A világverő fostalicska
Szöveges ítélet
A rendszerváltozás előfutára. Ha belegondolunk mekkora változást jelentett a vörös csillag ledöntését követően, a nép gyermekének áthuppanni a Zsigulik hideg műbőr ülésérol a Swift puha plüss kárpitjára, hát senkinek egy szava sem lehet, a kezdetben két színben rendelkezésre bocsátott Japán gépcsoda ellen. A rémképek talán akkor kezdtek el terjedni a kisautóról amikor a modellfrissített példányok kezdték el róni Magyarország útjait, hiszen ezek szinte semmi változást nem képviseltek a kezdeti modellekhez képest és hát valljuk be akkortájt tényleg elavultak is voltak már .
Az én kis járgányom igaz nem sok ideig volt mellettem, de piszkosul lehetett szeretni. Egy 1.0-ás motorú 1992-es évjáratú ötajtósról van szó jómagam 2006-ban vettem 72 ezer kilóméterrel végig vezetett szervízkönyvvel és persze a rozsdát hirból sem ismerte. Nem is ecsetelném, hogy mi romlott el rajta mert az ég világon semmi, egyedül a kipufogót kellett javítani, dehát mutasson valaki olyan autót aminek a kipufogója egy életen át kitart! Ami említésre méltó, hogy karburátoros volta ellenére 39 liter 95-össel rendszeresen 750 kilómétert tudott megtenni a városi dugós forgalomban, ami barátok között sem sokkal több 5 liternél 100 kilóméterenként, ami az én perverz benzinspórolós olvasatomban felér egy kellemesen eltöltött éjszakával a hajdani Claudia Schifferrel.
Természetesen van árny oldala is mindezen jó tulajdonságainak. Talán az egyetlen vezetési élmény amit nyújt az a kezifékkar és a kormány egyidejű berántása ill, elfordítása körülbelül 50 kmph sebességről, hiszen a hátsó gumik olyan erővel harapnak az aszfaltba, mint Lagzi Lajcsi álkapcsa a parasztkolbászba. Próbalja ezt bárki megcsinalni egy új autóval! De, se nem luxusautó, sem pedig versenyautó, dehát könyörgök nem is annak szánták és nem tudom milyen jogon vár el bárki is hasonszőrű tulajdonságokat egy olyan autótol, ami pokolian megbízható, a motorja elnyűhetetlen és egy középiskolai tanár is fennt tudja tartani.
Igen, nyikorog zörög csattog és a három henger miatt, az olcsó gumi váltószoknya minden egyes piros lámphoz állás után, reszket mint egy tál kocsonya a centrifugán. Nem is megy, ha fölvánszorgott a kívánt sebességre utána pedig nem is áll meg. De kit érdekel? 400 ezer forint megvenni, 5 lityit eszik, szervizelni nem kell és nem fagy be a nemesebbik felünk a BKV-ra várván. Istenem, kell is ennél több? Igazi kommunista népautó, kapitalista köntösbe bújtatva. SUZUKIT MINDENKINEK!!!
Hibalista
- A kipufogó nem bírta
Ide hordtam szervizbe
Nem kell neki szerelő :P
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Alfa Romeo 156 2.0 TS Selespeed SP3 | Következő autója? | Suzuki Swift |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
