A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,3 16V GLX cool IV. 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A tökéletes magyar autó

Szöveges ítélet

Szóval!
Nemrég olvastam itt hogy a 4,5 liters átlagofgyasztás némelyek szerint csak "répamese".
Most ezért írok, hogy nekem ezek szerint meseautóm van.
Még nem egészen fél éve vásároltam, és nem is túl olcsón, viszont eddig az a véleményem, hogy nem volt mégsem volt drága.
Az autó a legutolsó szériás sedan swift. Szervó és abs nincs benne, ezen kívül minden más,amire szükség van 4 elaktomos ablak (amit a vezetőoldali ajtóról vezérelhetek az utasok nagy csodálkozása közepette), klíma, elektromos tükor (szerintem nincs értelme,mert ha csak én használom,akkor évekig nem kell hozzányúlni), központi zár, 2 lufi.
Szerintem ennyi kell egy alap autóba. A ködlámpa ritkán kell, csak ha valaki nem hajnalban jár dolgozni a kihalt utakon. A szervó szerintem ebbe nem szükséges, így is tökéletesen és könnyen forog a kormány, nyilván a szűk parkolókban meg kell markolni a kormányt,de annyira még nem vagyunk elkényelmesedve.A céges új kangooban nehezebb a szervos kormány mint ebben! Illetve a hővédő üvegezés,ami még jól jönne, főleg hogy nyakunkon a globális fölmelegedés (már globális átverésnek érzem, mert mindent rá lehet kenni, de a tényét valóban bizonyítani még egyetlen tudósank sem sikerült). A klíma viszont jól dolgozik, de lassan jön a gyerkőc és nem akarom a klímát sokat használni, szóval marad a fóliázás.
A lényeg mégis a fogyasztás. Mikor átvettem porzott a tank, szerintem kiszívták belőle,de furcsa, hogy pont az átvételkor üres. Mindegy mellette volt a shell, és kapott v-power 95-öt. Aztán csak shell tankoltam 100-ast is néha,majd mikor már 2 hónapja nem küldték ki a smart kártyát, pedig telefonáltam is, és újra elküldték (állítólag), akkor váltottam omw-re. Közben volt 98-as esso is (ami egyébként agip), de soha nem tankoltam sima 95-öst. Mákomra pont a lakástól 1 km-re van egy olcsó omw,ahol annyi a carrera 95, mint máshol a normál. Ebből is próbáltam a 100-as carrerát,de nem javul a fogyasztás és nem érződik ki a többletteljesítmény.
Az egészhez hozzátartozik hogy a hátsó lambda szonda már régen nem műkszik, pont a zöldkártya után hazafelé szállt el kb 2 hónapra a vásárlás után.
Szóval a fogyasztás eső tankolásnál 5,4 l/100 km volt leamortizált téli gumikkal. Aztán új nokian nyári gumival 4 személlyel 500 km megtétele után 4,8 l/100km, néha klímával. Pont az út előtt és után tankoltam tele,tehát valós az érték. Ezt azóta sikerült 1x 4,7-re levinni, aztán mostanság 4,9 az átlagom, de nem óvatos autózással. Napi 50 km-t autózom a munkahelyre (25 -25 km), és a városon kívül 90-120 km/h az átlagom. Néha a klíma is megy, de nem emeli a fogyasztást érezhetően. Nemrég volt egy Kecskemét-Budapest utam pályán végig klímával, este a Bp-i közlekedés rejtelmei, majd reggel Bp-en kóricáltunk munkanapon,és vissza Kecsekmétre. Ezzel az úttal 5,2 l/100 km volt az átlag, de 120 fölött már a 3000 fölé megy a fodulatszám,és ez alapból emeli a fogyasztást. Ne feledjük,hogy nem autópályára vannak ezek a kocsik belőve, hanem átlag 80-90 km/h sebességre. Ez az enyémen érezhető is 80-nál 2000 a fordulat és halk a motor, és szerintem a fogyasztás lemenne akár 4,5 -re is,de reggelente a városi arasztolgatások miatt lehet hogy csak 4,7 lenne. A lényeg, hogy most 4,9-5,1 között fogyaszt és nem kímélem sosem,de nem is nyomon padlóig. Gyorsításkor 2500-nál érdemes váltani, és akkor nem szív be sokat.
A kényelem egyáltalán nem rossz.A kategóriában ebben az évjáratban lehet hogy alul van, de igény kérdése. Én is ültem sok más autóban és nem ér fel egy új autó csöndességével, főleg egy nagyobb kategórával ne hasonlítsuk össze, de melyik mai autó fogyaszt 5 litert ebben a kategóriában?
Az új mazda 2 1,4-es dízel 5,5 átlagot tud.
A csomagtér óriási,még nem tudtam annyit pakolni bele hogy ne fért volna bele, és van világítás. Apukám 99-es évjáratú 5 ajtósában nincs, és sötétben őrület benne kotorászni.

Az autóban a szervízkönyv szerint 26 ezer volt, de érdekes módon 2 nap múlva ciripelt a jobb első fék. A gyári bosch fékekben van kopásjelző és az nyöszörgött,és a felniken vastagon állt a por,ami a pofák erős kopását mutatja. 6 ezerért keményebb fékeket tettek bele,de nem szabályozták a tárcsát,mert akkor hamarabb kell cserélni. Most néha hallom mikor beleér a pofa menet közben és nyikorig picit, de ha taposom a féket elhalgat. A szerelő szerint soha nem fog összekopni rendesen, de ha felszabályozza akko sincs rá garancia,hogy kussolni fog,de biztos hogy cserélni kell a tárcsákat a pofákkal együtt ha a pofák elkopnak, így pedig elég akkor felszabályozni a tárcsát.
A lényeg hogy nem érdekel nyifogás,mert alig hallom ha nagyon fülelek,de a lényeg itt az alaktrészek ára. Egy pár új féktárcsa 11 ezer Ft. A kuplungot szerintem az előző tulaj Pesten kicsit leégette, de még nem csúszkál,csak teljesen felül fog. Gondolkodtam a cserén,de nem csúszik,ha konyomom a fenéklemezen a gázpedált sem,tehát még várok, viszont utánnanéztem kicsit az újjnak. A gyári valami Asco kuplunk,amiben egy összvér szerkezet,mert minden darabot más gyártó csinál 36 ezer lenne. Van hozzá francia valeo is 23 ezerért boltban, amit a neten 15 ezerért adnak dobozban. Kb ugyan ennyi a munkadíjj is,de még így is 30 ezer körül új kuplunkot kapni az elég nevetséges a mai árak mellet. Szeritnem a casco erre kocsira tök fölösleges mert 100 ezer önrészből a felét kicserélem. Viszont jeget szerintem nem szeretni, ezért mégis kötök rá majd egyszer csak.
Ami mókás az a lambda szonda. Ebben már 2 van. a motor előtt,meg a kipufogóban valahol. Nekem a hátsó, a kipugó szállt el, a számítógép ki is írta a szervízben, de 45 ezerbe kerül a kis szutyok bele. Ezért az egész kuplungot kicserélem olajcseréstől. Ráadásul azóta fogyaszt jól, és a kipufogógáz is jó értéken van. Ezért nem töröm magam a cseréjén,meghát januárban jön az új családtag és neki is drága a fölszerelés, gyekerülés, babakocsi,meg a többi, inkább arra költök.
A fényezés nagyon érzékeny, ez sötétkék,de mégsem a szokáson sötét hanem a világosabb. Elég keveset láttam még ilyen színben és mindenkinek tetszik, de könnyen karcolódi. Megpróbáltam szárazon letörölni róla a port, és összekarcoltam rendesen, most majd jöhet a polír. Egyébként a macska is besegített rendesen,de nem tudok vérengző vadállat leni, úgyhogy nem kentem össze a hófehér bundáját vörösre.
A vásárlás után egyébként kicseréltettem benne a vezérműszíjjat görgőstől, a levegőszűrőt a váltóolajat klímaszíjjat, aztán nemrég az olajat is nyárra. Minden olcsó bele, ezért eddig kb 45 ezret költöttem még rá, plussz a 4 nyári gumi még 40.
A golfra 2 db gumi volt annyi mint erre 4. Az is ugyanoda visz mint ez, csak halkabban és 2x annyi benzinől, ráadásul simán legyorsulom ha kell,dehát nem kell,mert én a lassan járj tovább élsz kategóriába tartozom. Nagyon ritkán égetem ki a kipufogót 160-as tempóval, ráadásul ez a kocsi nem arra készült,hogy száguldjunk vele,és a sportkocsikon kívül más sem. A normális utazósebességet simán tudja, és jóval olcsóbban mint más. Szerintem egy versenyen,ahol az átlagembernek megfelelő legjobb autót keresnén első lenne. Nekem az első.

A biztonságról csak annyit,hogy ebben is van 2 lufi,de nem bízom bennük, és a merevítőkben sem. Sőt bármilyen kocsim lenne abban sem bíznék amíg nem töröm szarrá és nem élem túl (talán a volga az kivétel lenne, abban bíznék). Találtam róla egy internetes portálon amerikai töréstesztet. A végeredménye: good volt. A magyar rajongói oldalakoról elérhető az oldal.
A futómű stabil és elég kemény,csak a tapasztalat szerint egyenes, sima úton zaj és billegés nélkül halkan "siklik" (barátnőm szerint a lada után), addig a hosszanti úthibákon el tud rendesen kóvályogni. Én azt hitten futőműbeállítás kell mikor kicseráltettem a rajta lévő 99-es évjáratú ultra gripp 4-es gumikat új nokian nyárira, mert minden felé imbolygott.Aztán találtam jó utat,és elengedett kormánnyal egyenesen siklott 50-nel. A szerelők átnézték,és tökéletes a futómű,csak a gumi anyaga puha és emiatt "tapad" jobban,és tud kicsit mozogni is anyagában.
Ennek ellenére nagyon meg vagyok elégedve a nokiannal is és télre is veszek ilyeneket, de égy érdekes dolgot azért láttam a gumin. Az van ráírva, hogy "all season in north america". Szerintem itt sincs más időjárás, és egész évben használható lenne?Erre inkább nem válallkozom,de érdekes. A gumi viszonylag halk és jó a bordázata is. Szakadó esőben még 80-nál sem úszkál a víztócsákon. Ajánlom mindenkinek azt az új márkát.

Végeredményben nekem jól teljesít és az eddigi 8 ezer km-t hiba nélkül teljesítette. Nekem elég kényelmes,de egy középkategóriából átülő emberkének a véleménye nem reprezentatív az autó kényelméről. Minden műkszik benne,nincs elektromos gondja, sem board computer hibája,mivel az nincs is neki. 40 rugóból 4 prémiumkategóriás gumit lehet rá venni, 50 ezerből pedig komplett kuplungcserét olajcserével és zöldkártyával. Nekem ez elég és fiatal mérnökként tökéletesen megfelel. Hozzá kell tennem hogy nem volt még a családnak nagyobb kategóriás autója, ezért nincs igazi referenciám. Illetve volt egy peugeot 305 sedan,amiben 1,9 -es szívódízel volt (honda-peugeot gyártmány), az a mai psa konszernes hdi-ket röhögve lenyomta volna megbízhatóságban. Mikor kivették a motorját az össze rajta lévő cső lyukas volt,de 120-nál még ugrott,és ötödik sebességben városban alapjáraton közlekedtem vele még emelkedőn is. A kis suzukit pörgetni kell,de 2000 után már megindul 3000 nél pedig mintha a nem létező turbó is bekapcsolna.

Végül csak annyit, hogy amikor megkérdeztem a szerelőt, akinek 1,6-os sedan suzukija volt eddig, hogy a hátsó lambda szonda hibájából mikor fog megállni,azt választa: Ez? Ez soha nem áll meg!!! És mikor azon gondolkodtam hogy az előzőekben leírt cseréken (vezérműszíjj, váltóolaj,fékpofa, lev.szűrő) mit kellene még kicserélni hogy nem érhessen meglepetés csak azt üvöltötte az arcoma: Ne agyaljon!Vezessen!

Hibalista

- Eddig semmi komoly, csak 1 hátsó lambda szonda,de anélkül jobban fogyaszt.

Ide hordtam szervizbe

Magánszerelő,de neki is sedan suzukija volt,ezért ért is hozzá.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 26000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Subaru impreza 1x az életben
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)