A nemSuzukis Suzukija
Szöveges ítélet
Nos, soha, de soha nem akartam Suzukit...
A Suzukiban ülve nem kelted sikeres ember benyomását ez pedig egy sales repnél elég fontos lenne. Azonban úgy hozta az élet, hogy a cég, ahol dolgozom mindenáron faragni akarta a költségeket és eladta a "flottát". (Egy-egy Ceed és i30 CRDi mindkettő zseniális, a Boss mercije -mit tesz Isten!- megmaradt a cégnél, 3,8 V8, benzin, az sosem drága.) Vettek három egyes swiftet négyszázötvenért, mondván a világból kimennek, sosem romlanak el, csak nedvek kellenek bele, örüljünk hogy nem volánbérletet kaptunk. S hogy ne akarjunk a bennünk élő Fittipaldinak sem engedni, elmentek Szszmiklósra, LPG dokihoz és kaptak gázszettet... na ezt nem kellett volna. Nem bántom a gázos suzuki híveit, de gázzal a tomboló 68 lóból úgy 15 elmegy legelni és bizony erősen hiányoznak a ménesből ezért nekem sosem fog megtérülni a nem olcsó programozható Lovato, mert benzinnel járok továbbra is.
Egyébként valahol kíváncsi is vagyok, mennyit bírnak majd ki a napi 3-400 km mellett, mert szervizt valószínűleg nem fognak kapni (költségcsökkentés) csak olajat, gázt, gumit, meghal irány a bontó.
Technikailag ez az autó egy szemét, mindene zörög belül, a bal hátsó lámpában semmi sem működik (állítólag testzárlat, így marad.), féltengely kopog, csapágyak sírnak, rossz úton katasztrófa, imbolyog, ABS nincs, szervo nincs, tulajdonképpen semmi nincs benne, ami autóvá tesz manapság egy autót.
Valószínűleg ezért működnek sokáig szervizelés nélkül. Csak hát ugye nekem privátban egy Mondeom van... az pedig egy másik világ. Fogyasztása az, ami menti a helyzetet, Miskolc oda-vissza országúton kocogva egy tank gáz, kerek hatezer forint. Ennél a vonatjegy jóval több és mégiscsak valamennyire autó. Városban kerek 10 liter gáz, mindegy hogy vezetsz, mindent kipróbáltam vele.
Ami katasztrófa: Futómű, fék, elektromos rendszer, váltó, kaszni, kormánymű, biztonsági öv! Utóbbi mindenáron meg akar fojtani, hihetetlenül zavaró. A belső kárpit undorító, hitvány filc, hányinger az egész...
A kaszniban felfedeztem a gyrososnál reciklált alufóliát, meg egy-két sörösdobozt, papundeklit és igen, kedves barátaim, megvannak a környezetbarát teszkós nejlonzacskók is! Abba bele sem merek gondolni, mi van ha telibeverem azt a méretes gímszarvast, ami múlt héten akart általam megöngyilkolódni Gemencnél. Road presence értéke nullánál is kevesebb, a közlekedési táplálékláncban csak a traktorosok, robogósok és a biciklisek vannak alattad, ezt nagyon nehéz megszokni, bár annyira sokan eltaposni nem akarnak. (Tudok olyan autótípust, amit még a BKV buszok is állandóan el akarnak tiporni!) Szerintem ez a tömegessége miatt lehet. Van egy-két vadbarom idióta, aki a fejébe veszi, hogy majd ő megmutatja, ezeket néha meg szoktam várni a pálya pihenőjében. (Ketrecharc a hobbim) Szombaton pl. egy rohadék román kamionosnak kellett megmutatni, milyen a magyar virtus. Talán megértette. Azóta állítólag jobban van, bár még csak brekegni tud.
Megérte? NEKIK igen. NEKEM nem. Én inkább vennék részletre egy Ceedet, i30-at, mint egy ilyen szeméttel kínlódjak. Egyszerűen nem lehet utazási komfortról beszélni egy suzuki kapcsán. Aki azt mondja, kényelmes, keveset eszik, milyen kis helyeske, az hazudik és még sosem ült kényelmes, keveset fogyasztó, szervizelésre VALÓBAN igénytelen autóban.
Életveszélyesen gyenge, nem lehet normálisan felvenni a pálya tempóját, nem elég hosszú a felvezetősáv (ezt előtte sohasem vettem észre!), a gyári kerekek katasztrofálisan virslik, azonnal elcsúszik, mert blokkol, bár a féket durva hiba lenne túlméretezéssel vádolni. 130-at tartósan nem bírja, 110-120 között még elballag, de itt már eszik is. Városba vagy országútra való, máshova nem.
Ember, egy suzuki 50 ló per liter???!!! Pont mint a Lada 1200-as, amit nem a fejletépős gyorsulásáért szerettünk...
Versenyezni persze igenis lehet vele, csak nagyon meg kell nézni, kivel kezdesz. Bringa, simson, (kis)kerti traktor talán... ezért is volt óriási hiba megvenni egy három ajtós, valódi lakótelepi hülyegyerekszínű (aranymetál) öreg Swiftet. Mindenki kóstolgat.
Egyébként ha már verseny, azt nem értem, miért merészelik pörgősnek nevezni ezt a szerencsétlen kis 1.3-as motort, pont ott kell váltani, mint az 1,8-as Mondeoban, csak ott nincs vége 90-nél a mókának, meg azért mégiscsak 118 őszinte ló.
A váltófokozatok hosszúak, városban szinte agilis, úgy hetvenig, viszont az ötös gázzal már csak a négyesben elért sebesség tartására alkalmas, gyorsítani nem tud vele, ezért gyakran négyesben megyek vidéken. Fölösleges az ötös váltó bele.
Szeretem? Nem. Rühellem. Egy szemét. Viszont teljesen ingyen van. Ez pedig elég nagy előny a mai bérek mellett...!
Hibalista
- Féltengelycsuklók, torony és kerékcsapágyak, elektromos rendszer
Ide hordtam szervizbe
Soroksár, újtelep, a putrisor végében.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ismerős rokona, alkoholista kókler, nem engedtem, hogy hozzányúljon.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 78401 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Mondeo 1,8b | Következő autója? | Mondeo 1,8b |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |
