fóliázva, és nem volt teljesen egyértelm? a fólia m?bizonylata, úgyhogy a rend ?rei többször is cseszegettek miatta.
Tulajdonképpen ahogy a vásárláskor két dolog szólt mellette, az eladása mellet is két érvem volt. De mindkett? magában is
elég lett volna a cseréhez. Az els? ok az, hogy kis családom 1 f?vel gyarapodott, és immáron igazi magyar család lettünk
("...3 gyerek, 4 kerék."), és 3 f?nek, hiába gyerekek, kevés a hely hátul.
A másik ok azonban érdekesebb. A kocsinak volt egy hibája. Valamilyen oknál fogva néha leállt a motor menet közben. Általában akkor, ha benyomtam a kupplungot váltáskor. Ilyenkor leesett a fordulat, és képes volt egy pillalat alatt lefulladni. Volt olyan hogy csak a kupplung felengedésekor a rántással egyid?ben vettem ezt észre, volt olyan is, hogy egyb?l. Többször voltam vele a szakszervízben, néha egy kicsit megbirizgálták, de igazából soha nem javították meg. Olyan is volt, hogy egy-egy ilyen motorleállás után elment a féker?. A "szakemberek" szerint ez csak "alapjárati beállítás kérdése", mégsem tudtak vele mit kezdeni, pedig így már életveszélyes volt. Kés?bb ez a probléma kezdett elhatalmasodni rajta, és már olyat is csinált, hogy télen, hidegben nem engedte vissza az automata szívatót. Ilyenkor az alapjárati fordulatszán csak ment fel-fel-fel. Volt olyan, hogy a gázpedál nyomása nélkül, a féket végig veszettül taposva értem be a munkahelyemre. Már nem bíztam meg benne. Ekkor döntöttem: a Szuzinak mennie kell!

Most egy 1-es Toledóm van. Belefeér a család, és eddig megbízhatónak t?nik. A 100 paci nekem b?ven elég, még megrakva is szinte repül a gép mint a szél. Ebben már sok minden van, még légzsákok is, de nem csak ezért került sokba a csere. A Szuzinak az ára közben majdnem 300e-et esett. Ennek oka, hogy kilométert is raktam bele,s hogy mindenki elkezdte lecserélni szuzukiját az id?közben kijött Ignis-re. A használtautó hirdetések tele lettet Swifttel. Nekem sem volt könny? túladni rajta...

Összességében a következ? váleményem alakult ki: Mindig volt egy olyan érzésem a szuzukit igazából nem arra tervezték amire sokan használják, nem családi autó. Szerintem a japán mérnökök egy olcsó, takarékos, f?leg városi használatra szánt kisautót terveztek. Enek megfelel?en aluldimenzionált, és spórolós az egész konstrukció. Ugyanezek a japán mérnökök azért tudnak jobbat is. Az alakja is olyan mint egy könnyed ecsetvonás egy japán írásjelen. Ez nem egy masszív családi limuzin, viszont gazdaságos, és ezért használták-használják annak a kispénz? magyar családok. Ebb?l fakadnak a nézet és véleménykülönbségek a swifttel kapcsolatban. Aki nem túl igényes és talán nem is ért annyira gépkocsikhoz, annak jó. Annak is megfelel, aki tényleg csak a városban intézi kisebb nagyobb ügyeit. De akinek fontos az érzés amit egy jobb min?ség? kocsi ad utazás közben, aki szereti ha több hely és legf?képpen több "anyag" veszi körül, annak nem való. Ahogy egy ismer?söm mondta: "Jó volt a szuzuki is, de ez a Seat valahogy autóbb"...

Hibalista

- Kipufogócsere, jobb els? futóm? leng?kar csere összesen kb 90e Ft

Ide hordtam szervizbe

Szuzuki Sopron
Szubjektív vélemény: Messzire elkerülni!

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Amit tudott megcsinált egy haver.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1995
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 142000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Nagypolszki Következő autója? Seat Toledo 1L / ezután talán Audi lesz
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)