A pizzafutár autója
Szöveges ítélet
Az autót három és fél éves korában vettem, szinte gyári állapotban, 68.000 km-rel. Már akkor tudtam, hogy sok időt fogunk együtt tölteni. Már akkor is, most is pizzák házhoz szállításával kerestem a kenyerem, így egy megbízható, olcsón üzemeltethető autót kerestem. Nem csalódtam. Az eddig eltelt 12 év alatt pontosan négyszer fordult elő, hogy a reggeli kulcsfordításra nem reagált az önindító. Ebből kétszer az akku halt meg, egyszer az önindító idén tavasszal, egyszer pedig az üzemanyag szivattyú idén nyáron. Ez így közel 450.000!!! km-rel elég jó statisztika. Gyakorlatilag bármikor kellett, indult. Gondolkodás nélkül nekiindultunk Olaszországnak, Bulgáriának, Csehországnak, vagy ahová épp gondoltuk. 2012 nyarán átalakíttattam BENZIN/LPG üzeműre, azóta kicsit rakoncátlankodik, de így is üzembiztos.
Alapvetően városi használatra termett az autó, ez érződik a komfortszintjén, a hosszútávú vezetés elég kényelmetlen. Szervó nincs, de nem is hiányzik. Érdemes kellő követési távolságot tartani, mert ABS sincs, és a modernebb autók erősebb fékhatása okozhat kellemetlen pillanatokat. A városi fogyasztása 5.8 nyáron, szolíd vezetés mellett. Télen 8-8.5 is lehet, főleg hóban. Országúton 90-nél 4.7, ahogy a gépkönyvben is írva van, 130-nál már 6.5 körül alakul. Gázból egy literrel többet eszik.
Összességében egy rendkívül megbízható, nagyon szerethető jármű, melyet bátran merek ajánlani mindenkinek, aki kevés pénzből szeretne sokat és sokáig autózni. Minimális törődés mellett egyetlen természetes ellensége a rozsda, mert normál használat mellett a motor mindent túlél. Alkatrészt olcsón lehet kapni, minden van, kivéve a váltót. Azt ismeretlen okból nehéz beszerezni. Gyenge pontja a féltengelycsukló, gyakran kell ellenőrizni a gumiharangok épségét. Kimondottan szeretem, hogy kb 2 perc a H4-es izzó csere, amiből én emelt fényűt használok, mert tényleg sokkal jobb, mint a sima.
Hibalista
- Az együtt töltött sok év alatt elromlott ez-az a kopó dolgokon kívül. - Váltó csere 270.000-nél, de ebben benne van, hogy addig nem cseréltem benne olajat - Motor generál, 2 dugattyú csere, gyűrűzés 315.000-nél - Kipufogóból a harmadikat fogyasztja, csere kb 6 évente - Az első ablakemelők döglődnek, egyszer a kapcsolóját is cserélni kellett - Generátor és önindító felújítás 425.000-nél - Komplett hátsó futómű csere 435.000-nél - AC pumpa kétszer, de ebben közre játszhat a gázüzem és némi E85
Ide hordtam szervizbe
Haver
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Márkaszerelő fusiban, arany keze van :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 380000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Uno 1.3 D | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
